Skip to content

Δέσμη παραβάσεων Νοεμβρίου: κυριότερες αποφάσεις

Δέσμη παραβάσεων Νοεμβρίου: κυριότερες αποφάσεις

Επισκόπηση ανά τομέα πολιτικής

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην τακτική της δέσμη αποφάσεων για υποθέσεις παράβασης, κινεί νομική διαδικασία κατά των κρατών μελών που δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που υπέχουν βάσει του ενωσιακού δικαίου. Οι εν λόγω αποφάσεις, που καλύπτουν διάφορους κλάδους και διάφορους τομείς πολιτικής της ΕΕ, αποβλέπουν στην εξασφάλιση της ορθής εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Οι κυριότερες αποφάσεις που ελήφθησαν από την Επιτροπή παρατίθενται κατωτέρω ταξινομημένες ανά τομέα πολιτικής. Επιπλέον, η Επιτροπή αποφάσισε να περατώσει 47 υποθέσεις, στις οποίες οι εκκρεμότητες με τα οικεία κράτη μέλη διευθετήθηκαν χωρίς να χρειαστεί η Επιτροπή να κινήσει περαιτέρω διαδικασίες.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ενωσιακή διαδικασία επί παραβάσει, βλ. τη σελίδα «Συχνές ερωτήσεις». Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ιστορικό μιας υπόθεσης, μπορείτε να συμβουλευθείτε το μητρώο αποφάσεων για υποθέσεις παράβασης.

1. Περιβάλλον

(Για περισσότερες πληροφορίες: Adalbert JahnzTηλ.: +32 229 53156, Maëlys DreuxTηλ.: +32 229 54673)

Προειδοποιητικές επιστολές

Η Επιτροπή καλεί το ΒΕΛΓΙΟ και την ΚΥΠΡΟ να συμμορφωθούν με την οδηγία-πλαίσιο για τα ύδατα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικών επιστολών στο Βέλγιο [INFR(2024)2231] και στην Κύπρο [INFR(2024)2227], επειδή δεν προέβησαν σε περιοδική επανεξέταση αδειών για τα ύδατα σύμφωνα με την οδηγία-πλαίσιο για τα ύδατα (οδηγία 2000/60/ΕΚ). Η οδηγία απαιτεί από τα κράτη μέλη να θεσπίσουν πρόγραμμα μέτρων για κάθε περιοχή λεκάνης απορροής ποταμού ώστε να διασφαλιστεί η καλή κατάσταση των ευρωπαϊκών υδατικών συστημάτων, όπως είναι οι ποταμοί και οι λίμνες. Τα μέτρα αυτά πρέπει να περιλαμβάνονται στα σχέδια διαχείρισης λεκάνης απορροής ποταμού, τα οποία πρέπει να καταρτίζονται και να υποβάλλονται στην Επιτροπή ανά εξαετία. Κάθε πρόγραμμα μέτρων πρέπει να περιλαμβάνει βασικά μέτρα για τον έλεγχο διαφόρων τύπων άντλησης υδάτων, κατακράτησης, σημειακών πηγών απορρίψεων, διάχυτων πηγών ικανών να προκαλέσουν ρύπανση, καθώς και τυχόν άλλων σημαντικών δυσμενών επιπτώσεων στην ποιότητα των υδάτων. Τα κράτη μέλη υποχρεούνται να επανεξετάζουν και να επικαιροποιούν περιοδικά τους εν λόγω ελέγχους, προκειμένου να διαπιστώνουν κατά πόσον τα ισχύοντα μέτρα εξακολουθούν να επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Η Επιτροπή έχει ήδη κινήσει παρόμοιες διαδικασίες επί παραβάσει κατά τεσσάρων ακόμα κρατών μελών (Κάτω Χώρες, Αυστρία, Σλοβενία και Φινλανδία). Στο Βέλγιο, η νομοθεσία των περιφερειών Βρυξελλών-Πρωτευούσης, Φλάνδρας και Βαλονίας, αντίστοιχα, δεν συνάδει με την οδηγία. Όσον αφορά την άντληση υδάτων, οι εν λόγω περιφερειακές νομοθεσίες δεν προβλέπουν πάντα περιοδική επανεξέταση της άδειας ή ορίζουν ένα υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα για την επανεξέταση (άνω των 12 ετών). Όσον αφορά τις σημειακές πηγές απορρίψεων, τα διαστήματα που ορίζουν οι τρεις περιφερειακές νομοθεσίες μεταξύ των περιοδικών επανεξετάσεων των αδειών είναι υπερβολικά μεγάλα. Στην Κύπρο, η εθνική νομοθεσία δεν επιβάλλει κανενός είδους περιοδική επανεξέταση, παρά τις απαιτήσεις της οδηγίας. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στο Βέλγιο και στην Κύπρο, που έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν και να διορθώσουν τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Η Επιτροπή καλεί την ΕΛΛΑΔΑ να υποβάλει στοιχεία σχετικά με τη συμμόρφωση με τους στόχους ανακύκλωσης σύμφωνα με την οδηγία-πλαίσιο για τα απόβλητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ελλάδα [INFR(2024)2228] λόγω μη συμμόρφωσης με την οδηγία-πλαίσιο για τα απόβλητα [οδηγία 2008/98/ΕΚ για τα απόβλητα, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2018/851]. Η οδηγία-πλαίσιο για τα απόβλητα είναι η νομοθεσία-πλαίσιο της ΕΕ που αποσκοπεί στην πρόληψη ή μείωση της παραγωγής αποβλήτων, στον περιορισμό των συνολικών επιπτώσεων της χρήσης των πόρων και στη βελτίωση της αποδοτικότητας αυτής της χρήσης, στοιχεία καθοριστικά για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία και για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας της Ένωσης. Για την επαλήθευση της συμμόρφωσης με τους στόχους ανακύκλωσης που ορίζονται στην οδηγία, τα κράτη μέλη πρέπει να υποβάλλουν στοιχεία σχετικά με την προετοιμασία για την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των αποβλήτων, όπως ορίζεται στους κανόνες εφαρμογής [εκτελεστική απόφαση (ΕΕ) 2019/1004 της Επιτροπής]. Η Ελλάδα είναι το μόνο κράτος μέλος που δεν έχει υποβάλει σχετικά στοιχεία για τα έτη 2020, 2021 και 2022. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να διορθώσει τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Η Επιτροπή καλεί την ΟΥΓΓΑΡΙΑ να μεταφέρει ορθά την οδηγία-πλαίσιο για τα απόβλητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ουγγαρία [INFR(2024)2229] λόγω μη ορθής μεταφοράς στο οικείο εθνικό δίκαιο της οδηγίας-πλαισίου για τα απόβλητα [οδηγία 2008/98/ΕΚ για τα απόβλητα, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2018/851]. Η οδηγία-πλαίσιο για τα απόβλητα είναι η νομοθεσία-πλαίσιο της ΕΕ που αποσκοπεί στην πρόληψη ή μείωση της παραγωγής αποβλήτων, στον περιορισμό των συνολικών επιπτώσεων της χρήσης των πόρων και στη βελτίωση της αποδοτικότητας αυτής της χρήσης, στοιχεία καθοριστικά για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία και για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας της Ένωσης. Η τροποποιημένη οδηγία καθορίζει δεσμευτικούς στόχους για την ανακύκλωση και την προετοιμασία των αστικών αποβλήτων για επαναχρησιμοποίηση. Επιπλέον, απαιτεί από τα κράτη μέλη να βελτιώσουν τα οικεία συστήματα διαχείρισης αποβλήτων και την αποδοτικότητα της χρήσης των πόρων. Η προθεσμία για τη μεταφορά της τροποποιημένης οδηγίας από τα κράτη μέλη στο οικείο εθνικό δίκαιο έληξε στις 5 Ιουλίου 2020. Η Επιτροπή έχει ήδη κινήσει διαδικασίες επί παραβάσει κατά άλλων έντεκα κρατών μελών (Βουλγαρία, Τσεχία, Εσθονία, Γαλλία, Ιταλία, Κύπρος, Κάτω Χώρες, Αυστρία, Πολωνία, Πορτογαλία και Ρουμανία). Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Ουγγαρία δεν έχει μεταφέρει ορθά στο εθνικό της δίκαιο αρκετές διατάξεις της τροποποιημένης οδηγίας. Σ’ αυτές περιλαμβάνονται διατάξεις για τον καθορισμό κριτηρίων σχετικά με το πότε ορισμένα απόβλητα παύουν να θεωρούνται απόβλητα και καθίστανται προϊόντα ή δευτερογενείς πρώτες ύλες (κριτήρια αποχαρακτηρισμού αποβλήτων). Επιπλέον, οι απαιτήσεις για τους εθνικούς στόχους του προγράμματος διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού και τη δημοσίευση των χρηματοδοτικών συνεισφορών, καθώς και οι απαιτήσεις για την τακτική επανεξέταση των παρεκκλίσεων από τις εργασίες ανάκτησης δεν συνάδουν με την οδηγία. Επίσης, η Ουγγαρία δεν έλαβε μέτρα για την ενθάρρυνση της οικιακής κομποστοποίησης. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ουγγαρία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να διορθώσει τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Η Επιτροπή καλεί την ΟΥΓΓΑΡΙΑ να μεταφέρει ορθά την οδηγία περί υγειονομικής ταφής
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ουγγαρία [INFR(2024)2230] λόγω μη ορθής μεταφοράς στο οικείο εθνικό δίκαιο της οδηγίας περί υγειονομικής ταφής [οδηγία 1999/31/ΕΚ περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2018/850]. Η οδηγία περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων θεσπίζει πρότυπα για τους χώρους υγειονομικής ταφής με σκοπό την αποφυγή των δυσμενών επιπτώσεων στην ανθρώπινη υγεία, στο νερό, στο έδαφος και στον αέρα. Σύμφωνα με την εν λόγω οδηγία, τα κράτη μέλη πρέπει να λάβουν μέτρα ώστε να εξασφαλίσουν ότι σε χώρους υγειονομικής ταφής πραγματοποιείται διάθεση μόνο αποβλήτων που έχουν υποστεί επεξεργασία. Η οδηγία περί υγειονομικής ταφής θέτει ως στόχο τη μείωση της υγειονομικής ταφής των αστικών αποβλήτων στο 10 % έως το 2035· απαγορεύει από το 2030 την υγειονομική ταφή αποβλήτων κατάλληλων για ανακύκλωση ή άλλου είδους ανάκτηση· και θεσπίζει κανόνες για τον υπολογισμό της επίτευξης του στόχου μείωσης της υγειονομικής ταφής. Η οδηγία απαιτεί επίσης από τα κράτη μέλη να καθιερώσουν αποτελεσματικό σύστημα ποιοτικού ελέγχου και ανιχνευσιμότητας των αστικών αποβλήτων που διατίθενται με υγειονομική ταφή. Η Ουγγαρία, μεταξύ άλλων, δεν μετέφερε ορθά στο εθνικό δίκαιο τη διάταξη της οδηγίας σύμφωνα με την οποία τα απόβλητα που έχουν συλλεχθεί χωριστά για προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και για ανακύκλωση δεν πρέπει να απορρίπτονται σε χώρους υγειονομικής ταφής. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ουγγαρία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να διορθώσει τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Η Επιτροπή καλεί την ΙΤΑΛΙΑ να δράσει για την πρόληψη και διαχείριση της εξάπλωσης χωροκατακτητικών ξένων ειδών σύμφωνα με τον κανονισμό για τα χωροκατακτητικά ξένα είδη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ιταλία [INFR(2024)2226] λόγω της μη πρόληψης και διαχείρισης της εισαγωγής και εξάπλωσης του μυρμηγκιού Solenopsis invicta, όπως απαιτείται από τον κανονισμό για τα χωροκατακτητικά ξένα είδη [κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1143/2014]. Τα χωροκατακτητικά ξένα είδη είναι μία από τις πέντε κύριες αιτίες απώλειας βιοποικιλότητας στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Ο κανονισμός για τα χωροκατακτητικά ξένα είδη αποσκοπεί στην πρόληψη, την ελαχιστοποίηση και τον μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεων των χωροκατακτητικών ξένων ειδών στη βιοποικιλότητα και στα συναφή οικοσυστήματα, καθώς και στην ανθρώπινη υγεία και ασφάλεια, και στη μείωση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεών τους στην Ευρώπη. Μετά την καταγραφή του μυρμηγκιού Solenopsis invicta στη Σικελία, η Ιταλία δεν γνωστοποίησε πάραυτα στην Επιτροπή και στα άλλα κράτη μέλη τον έγκαιρο εντοπισμό του. Επίσης, οι ιταλικές αρχές δεν κοινοποίησαν στην Επιτροπή μέτρα εξάλειψης ή την αποτελεσματικότητά τους. Επιπλέον, η Ιταλία δεν έχει λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να αποτρέψει την ακούσια εξάπλωση του μυρμηγκιού Solenopsis invicta και δεν έχει εφαρμόσει αποτελεσματικά το σύστημα επιτήρησης των χωροκατακτητικών ξένων ειδών ενωσιακού ενδιαφέροντος. Η Ιταλία πρέπει να θεσπίσει τα αναγκαία μέτρα για να συμμορφωθεί με τον κανονισμό. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ιταλία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να διορθώσεις τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Προειδοποιητική επιστολή βάσει του άρθρου 260 της ΣΛΕΕ

Η Επιτροπή καλεί την ΙΡΛΑΝΔΙΑ να συμμορφωθεί με απόφαση του Δικαστηρίου για την επαρκή συλλογή και επεξεργασία των αστικών λυμάτων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει προειδοποιητική επιστολή βάσει του άρθρου 260 της ΣΛΕΕ στην Ιρλανδία [INFR(2013)2056] λόγω της μη συμμόρφωσής της με την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 28ης Μαρτίου 2019 (C-427/17). Στην εν λόγω απόφαση το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι η Ιρλανδία δεν συμμορφώνεται με την οδηγία για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων (οδηγία 91/271/ΕΟΚ). Η οδηγία αποσκοπεί στην προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος, απαιτώντας τη συλλογή και την επεξεργασία των αστικών λυμάτων πριν από την απόρριψή τους στο περιβάλλον. Οι πόλεις και οι κωμοπόλεις υποχρεούνται να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές για τη συλλογή και την επεξεργασία των αστικών λυμάτων τους. Τα ασύλλεκτα ή ανεπεξέργαστα λύματα μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία και να ρυπάνουν τις λίμνες, τα ποτάμια, το έδαφος, καθώς και τα παράκτια και τα υπόγεια ύδατα. Η Ιρλανδία όφειλε να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της οδηγίας το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2005. Τον Μάρτιο του 2019 το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Ιρλανδία είχε παραβιάσει τις απαιτήσεις της οδηγίας για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων σε 28 οικισμούς. Παρόλο που η Ιρλανδία έχει σημειώσει πρόοδο όσον αφορά την αποκατάσταση ορισμένων από τις παραβάσεις, για παράδειγμα με την κατασκευή του σταθμού επεξεργασίας λυμάτων στο Shanbally, δεν έχει ακόμη επιτευχθεί συμμόρφωση για 16 οικισμούς που περιλαμβάνονται στην απόφαση. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ιρλανδία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να διορθώσει τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, αν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την Ιρλανδία στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να του ζητήσει να επιβάλει οικονομικές κυρώσεις.

Αιτιολογημένη γνώμη

Η Επιτροπή καλεί την ΙΤΑΛΙΑ να συμμορφωθεί με τους κανόνες για τη θήρα πτηνών, ιδίως όσον αφορά τη χρήση μολύβδου στα πυρομαχικά
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ιταλία [INFR(2023)2187] λόγω μη συμμόρφωσης με την οδηγία για τα πτηνά (οδηγία 2009/147/ΕΚ) και τον κανονισμό REACH [κανονισμός (ΕΚ) αριθ.1907/2006 όπως τροποποιήθηκε με τον κανονισμό 2021/57/ΕΕ) δεδομένων των αλλαγών που εισήχθησαν στους ιταλικούς κανόνες θήρας. Η οδηγία για τα πτηνά αποσκοπεί στην προστασία όλων των ειδών άγριων πτηνών που απαντούν στη φύση και βρίσκονται στην ΕΕ, καθώς και των οικοτόπων τους. Ο τροποποιημένος κανονισμός REACH περιορίζει τη χρήση σκαγιών που περιέχουν μόλυβδο εντός ή πλησίον υγροτόπων για την προστασία των υδρόβιων πτηνών, του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι αρκετές πράξεις της ιταλικής νομοθεσίας δεν είναι σύμφωνες με την εν λόγω νομοθεσία της ΕΕ. Η ιταλική νομοθεσία παρέχει στις περιφέρειες την εξουσία να επιτρέπουν τη θανάτωση ή τη σύλληψη ειδών άγριας πανίδας, ακόμη και σε περιοχές όπου απαγορεύεται η θήρα, όπως οι προστατευόμενες περιοχές, και κατά την περίοδο του έτους κατά την οποία απαγορεύεται η θήρα, κατά παράβαση της οδηγίας για τα πτηνά. Επιπλέον, η ιταλική νομοθεσία δεν είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του τροποποιημένου κανονισμού REACH όσον αφορά τη χρήση μολύβδου σε σκάγια. Η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή τον Φεβρουάριο του 2024. Μολονότι η Ιταλία τροποποίησε την εθνική νομοθεσία, το εθνικό σχέδιο που προβλέπεται στον εν λόγω νόμο εξακολουθεί να περιέχει διατάξεις που δεν συνάδουν με την οδηγία για τα πτηνά. Επίσης, η Ιταλία δεν έχει ακόμη τροποποιήσει τη νομοθεσία της προκειμένου να συμμορφωθεί με τον κανονισμό REACH. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ιταλία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παραπομπές στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η Επιτροπή αποφασίζει να παραπέμψει τη ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ και τη ΡΟΥΜΑΝΙΑ στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω ανεπαρκούς συλλογής και επεξεργασίας των αστικών λυμάτων
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει τη Βουλγαρία [INFR(2017)2082] και τη Ρουμανία [INFR(2018)2109] στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω μη πλήρους συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις συλλογής και επεξεργασίας που προβλέπονται στην οδηγία για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων (οδηγία 91/271/EΟΚ). Η οδηγία αποσκοπεί στην προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος, απαιτώντας τη συλλογή και την επεξεργασία των αστικών λυμάτων πριν από την απόρριψή τους στο περιβάλλον. Οι πόλεις και οι κωμοπόλεις (οικισμοί) υποχρεούνται να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές για τη συλλογή και την επεξεργασία των αστικών λυμάτων τους. Η Επιτροπή απέστειλε στη Βουλγαρία προειδοποιητική επιστολή τον Ιούλιο του 2017 και, στη συνέχεια, αιτιολογημένη γνώμη τον Μάιο του 2020. Η Επιτροπή απέστειλε στη Ρουμανία προειδοποιητική επιστολή τον Ιούνιο του 2018, συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή τον Οκτώβριο του 2020 και αιτιολογημένη γνώμη τον Φεβρουάριο του 2022. Η συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή εστάλη στη Ρουμανία για να συμπεριλάβει μεγάλους οικισμούς που δεν καλύπτονταν στην αρχική προειδοποιητική επιστολή του Ιουνίου 2018. Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχουν κάνει μέχρι σήμερα οι βουλγαρικές και οι ρουμανικές αρχές είναι ανεπαρκείς και, για τον λόγο αυτόν, παραπέμπει τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στο δελτίο Τύπου.

2. Εσωτερική αγορά, βιομηχανία, επιχειρηματικότητα και ΜΜΕ

(Για περισσότερες πληροφορίες: Johanna Bernsel — Τηλ.: +32 2 298 66 99, Federica MiccoliTηλ.: +32 229 58300)

Προειδοποιητικές επιστολές

Η Επιτροπή καλεί τη ΓΑΛΛΙΑ να συμμορφωθεί με τους ενωσιακούς κανόνες σχετικά με την ελευθερία εγκατάστασης και την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων στην ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στη Γαλλία [INFR(2024)4025] λόγω μη συμμόρφωσης των εθνικών κανόνων με την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και την ελευθερία εγκατάστασης που κατοχυρώνονται στα άρθρα 45 και 49 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (στο εξής: ΣΛΕΕ). Οι δύο αυτές ελευθερίες είναι θεμελιώδεις για την επιχειρηματική και επαγγελματική κινητικότητα εντός της ενιαίας αγοράς. Διευκολύνουν τους πλήρως καταρτισμένους επαγγελματίες να ασκούν το επάγγελμά τους σε διάφορα κράτη μέλη είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε ως μισθωτοί, και παράλληλα διασφαλίζουν υψηλό επίπεδο προστασίας για τους καταναλωτές και τους πολίτες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι οι γαλλικοί κανόνες δεν συμμορφώνονται με τα άρθρα 45 και 49 της ΣΛΕΕ, καθώς εμποδίζουν τους ενωσιακούς ιατρούς, οδοντιάτρους και μαιευτές/μαίες που διαθέτουν πλήρη προσόντα για την άσκηση του επαγγέλματός τους εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εργάζονται στη Γαλλία είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε ως μισθωτοί, σε περίπτωση που είναι ήδη εγγεγραμμένοι για να ασκούν το επάγγελμά τους σε χώρα εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επομένως, το γαλλικό δίκαιο περιορίζει την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και την ελευθερία εγκατάστασης. Με βάση τις πληροφορίες της Επιτροπής, ο περιορισμός αυτός δεν φαίνεται δικαιολογημένος και, ως εκ τούτου, παραβιάζει τα άρθρα 45 και 49 της ΣΛΕΕ. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στη Γαλλία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να διορθώσει τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Αιτιολογημένες γνώμες

Η Επιτροπή καλεί τη ΓΑΛΛΙΑ να διασφαλίσει ότι οι οικείες απαιτήσεις επισήμανσης για τη διαλογή των αποβλήτων συμμορφώνονται με την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των εμπορευμάτων
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Γαλλία [INFR(2022)4028] λόγω μη διόρθωσης της ασυμβατότητας μεταξύ των απαιτήσεων επισήμανσης όσον αφορά τις οδηγίες διαλογής των αποβλήτων και των άρθρων 34 έως 36 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ). Για να πουληθούν στη γαλλική αγορά, τα προϊόντα οικιακής χρήσης που υπάγονται σε καθεστώς διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού (ΔΕΠ) πρέπει να φέρουν το λογότυπο Triman —επισήμανση που ενημερώνει ότι το προϊόν υπόκειται σε κανόνες διαλογής— και την επισήμανση «info-tri» —με πληροφορίες που προσδιορίζουν τις μεθόδους διαλογής. Επί του παρόντος, η παροχή οδηγιών σχετικά με τη διαλογή αποβλήτων στους καταναλωτές δεν διέπεται από εναρμονισμένους ενωσιακούς κανόνες. Ωστόσο, αυτό θα ρυθμιστεί σύντομα στις μελλοντικές εκτελεστικές πράξεις που θα εκδοθούν στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας. Η Επιτροπή θεωρεί ότι, μέχρι τότε, η εθνική νομοθεσία που θεσπίζεται στον τομέα αυτό δεν πρέπει να δημιουργεί περιττούς φραγμούς για το εμπόριο στην εσωτερική αγορά. Οι εθνικές απαιτήσεις επισήμανσης αναφέρονται επίσης συχνά από τη βιομηχανία ως μείζων φραγμός στην εσωτερική αγορά και υπονομεύουν σοβαρά την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων. Στόχος της Επιτροπής είναι να άρει τους φραγμούς που επηρεάζουν περισσότερο την ικανότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών να επωφεληθούν από την εσωτερική αγορά και να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους. Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι γαλλικές αρχές δεν προσκόμισαν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με την αναλογικότητα της πολιτικής τους, δεδομένου ότι υπάρχουν άλλες λιγότερο περιοριστικές επιλογές. Σύμφωνα με την Επιτροπή, η Γαλλία παραβιάζει επίσης τις υποχρεώσεις κοινοποίησης που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη διαφάνεια στην ενιαία αγορά [οδηγία (ΕΕ) 2015/1535] στον βαθμό που η επίμαχη νομοθεσία δεν κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή πριν από την έκδοσή της. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Γαλλία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

3. Ενέργεια και κλίμα

(Για περισσότερες πληροφορίες: Tim McPhieTηλ.: +32 229 58602, Giulia BediniTηλ.: +32 229 58661)

Προειδοποιητικές επιστολές

Η Επιτροπή καλεί το ΒΕΛΓΙΟ, τη ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, την ΤΣΕΧΙΑ, την ΕΣΘΟΝΙΑ, την ΕΛΛΑΔΑ, την ΚΡΟΑΤΙΑ, την ΚΥΠΡΟ, τη ΜΑΛΤΑ, την ΑΥΣΤΡΙΑ, την ΠΟΛΩΝΙΑ, την ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, τη ΣΛΟΒΕΝΙΑ και τη ΣΛΟΒΑΚΙΑ να υποβάλουν επειγόντως τα τελικά επικαιροποιημένα εθνικά σχέδια για την ενέργεια και το κλίμα  
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικών επιστολών στο Βέλγιο [INFR(2024)2252], τη Βουλγαρία [INFR(2024)2253], την Τσεχία [INFR(2024)2255], την Εσθονία [INFR(2024)2257], την Ελλάδα [INFR(2024)2258], την Κροατία [INFR(2024)2256], την Κύπρο [INFR(2024)2254], τη Μάλτα [INFR(2024)2259], την Αυστρία [INFR(2024)2251], την Πολωνία [INFR(2024)2260], την Πορτογαλία [INFR(2024)2261], τη Σλοβενία [INFR(2024)2263] και τη Σλοβακία [INFR(2024)2262) λόγω μη υποβολής των τελικών επικαιροποιημένων εθνικών σχεδίων τους για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ), σύμφωνα με τον κανονισμό για τη διακυβέρνηση της Ενεργειακής Ένωσης και της Δράσης για το Κλίμα. Τα τελικά επικαιροποιημένα ΕΣΕΚ αποτελούν καίριας σημασίας εργαλεία για να διασφαλιστεί ότι τα κράτη μέλη καθορίζουν συγκεκριμένο χάρτη πορείας για την επίτευξη των συμφωνημένων στόχων της ΕΕ αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση, μεταξύ άλλων. Είναι επίσης καίριας σημασίας για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αξιολογήσει τη συλλογική θέση των κρατών μελών όσον αφορά τη φιλοδοξία για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα και την ενέργεια έως το 2030. Σύμφωνα με το άρθρο 14 παράγραφος 2 του κανονισμού για τη διακυβέρνηση, όλα τα κράτη μέλη όφειλαν να έχουν υποβάλει τα τελικά επικαιροποιημένα ΕΣΕΚ τους έως τις 30 Ιουνίου 2024. Μέχρι στιγμής, η Επιτροπή έχει λάβει 14 τελικά σχέδια. Ύστερα από εκτεταμένες συζητήσεις μετά την υποβολή των προσχεδίων των ΕΣΕΚ τους και από την έκδοση των συστάσεων της Επιτροπής στα κράτη μέλη, τα προαναφερθέντα 13 κράτη μέλη δεν έχουν ακόμη υποβάλει τα τελικά επικαιροποιημένα ΕΣΕΚ τους. Η Επιτροπή θεωρεί ότι παραβιάζουν την υποχρέωσή τους βάσει του κανονισμού για τη διακυβέρνηση και, ως εκ τούτου, αποστέλλει προειδοποιητικές επιστολές. Το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Εσθονία, η Ελλάδα, η Κροατία, η Κύπρος, η Μάλτα, η Αυστρία, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Σλοβενία και η Σλοβακία έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν στην Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

Συμπληρωματική αιτιολογημένη γνώμη

Η Επιτροπή καλεί την ΙΡΛΑΝΔΙΑ, την ΙΣΠΑΝΙΑ, τη ΓΑΛΛΙΑ και την ΟΥΓΓΑΡΙΑ να μεταφέρουν πλήρως στο εθνικό τους δίκαιο την οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει συμπληρωματικές αιτιολογημένες γνώμες στην Ιρλανδία [INFR(2021)0260], στην Ισπανία [INFR(2021)0220], στη Γαλλία [INFR(2021)0238] και στην Ουγγαρία [INFR(2021)0256] λόγω μη πλήρους μεταφοράς στο εθνικό τους δίκαιο των ενωσιακών κανόνων σχετικά με την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές οι οποίοι θεσπίζονται στην οδηγία (ΕΕ) 2018/2001. Η εν λόγω οδηγία παρέχει το νομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, της θέρμανσης και ψύξης και των μεταφορών στην ΕΕ. Θέτει δεσμευτικό στόχο σε επίπεδο ΕΕ για το 2030 όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και περιλαμβάνει ειδικούς κανόνες για τις εγγυήσεις προέλευσης. Οι εγγυήσεις προέλευσης είναι ηλεκτρονικά πιστοποιητικά για την ενημέρωση των τελικών καταναλωτών σχετικά με το μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο ενεργειακό μείγμα ενός προμηθευτή. Η οδηγία περιλαμβάνει επίσης κριτήρια αειφορίας και μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για τα βιοκαύσιμα, τα βιορευστά και τα καύσιμα βιομάζας, καθώς και κανόνες για την επαλήθευση της συμμόρφωσης των εν λόγω καυσίμων με τα σχετικά κριτήρια. Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 30 Ιουνίου 2021. Τον Ιούλιο του 2021 η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητικές επιστολές στα τέσσερα κράτη μέλη, επειδή δεν μετέφεραν πλήρως την οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο. Όσον αφορά την Ιρλανδία, την Ισπανία και τη Γαλλία, η Επιτροπή έδωσε συνέχεια με αιτιολογημένες γνώμες επειδή συνεχιζόταν η μη πλήρης μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό τους δίκαιο, ενώ, όσον αφορά την Ουγγαρία, αποφάσισε να την παραπέμψει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω της μη μεταφοράς της οδηγίας στο εθνικό της δίκαιο. Αφού εξέτασε τις απαντήσεις των τεσσάρων κρατών μελών και τα μέτρα που της κοινοποιήθηκαν στη συνέχεια, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει πρόσθετες αιτιολογημένες γνώμες στην Ιρλανδία, την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ουγγαρία λόγω ελλιπούς μεταφοράς της οδηγίας στο εθνικό τους δίκαιο. Οι αιτιολογημένες γνώμες εφιστούν την προσοχή σε κενά μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο όσον αφορά τις διατάξεις για τις εγγυήσεις προέλευσης για την ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ή σε άλλα ζητήματα μεταφοράς που αφορούν τα κριτήρια αειφορίας και μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για τα βιοκαύσιμα, τα βιορευστά και τα καύσιμα βιομάζας. Τα εν λόγω τέσσερα κράτη μέλη έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να διορθώσουν την κατάσταση και να κοινοποιήσουν στην Επιτροπή την πλήρη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό τους δίκαιο. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  


4. Φορολογία και τελωνειακή ένωση  

(Για περισσότερες πληροφορίες: Francesca Dalboni — Τηλ.: +32 229 88170, Saul Louis GouldingTηλ.: +32 229-64735) 

Παραπομπές στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης  

Η Επιτροπή αποφασίζει να παραπέμψει τη ΓΕΡΜΑΝΙΑ στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω μη εξάλειψης της διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης των επανεπενδυμένων κεφαλαιακών κερδών από την πώληση γερμανικών ακινήτων
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει τη Γερμανία [INFR(2012)4037] στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω μη διόρθωσης της παράβασης της ελεύθερης κυκλοφορίας των κεφαλαίων (άρθρο 63 της ΣΛΕΕ και άρθρο 40 της συμφωνίας για τον ΕΟΧ), η οποία οφείλεται στη διακριτική φορολογική μεταχείριση των επανεπενδυμένων κεφαλαιακών κερδών από την πώληση ακινήτων που βρίσκονται στη Γερμανία. Η Γερμανία χορηγεί αναβολή της φορολόγησης των επανεπενδυμένων κεφαλαιακών κερδών που προκύπτουν από την πώληση ακινήτων που βρίσκονται στη Γερμανία, υπό την προϋπόθεση ότι το ακίνητο έχει αποδοθεί στα πάγια περιουσιακά στοιχεία εγχώριας μόνιμης εγκατάστασης (Betriebsstätte in Deutschland) για αδιάλειπτη περίοδο τουλάχιστον 6 ετών. Οι εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στη Γερμανία, ακόμη και χωρίς επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα, θεωρείται ότι έχουν τέτοια μόνιμη εγκατάσταση στην έδρα τους (δηλαδή στη Γερμανία). Συγκρίσιμες εταιρείες εγκατεστημένες σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ / του ΕΟΧ θεωρείται ότι δεν διαθέτουν τέτοιες μόνιμες εγκαταστάσεις στη Γερμανία. Ως εκ τούτου, η Γερμανία αρνείται να τους χορηγήσει αναβολή φορολόγησης των επανεπενδυμένων κεφαλαιακών κερδών από την πώληση γερμανικών ακινήτων. Κατά συνέπεια, η Γερμανία παραβιάζει την ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων. Η Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη στη Γερμανία τον Νοέμβριο του 2019 και προέβη σε περαιτέρω τεχνικές επαφές με τις γερμανικές αρχές. Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχουν κάνει μέχρι σήμερα οι αρχές είναι ανεπαρκείς και, για τον λόγο αυτόν, παραπέμπει τη Γερμανία στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στο δελτίο Τύπου

5. Κινητικότητα και μεταφορές

(Για περισσότερες πληροφορίες: Adalbert JahnzTηλ.: +32 229 53156, Anna WartbergerTηλ.: +32 2 298 20 54)

Αιτιολογημένες γνώμες

Η Επιτροπή καλεί τη ΣΛΟΒΑΚΙΑ να πραγματοποιήσει υποχρεωτικές επιθεωρήσεις σε οδικές σήραγγες στο οδικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Σλοβακία [INFR(2024)4000] λόγω μη εκπλήρωσης της υποχρέωσης που υπέχει να πραγματοποιεί περιοδικές επιθεωρήσεις σε οδικές σήραγγες στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).Η οδηγία 2004/54/ΕΚ απαιτεί από τα κράτη μέλη να πραγματοποιούν τακτικές επιθεωρήσεις, τουλάχιστον ανά εξαετία, σε οδικές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών. Στόχος είναι η εγγύηση της ασφάλειας, η πρόληψη ατυχημάτων και ο μετριασμός των συνεπειών τυχόν περιστατικών που ενδέχεται να συμβούν. Η έλλειψη τακτικής επιθεώρησης των οδικών σηράγγων εκθέτει τους χρήστες σε δυνητικούς κινδύνους. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Σλοβακία, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

6. Χρηματοπιστωτική σταθερότητα, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και Ένωση Κεφαλαιαγορών

(Για περισσότερες πληροφορίες: Francesca DalboniTηλ.: +32 229 88170, Marta PerezCejuela RomeroTηλ.: +32 2 296 37 70)

Αιτιολογημένες γνώμες

Η Επιτροπή καλεί τη ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, την ΙΣΠΑΝΙΑ, τη ΛΕΤΟΝΙΑ, τη ΜΑΛΤΑ, την ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ και τη ΡΟΥΜΑΝΙΑ να μεταφέρουν πλήρως στο εθνικό τους δίκαιο την οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Βουλγαρία [INFR(2024)0012], στην Ισπανία [INFR(2024)0046], στη Λετονία [INFR(2024)0091], στη Μάλτα [INFR(2024)0097], στην Πορτογαλία [INFR(2024)0116] και στη Ρουμανία [INFR(2024)0124] λόγω μη κοινοποίησης στην Επιτροπή της πλήρους μεταφοράς στο εθνικό τους δίκαιο της τροποποιημένης οδηγίας για την ασφάλιση αυτοκινήτων [οδηγία (ΕΕ) 2021/2118 για την τροποποίηση της οδηγίας 2009/103/ΕΚ]. Η οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων επιδιώκει την ενίσχυση της προστασίας των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ. Για τον σκοπό αυτόν, η τροποποιημένη οδηγία αποσαφηνίζει το πεδίο εφαρμογής της εν λόγω προστασίας, διευκολύνει τον έλεγχο της υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτων και θεσπίζει μηχανισμό αποζημίωσης των θυμάτων σε περίπτωση αφερεγγυότητας του υπεύθυνου ασφαλιστή. Διευκολύνει την αλλαγή ασφαλιστή από τους ασφαλισμένους, διασφαλίζοντας ισότιμη και χωρίς διακρίσεις μεταχείριση των βεβαιώσεων ιστορικού αξιώσεων. Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 23 Δεκεμβρίου 2023. Στις 25 Ιανουαρίου 2024 η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητικές επιστολές στα οικεία κράτη μέλη, επειδή δεν είχαν κοινοποιήσει στην Επιτροπή την πλήρη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό τους δίκαιο. Ελλείψει ικανοποιητικής απάντησης, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένες γνώμες στη Βουλγαρία, την Ισπανία, τη Λετονία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία. Τα οικεία κράτη μέλη έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν και να λάβουν τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

pdf σε εκτυπώσιμη μορφή

Δέσμη παραβάσεων Νοεμβρίου: κυριότερες αποφάσεις

Επίσημος ιστότοπος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΠώς το γνωρίζετε;

(106.85 KB – PDF)

Download

Λεπτομέρειες επικοινωνίας για τα ΜΜΕ

Eric MAMER, Επικεφαλής του γραφείου Τύπου

Τηλέφωνο +32 2 299 40 73

Ηλεκτρονική διεύθυνση

eric.mamer@ec.eu

The European Commission is committed to personal data protection.  Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly. If you do not work for a media organisation, you are welcome to contact the EU through Europe Direct in writing or by calling 00 800 6 7 8 9 10 11.

Athanasios ATHANASIOU

Press Officer / Political Reporter

European Commission

Representation in Cyprus

EU House, 30  Vyronos Avenue, 1096 Nicosia

Tel: +357 22 81 75 76 Mob: +357 99 363753

Twitter: @aathans

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *