Skip to content

Τα αυτοκινητικά δυστυχήματα μειώθηκαν κατά το ήμισυ σε μια δεκαετία στην ΕΕ

Τα θανάσιμα αυτοκινητικά δυστυχήματα μειώθηκαν κατά το ήμισυ την τελευταία δεκαετία, ωστόσο οι ακτιβιστές ζητούν αυστηρότερη νομοθεσία για την πρόληψη ατυχημάτων.

Στοιχεία από τη ΜΚΟ Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, διαπιστώνουν ότι πάνω από 12.000 άτομα έχασαν τη ζωή τους σε αυτοκινητικά δυστυχήματα το 2012 στην ΕΕ και στην Ελβετία, λιγότερα δηλαδή από τους 28.000 θανάτους το 2001.

Στην έκθεσή της ωστόσο, η ΜΚΟ προτείνει αυστηρότερους κανόνες ασφάλειας.

Ισπανία και Λετονία έχουν κάνει την μεγαλύτερη πρόοδο, μειώνοντας τον αριθμό των θανάτων κατά 2/3 την περίοδο 2001-2012, ωστόσο υπάρχουν κράτη που έχουν ακόμη κακές επιδόσεις.

Οι χειρότερες επιδόσεις κατεγράφησαν στην Πολωνία, όπου έχασαν τη ζωή τους 11 άτομα ανά δισεκατομμύριο διανυθέντων χιλιομέτρων, ενώ στη Βρετανία, την Ολλανδία και την Ελβετία η αντίστοιχη αναλογία ήταν 2 άτομα.

Στην Ελλάδα επίσης σημειώθηκε μεγάλη μείωση στα αυτοκινητικά δυστυχήματα 45% το 2012 συγκριτικά με το 2001.

Το 2001 έλαβαν χώρα 172 θανάσιμα αυτοκινητικά δυστυχήματα ανά 1 εκ κατοίκους ενώ το 2012 μόλις 91.

«Είναι απλά λάθος 12.000 να εξακολουθούν να πεθαίνουν κάθε χρόνο για λόγους που ως επί το πλείστον μπορούν να αποφευχθούν», δήλωσε ο Antonio Avenoso, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών.

Οι Βρυξέλλες στην παρούσα φάση αναθεωρούν τους κανόνες οδικής ασφάλειας και σχεδιάζουν να δημοσιεύσουν σχετική έκθεση το Δεκέμβριο, εν αναμονή των επίσημων νομοθετικών προτάσεων στις αρχές του 2015.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών κάνει έκκληση για πανευρωπαϊκή δράση προκειμένου να καταστεί υποχρεωτική η υπενθύμιση της χρήσης της ζώνης καθώς και για αυστηρότερα μέτρα κατά της οδήγησης σε κατάσταση μέθης.

Από το 1991, σύμφωνα με νόμο όλοι οι επιβάτες στα αυτοκίνητα πρέπει να φορούν ζώνες ασφαλείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά στην πράξη η εφαρμογή ποικίλει.

Κατά μέσο όρο, 88% των επιβατών στα μπροστινά καθίσματα χρησιμοποιούν ζώνες ασφαλείας και 74% στις πίσω θέσεις, και για αυτό οι ακτιβιστές πιέζουν για υποχρεωτική υπενθύμιση της χρήσης της ζώνης. Η τελευταία σήμερα ισχύει μόνο για τους επιβάτες των μπροστινών θέσεων.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, η υποχρεωτική υπενθύμιση της χρήσης της ζώνης και για τις μπροστινές αλλά και τις πίσω θέσεις θα μπορούσε να αποτρέψει περίπου 900 θανάτους ετησίως.

Η οδήγηση σε κατάσταση μέθης αποτελεί έναν άλλο λόγο για τα θανάσιμα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, στοιχίζοντας περίπου 5.600 θανάτους ετησίως.

Η ΜΚΟ προτείνει την υποχρεωτική εγκατάσταση ασφαλιστικών δικλείδων χρήσης οινοπνευματωδών που δεν επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει εάν το αλκοτέστ δείξει ότι ο οδηγός έχει ξεπεράσει τα επιτρεπτά όρια αλκοόλ.

Σχετικός σύνδεσμος: www.euractiv.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *