Skip to content

Καλύτεροι ταξιδιωτικοί ιστότοποι για τους καταναλωτές

Οι έλεγχοι στους ταξιδιωτικούς ιστότοπους ενισχύουν σημαντικά την προστασία των καταναλωτών: το 62% των ιστότοπων αυτών τηρεί πλέον τους κανόνες της ΕΕ.

taxidiaΈνας στους 3 χρήστες του Διαδικτύου στην ΕΕ κάνει σήμερα ταξιδιωτικές κρατήσεις (κρατήσεις εισιτηρίων και ξενοδοχείων) στο Διαδίκτυο, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από κοινού με τις εθνικές αρχές, διενεργεί τακτικούς ελέγχους σε ταξιδιωτικούς ιστότοπους σε ολόκληρη την Ευρώπη, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα δικαιώματα των καταναλωτών γίνονται σεβαστά.

Το 2013 οι αρχές διαπίστωσαν ότι 382 από τους 552 ταξιδιωτικούς ιστότοπους παραβίαζαν το δίκαιο της ΕΕ. Έκτοτε, έχουν επικαιροποιηθεί και διορθωθεί 173 ιστότοποι, ενώ για 209 από αυτούς εκκρεμούν νομικές διαδικασίες και 6 έχουν κλείσει.

Τα προβλήματα που εντοπίστηκαν

Τα κυριότερα προβλήματα ήταν τα εξής:

  • έλλειψη υποχρεωτικών πληροφοριών σχετικά με την ταυτότητα του παρόχου, και ιδίως την ηλεκτρονική του διεύθυνση,
  • έλλειψη σαφών οδηγιών για τον τρόπο υποβολής καταγγελίας,
  • παραπλανητικές πληροφορίες για την τελική τιμή,
  • μη γνωστοποίηση των προαιρετικών επιπρόσθετων τιμολογήσεων και μη παροχή σχετικής δυνατότητας επιλογής.

Για τους ιστότοπους που εξακολουθούν να μην συμμορφώνονται, συνεχίζονται διοικητικές ή νομικές διαδικασίες. Εξετάζονται επίσης άλλες πρακτικές του ταξιδιωτικού κλάδου, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και θα μπορούν να κάνουν συνειδητές επιλογές.

Συμβουλές προς τους καταναλωτές

  • Βεβαιωθείτε ότι ο πάροχος αναφέρει την επωνυμία, την έδρα και την ηλεκτρονική του διεύθυνση, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της αεροπορικής εταιρείας ή του ξενοδοχείου, όπου είναι απαραίτητο.
  • Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, π.χ. το δρομολόγιο, τις ώρες άφιξης/αναχώρησης, την αεροπορική εταιρεία και τη διεύθυνση του ξενοδοχείου.
  • Ελέγξτε το ύψος της τελικής τιμής, καθώς και τυχόν πρόσθετες χρεώσεις.
  • Εκτυπώστε ή αποθηκεύστε ένα αντίγραφο των όρων της σύμβασης. Να γνωρίζετε ότι ενδέχεται να μην μπορείτε να ακυρώσετε την κράτησή σας δωρεάν, ή και καθόλου, ανάλογα με την πολιτική περί ακυρώσεων.
  • Αναφέρετε τυχόν προβλήματα αμέσως, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας του ιστότοπου.

Αν χρειάζεστε περαιτέρω βοήθεια, επικοινωνήστε με μια ένωση καταναλωτών ή την αρμόδια εθνική αρχή. Αν έχετε διαφορά με κάποιον πάροχο σε άλλη χώρα της ΕΕ, μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών češtinadanskDeutschEnglishfrançaisitalianoNederlandspolskiromânăsvenska της περιοχής σας.

Ως πολίτης της ΕΕ έχετε επίσης ειδικά δικαιώματα όσον αφορά τα ταξίδια. Γι’ αυτό, μην ξεχνάτε να συμβουλεύεστε τον ειδικό ιστότοπο για τα δικαιώματα των καταναλωτών English ή να τηλεφορτώνετε τη σχετική εφαρμογή English.

Δελτίο Τύπου: Μεγαλύτερη συμμόρφωση με τα δικαιώματα των καταναλωτών για τους ιστότοπους ταξιδιών

Ερωτήσεις & Απαντήσεις — έρευνα για τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες

Αποτελέσματα της έρευνας για τις ηλεκτρονικές ταξιδιωτικές κρατήσεις English

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *