Skip to content

Ευρωπαϊκές Ειδήσεις 25/3

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει τη φωνή των νέων να ακουστεί μέσω μιας νέας έκθεσης, μιας έρευνας του Ευρωβαρόμετρου και μιας διαδικτυακής συζήτησης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά μια νέα διαδικτυακή συζήτηση στην πλατφόρμα συμμετοχής των πολιτών, παράλληλα με τη δημοσίευση της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), του 2024, για τη νεολαία, καθώς και των αποτελεσμάτων της νέας έρευνας του Ευρωβαρόμετρου σχετικά με τις απόψεις των νέων. Η συζήτηση αυτή έρχεται σε συνέχεια των διαλόγων πολιτικής με τη νεολαία, οι οποίοι διεξήχθησαν κατά τις πρώτες 100 ημέρες της θητείας της Επιτροπής, φέρνοντας στο προσκήνιο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα κύρια ζητήματα που απασχολούν τη νεολαία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, το 61% των νέων Ευρωπαίων εκφράζει αισιοδοξία για το μέλλον της ΕΕ, το 60% πιστεύει ότι η ΕΕ έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) εκφράζουν ικανοποίηση σχετικά με τη λειτουργία της ευρωπαϊκής δημοκρατίας. Το κόστος ζωής (41%) και η ειρήνη και η παγκόσμια σταθερότητα (30%) είναι μεταξύ των κύριων ανησυχιών τους, ενώ το 31% εκτιμά ότι η ασφάλεια και η άμυνα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα της ΕΕ. Οι νέοι και οι νέες ζητούν επίσης αύξηση των επενδύσεων της ΕΕ σε οικονομικά προσιτή στέγαση και στη στήριξη της αγοραστικής δύναμης.

Η έκθεση του 2024 για τη νεολαία επιβεβαιώνει τα αποτελέσματα αυτά, καθώς εξετάζει τις συνθήκες διαβίωσης των νέων στην ΕΕ και την πρόοδο που έχει σημειωθεί στο πλαίσιο της στρατηγικής της ΕΕ για τη νεολαία 2019-2027. Επισημαίνει επίσης διάφορες επίμονες προκλήσεις, όπως μεταξύ άλλων σε θέματα απασχόλησης, δεξιοτήτων και ψυχικής υγείας, και προτείνει επιλογές πολιτικής στους τομείς της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά, της εκπαίδευσης, της απασχόλησης και της ευζωίας.

Από κοινού, οι πρωτοβουλίες αυτές επιβεβαιώνουν τη δέσμευση της Επιτροπής να εξασφαλίσει την πλήρη συμμετοχή των νέων ανθρώπων στη χάραξη της ευρωπαϊκής πολιτικής και να ενισχύσει τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους για να ακουστεί η φωνή τους.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο σχετικό δελτίο Τύπου.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Eva Hrncirova — Τηλ.: + 32 2 298 84 33· Quentin Cortès — Τηλ.: + 32 2 291 32 83)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει την προστασία της χαλυβουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέστησε αυστηρότερο το μέτρο διασφάλισης για τον χάλυβα, προκειμένου να προστατεύσει τη χαλυβουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) από τις αυξανόμενες εισαγωγές, υλοποιώντας έτσι το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τον κλάδο της χαλυβουργίας και της μεταλλουργίας. Η Επιτροπή μείωσε το ποσοστό ελευθέρωσης από 1% σε 0,1% περιορίζοντας την ποσότητα χάλυβα που μπορεί να εισαχθεί στην ΕΕ χωρίς δασμούς. Επιπλέον, οι χώρες δεν θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν ολόκληρο τον όγκο των αχρησιμοποίητων ποσοστώσεων άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ποσοστώσεων της Ρωσίας και της Λευκορωσίας. Ο μηχανισμός «μεταφοράς», ο οποίος έδινε τη δυνατότητα στις χώρες να μεταφέρουν τις αχρησιμοποίητες ποσοστώσεις στο επόμενο τρίμηνο, καταργήθηκε επίσης για κατηγορίες που ασκούν υψηλή πίεση στις εισαγωγές και παρουσιάζουν χαμηλή κατανάλωση. Το αυστηρότερο μέτρο θα δώσει μια ανάσα στους παραγωγούς χάλυβα της ΕΕ, ώστε να αυξήσουν την παραγωγή τους και να ανακτήσουν έτσι το μερίδιο αγοράς που έχουν απωλέσει. Αποσκοπεί επίσης στην αύξηση της απασχόλησης και των επενδύσεων στην παραγωγή πράσινου χάλυβα.

Οι αλλαγές αυτές πραγματοποιούνται σε μια εποχή που η χαλυβουργία της ΕΕ αντιμετωπίζει έντονη πίεση από την παγκόσμια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, τις αυξανόμενες εξαγωγές από την Κίνα και τους αυξανόμενους εμπορικούς φραγμούς σε βασικές αγορές όπως οι ΗΠΑ. Οι ενέργειες της Επιτροπής έρχονται σε συνέχεια μιας έρευνας επανεξέτασης που ζητήθηκε από 13 κράτη μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με την οποία η κατάσταση του κλάδου επιδεινώθηκε εξαιτίας αυξημένων πιέσεων στις εισαγωγές και μειωμένης ζήτησης.

Οι περισσότερες προσαρμογές θα τεθούν σε ισχύ την 1η Απριλίου 2025, ενώ δύο εξ αυτών θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2025 (το χαμηλότερο ποσοστό ελευθέρωσης και η κατάργηση της μεταφοράς αχρησιμοποίητων όγκων σε ορισμένες κατηγορίες). Η τροποποίηση του μέτρου διασφάλισης για τον χάλυβα δεν επηρεάζει τη διάρκειά του —η ισχύς του θα λήξει νομικά στις 30 Ιουνίου 2026.

Η Επιτροπή θέσπισε για πρώτη φορά το μέτρο διασφάλισης για τον χάλυβα το 2019, για να αποτρέψει την οικονομική ζημία των παραγωγών χάλυβα της ΕΕ από την εκτροπή του εμπορίου και την αύξηση των εισαγωγών. Έκτοτε, προέβη πολλές φορές σε επανεξέταση του μέτρου, μεταξύ άλλων επανεξετάζοντας τη λειτουργία του προκειμένου να το προσαρμόσει στις εξελίξεις της αγοράς (όπως με την επανεξέταση που προηγήθηκε της τρέχουσας προσαρμογής), ενώ επανεξέτασε και την παράταση του μέτρου. Μετά την τελευταία επανεξέταση παράτασης, η εφαρμογή του μέτρου παρατάθηκε έως το τέλος Ιουνίου του 2026.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Olof Gill — Τηλ.: + 32 2 296 59 66· Ana Apse-Paese — Τηλ.: + 32 2 298 73 48)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την προσωρινή συμφωνία σχετικά με εκσυγχρονισμένους κανόνες για τις άδειες οδήγησης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την προσωρινή συμφωνία που επιτεύχθηκε χθες μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την πρωτοβουλία της Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) σχετικά με τις άδειες οδήγησης.

Η νέα οδηγία για τις άδειες οδήγησης αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων στους δρόμους της ΕΕ και στη μείωση του αδικαιολόγητου διοικητικού φόρτου για τους πολίτες και τις αρχές. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, η οδηγία περιέχει διάφορες καίριες διατάξεις, όπως η θέσπιση των ψηφιακών αδειών οδήγησης της ΕΕ, οι οποίες θα είναι προσβάσιμες σε κινητά τηλέφωνα ή άλλες ψηφιακές συσκευές και θα χρησιμοποιούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Στόχος της ΕΕ είναι να πρωτοστατήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η Επιτροπή εκφράζει την ικανοποίησή της για την απόφαση των συννομοθετών να θεσπίσουν το νομικό πλαίσιο για μια φορητή άδεια οδήγησης η οποία θα αναγνωρίζεται αμοιβαία σε επίπεδο Ένωσης,. Εκφράζει, ωστόσο, τη λύπη της για το γεγονός ότι η εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων θα καθυστερήσει έως το 2030. Η Επιτροπή θα επιθυμούσε να είχαν θέσει πιο φιλόδοξους στόχους οι συννομοθέτες.

Επιπλέον, θα θεσπιστεί ένα σύστημα οδήγησης με συνοδεία σε επίπεδο ΕΕ για τους/τις οδηγούς ηλικίας 17 ετών, ένα μέτρο που έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά την οδική ασφάλεια. Το σύστημα αυτό μπορεί επίσης να επεκταθεί υπό ορισμένες προϋποθέσεις και στους/στις 17χρονους/χρονες οδηγούς φορτηγών.

Η νέα οδηγία περιλαμβάνει επίσης δοκιμαστική περίοδο σε επίπεδο ΕΕ για αρχάριους/-ες οδηγούς, ένα μέτρο που αποσκοπεί στη μείωση του κινδύνου ατυχημάτων μεταξύ των νέων οδηγών. Δεδομένου ότι 2 από τα 5 θανατηφόρα αυτοκινητιστικά ατυχήματα αφορούν οδηγούς κάτω των 30 ετών, το μέτρο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Επιπλέον, η οδηγία θεσπίζει νέες απαιτήσεις σχετικά με τη σωματική και τη διανοητική ικανότητα οδήγησης.

Η ασφάλεια των πεζών, των ποδηλατών/-ισσών, των χρηστών/-τριών σκούτερ και άλλων χρηστών/-τριών μικροκινητικότητας αποτελεί επίσης προτεραιότητα στη νέα οδηγία. Οι οδηγοί, άντρες και γυναίκες, θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι έχουν επίγνωση των κινδύνων που αντιμετωπίζουν αυτοί/-ές οι ευάλωτοι/-ες χρήστες/-ριες του οδικού δικτύου, στο πλαίσιο των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεών τους. Οι νέοι κανόνες θα καταστήσουν επίσης δυνατή την αναγνώριση των αδειών που εκδίδονται σε συγκεκριμένες τρίτες χώρες οι οποίες διαθέτουν πλαίσιο οδικής ασφάλειας παρόμοιο με εκείνο της ΕΕ.

Ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, δηλώνοντας τα εξής: «Αυτοί οι επικαιροποιημένοι κανόνες για τις άδειες οδήγησης αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος έκδοσης αδειών οδήγησης και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε ολόκληρη την ΕΕ. Από τη θέσπιση των ψηφιακών αδειών οδήγησης έως τα μέτρα που στηρίζουν τους/τις νέους/-ες οδηγούς, η συμφωνία αυτή ανοίγει τον δρόμο για ένα πιο προσβάσιμο, πιο αποτελεσματικό και ασφαλέστερο σύστημα κινητικότητας. Το σημαντικότερο είναι ότι θα μας βοηθήσει να μειώσουμε τους θανάτους στους δρόμους της ΕΕ, φέρνοντάς μας πιο κοντά στον στόχο μας για μηδενικές απώλειες.»

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα εγκρίνουν τώρα επίσημα τη νέα οδηγία, η οποία θα τεθεί σε ισχύ 20ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερα χρόνια για να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Anna-Kaisa Itkonen — Τηλ.: + 32 2 295 75 01· Anna Wartberger — Τηλ.: + 32 2 298 20 54)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινιάζει υπηρεσία υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά τη συμμόρφωση με τις κυρώσεις

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε μια νέα υπηρεσία μίας στάσης, η οποία παρέχει σημαντική στήριξη στις ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που καλούνται να συμμορφωθούν με τον πολύπλοκο θεσμό των κυρώσεων.

Η υπηρεσία υποστήριξης για τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη σειρά υπηρεσιών που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να συμμορφωθούν με τις κυρώσεις της ΕΕ παγκοσμίως, μειώνοντας τον κίνδυνο μη συμμόρφωσης και τις συναφείς δαπάνες.

Η υπηρεσία υποστήριξης θα παρέχει εξατομικευμένη στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ΕΕ, διενεργώντας ελέγχους δέουσας επιμέλειας όσον αφορά τις κυρώσεις χωρίς κόστος για τις εταιρείες. Η υπηρεσία υποστήριξης θα διαχειρίζεται έναν ειδικό ιστότοπο, ο οποίος περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τις κυρώσεις, ειδικές ανά χώρα οδηγίες, πληροφορίες για εκδηλώσεις, συμβουλές, διδάγματα που έχουν αντληθεί, και άλλα. Ενώ υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες μπορούν να επωφεληθούν από τη στήριξη και μεγαλύτερες οντότητες, η υπηρεσία υποστήριξης επικεντρώνεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς συνήθως διαθέτουν λιγότερους πόρους για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης απ’ ό,τι οι μεγάλες εταιρείες.

Όλες οι κυρώσεις του ΟΗΕ και της ΕΕ θα καλύπτονται από την υπηρεσία υποστήριξης, η οποία θα παρέχει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε να διαχειρίζονται με σιγουριά και αυτοπεποίθηση τις προκλήσεις της συμμόρφωσης με τις κυρώσεις.

Η Μαρία Λουίς Αλμπουκέρκε, Επίτροπος Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών και Ένωσης Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων, δήλωσε σχετικά: «Η ΕΕ έχει θεσπίσει πάνω από 40 καθεστώτα κυρώσεων παγκοσμίως για την πρόληψη συγκρούσεων ή για την αντιμετώπιση τρεχουσών ή αναδυόμενων κρίσεων. Η αυξανόμενη χρήση των κυρώσεων μπορεί να περιπλέκει τις δραστηριότητες των μικρομεσαίων επιχειρήσεών μας. Γι’ αυτό εγκαινιάζουμε την υπηρεσία υποστήριξης για τις κυρώσεις της ΕΕ. Μέσω των πόρων της, των εκδηλώσεών της και, ιδίως, μέσω της υπηρεσίας υποστήριξης όσον αφορά τη συμμόρφωση, η εν λόγω υπηρεσία μίας στάσης θα βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να κατανοήσουν πώς μπορούν να συμμορφωθούν με τις κυρώσεις και θα βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να διενεργήσουν ελέγχους δέουσας επιμέλειας με δικούς τους πόρους, ανεξάρτητα. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μας το αξίζουν αυτό, καθώς αποτελούν την κινητήρια δύναμη της οικονομίας της ΕΕ. Η Επιτροπή θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να στηρίξει το ζωτικό έργο τους

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο σχετικό δελτίο Τύπου.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Olof Gill — Τηλ.: + 32 2 296 59 66· Marta Perez-Cejuela Romero — Τηλ.: + 32 2 296 37 70)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιλέγει 47 στρατηγικά έργα για τη διασφάλιση και τη διαφοροποίηση της πρόσβασης σε πρώτες ύλες στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, για πρώτη φορά, έναν κατάλογο 47 στρατηγικών έργων για την ενίσχυση των εγχώριων ικανοτήτων όσον αφορά τις πρώτες ύλες στρατηγικής σημασίας, τα οποία με τη σειρά τους θα ενισχύσουν την ευρωπαϊκή αξιακή αλυσίδα πρώτων υλών και θα διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού. Αυτά τα νέα στρατηγικά έργα αποτελούν ένα σημαντικό ορόσημο στην εφαρμογή του κανονισμού για τις πρώτες ύλες κρίσιμης σημασίας (CRMA), ο οποίος στόχο έχει να διασφαλίσει ότι η ευρωπαϊκή εξόρυξη, επεξεργασία και ανακύκλωση πρώτων υλών στρατηγικής σημασίας καλύπτει το 10%, το 40% και το 25% αντίστοιχα της ζήτησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) έως το 2030. Βοηθώντας την Ευρώπη να επιτύχει αυτούς τους στόχους, τα νέα στρατηγικά έργα συμβάλλουν σημαντικά στην πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση της Ευρώπης, στηρίζοντας παράλληλα την αμυντική και την αεροδιαστημική βιομηχανία της Ευρώπης.

Επισκόπηση των επιλεγμένων έργων

Τα 47 νέα στρατηγικά έργα βρίσκονται σε 13 κράτη μέλη της ΕΕ: Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Εσθονία, Τσεχία, Ελλάδα, Σουηδία, Φινλανδία, Πορτογαλία, Πολωνία και Ρουμανία. Τα έργα καλύπτουν ένα ή περισσότερα τμήματα της αξιακής αλυσίδας πρώτων υλών, με 25 εξ αυτών να περιλαμβάνουν δραστηριότητες εξόρυξης, 24 εξ αυτών δραστηριότητες επεξεργασίας, 10 εξ αυτών δραστηριότητες ανακύκλωσης, ενώ 2 έργα αφορούν την υποκατάσταση πρώτων υλών. Τα στρατηγικά έργα καλύπτουν 14 από τις 17 πρώτες ύλες στρατηγικής σημασίας που απαριθμούνται στον κανονισμό για τις κρίσιμες πρώτες ύλες. Μεταξύ των έργων περιλαμβάνονται κάποια που καλύπτουν το λίθιο (22 έργα), το νικέλιο (12 έργα), το κοβάλτιο (10 έργα), το μαγγάνιο (7 έργα) και τον γραφίτη (11 έργα), τα οποία θα ωφελήσουν ιδιαίτερα την αξιακή αλυσίδα πρώτων υλών συσσωρευτών της ΕΕ. Τα έργα αυτά θα διασφαλίσουν ότι η ΕΕ θα μπορεί να τηρήσει πλήρως τα σημεία αναφοράς της για την εξόρυξη, την επεξεργασία και την ανακύκλωση λιθίου και κοβαλτίου μέχρι το 2030, ενώ παράλληλα θα συμβάλουν ώστε να σημειωθεί σημαντική πρόοδος όσον αφορά τον γραφίτη, το νικέλιο και το μαγγάνιο. Επιπλέον, άλλα στρατηγικά έργα που αφορούν το μαγνήσιο (1 έργο) και το βολφράμιο (3 έργα) θα συμβάλουν στην ανθεκτικότητα της αμυντικής βιομηχανίας της ΕΕ, η οποία βασίζεται στη χρήση των εν λόγω υλικών.

Τα έργα αυτά επιλέχθηκαν καθώς συμβάλλουν στον ασφαλή εφοδιασμό της ΕΕ με πρώτες ύλες στρατηγικής σημασίας, τηρούν περιβαλλοντικά, κοινωνικά και σχετικά με τη διακυβέρνηση κριτήρια και είναι τεχνικώς εφικτά. Επιπλέον, τα επιλεγμένα έργα απέδειξαν επίσης ότι θα προσφέρουν απτά διασυνοριακά οφέλη για την ΕΕ.

Οφέλη για τα επιλεγμένα έργα

Για να ξεκινήσουν να λειτουργούν, τα 47 στρατηγικά έργα αναμένεται να χρειαστούν συνολική επένδυση κεφαλαίου ύψους 22,5 δισ. ευρώ. Τα έργα αυτά θα μπορούν να λάβουν συντονισμένη στήριξη από την Επιτροπή, τα κράτη μέλη και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, για να ξεκινήσουν να λειτουργούν, ιδίως όσον αφορά την πρόσβαση σε χρηματοδότηση και τη σύνδεση με σχετικούς αγοραστές. Θα επωφεληθούν επίσης από εξορθολογισμένες διατάξεις αδειοδότησης, ώστε να διασφαλιστεί η προβλεψιμότητα για τους φορείς υλοποίησης έργων, ενώ παράλληλα θα διασφαλίζονται τα περιβαλλοντικά, τα κοινωνικά και τα σχετικά με τη διακυβέρνηση πρότυπα. Σύμφωνα με τον CRMA, η διαδικασία αδειοδότησης δεν θα υπερβαίνει τους 27 μήνες για τα έργα εξόρυξης και τους 15 μήνες για άλλα έργα. Επί του παρόντος, οι διαδικασίες αδειοδότησης μπορούν να διαρκέσουν από πέντε έως δέκα χρόνια.

Περαιτέρω πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο σχετικό δελτίο Τύπου.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ημερολόγιο – Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 έως Κυριακή 30 Μαρτίου 2025

Δευτέρα 24 Μαρτίου

Ο κ. Κώστας Καδής υποδέχεται τον κ. Armands Krauze, υπουργό Γεωργίας της Δημοκρατίας της Λετονίας· υποδέχεται τον κ. Jakob Jensen, υπουργό Τροφίμων, Γεωργίας και Αλιείας της Δανίας· υποδέχεται την κ. Agnès Pannier-Runacher, υπουργό Οικολογικής Μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θαλάσσης και Αλιείας της Γαλλίας· υποδέχεται τον κ. Timmy Dooley, υφυπουργό Γεωργίας, Τροφίμων και Ναυτιλίας της Ιρλανδίας.

Τρίτη 25 Μαρτίου

Ο κ. Κώστας Καδής εκφωνεί εναρκτήρια ομιλία για την επίσημη έναρξη της εκστρατείας «EU Aquaculture – We work for you with passion» (Υδατοκαλλιέργεια στην ΕΕ — Εργαζόμαστε για εσάς με πάθος)· συμμετέχει σε διάλογο με ενδιαφερόμενα μέρη· συμμετέχει στη διάσκεψη πολιτικής Euractiv «European Agriculture and Fisheries at the crossroads –Paving the way for a sustainable and competitive future» (Η ευρωπαϊκή γεωργία και αλιεία στο σταυροδρόμι — Ανοίγοντας τον δρόμο για ένα βιώσιμο και ανταγωνιστικό μέλλον)· υποδέχεται εκπροσώπους της συμμαχίας «High Seas Alliance»· υποδέχεται εκπροσώπους των Blue ΜΚΟ.

Τετάρτη 26 Μαρτίου

Ο κ. Κώστας Καδής βρίσκεται στη Ρώμη, Ιταλία: εκφωνεί ομιλία μέσω μαγνητοσκοπημένου μηνύματος στη διάσκεψη Win-BIG Mediterranean Conference and Learning Lap· υποδέχεται την κ. Romina Pourmokhtari, υπουργό Κλίματος και Περιβάλλοντος της Σουηδίας· υποδέχεται την κ. Inger Andersen, εκτελεστική διευθύντρια του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP).

Πέμπτη 27 Μαρτίου

Ο κ. Κώστας Καδής βρίσκεται στο Simrishamn της Σουηδίας· συναντάται με τις ευρωβουλεύτριες Sofie Eriksson, Karin Karlsbro, Isabella Lövin, Jessica Polfjärd, Beatrice Timgren, Emma Wiesner· συναντάται με επιστήμονες από το Κέντρο για τη Βαλτική Θάλασσα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, με παράκτιους αλιείς, τη σουηδική ένωση αλιέων και ΜΚΟ της Σουηδικής Εταιρείας για την Προστασία της Φύσης· επισκέπτεται τοπικό εργοστάσιο μεταποίησης ιχθύων, επισκέπτεται αλιείς και αλιευτικά σκάφη, και συναντάται με υπαλλήλους ελέγχου εκφόρτωσης και την ακτοφυλακή.

Παρασκευή 28 Μαρτίου

Ο κ. Κώστας Καδής βρίσκεται στο Gotland της Σουηδίας· συναντάται με τον κ. Peter Kullgren, υπουργό Αγροτικών Υποθέσεων της Σουηδίας· συναντάται με αλιείς και ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών μικρής κλίμακας· συναντάται με την κ. Charlotte Petri Gornitzka, περιφερειάρχη της κομητείας Gotland· συναντάται με την Blue Food – Centre for future seafood και με τον Σουηδικό Οργανισμό για τη Διαχείριση της Θάλασσας και των Υδάτων.

The European Commission is committed to personal data protection.  Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly. If you do not work for a media organisation, you are welcome to contact the EU through Europe Direct in writing or by calling 00 800 6 7 8 9 10 11.

Athanasios ATHANASIOU

Press Officer / Political Reporter

European Commission

Representation in Cyprus

EU House, 30  Vyronos Avenue, 1096 Nicosia

Tel: +357 22 81 75 76 Mob: +357 99 363753

Twitter: @aathans

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *