Skip to content

Επίσημη έκδοση νέων ευρωπαϊκών κανόνων για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων

Η νέα πολιτική προώθησης των γεωργικών προϊόντων φιλοδοξεί ν’ αποτελέσει εργαλείο για άνοιγμα σε νέες αγορές και διαφοροποίηση των εμπορικών εταίρων. Η πολιτική αυτή θα ενισχυθεί επίσης από σημαντική αύξηση του σχετικού προϋπολογισμού της ΕΕ και, μελλοντικά, από ειδικό ευρωπαϊκό εκτελεστικό οργανισμό.

6/11/2014

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει τη σημερινή δημοσίευση (4/11/2014), στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του νέου κανονισμού για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων μετά την πρόσφατη επίσημη έγκρισή του από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η νέα πολιτική προώθησης των γεωργικών προϊόντων φιλοδοξεί ν’ αποτελέσει εργαλείο για άνοιγμα σε νέες αγορές και διαφοροποίηση των εμπορικών εταίρων. Η πολιτική αυτή θα ενισχυθεί επίσης από σημαντική αύξηση του σχετικού προϋπολογισμού της ΕΕ και, μελλοντικά, από ειδικό ευρωπαϊκό εκτελεστικό οργανισμό.
Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τους νέους κανόνες, ο Φιλ Χόγκαν, επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της ΕΕ, έκανε σήμερα την εξής δήλωση:
«Ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα της Ένωσης έγκειται στην ποιότητα και την ποικιλία των αγροδιατροφικών της προϊόντων. Τα τελευταία χρόνια είδαμε σταθερή αύξηση των εξαγωγών μας — έως και 110 δισεκατ. ευρώ — και είμαι αισιόδοξος ότι ο αγροδιατροφικός τομέας μπορεί να αποτελέσει σημαντική κινητήρια δύναμη για τη δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας και ανάπτυξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είμαι βέβαιος ότι το νέο σύστημα προώθησης και ο τριπλασιασμός του σχετικού προϋπολογισμού (στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως) θα ενισχύσουν τη μεσοπρόθεσμή μας ικανότητα να βρίσκουμε νέες αγορές, να διαφοροποιούμε τις υφιστάμενες και να εξηγούμε στους καταναλωτές στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο τις υψηλές προδιαγραφές των ευρωπαϊκών γεωργικών προϊόντων, καθώς και τη μεγάλη παράδοση και ποικιλία που διαθέτουν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.»

Ιστορικό

Η νέα πολιτική, η οποία συμφωνήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ από τα συνυπεύθυνα νομοθετικά όργανα, θα επικεντρωθεί στις δραστηριότητες προώθησης που έχουν προστιθέμενη αξία σε ευρωπαϊκό επίπεδο και βασίζονται σε πραγματικά ευρωπαϊκή στρατηγική.
Θα έχει δε ως αποτέλεσμα την απλούστευση και μείωση της γραφειοκρατίας. Ο σημερινός προϋπολογισμός, ύψους 61 εκατ. ευρώ ετησίως, θα αυξηθεί σε 200 εκατ. ευρώ, και θα προβλέπει υψηλότερα ποσοστά συγχρηματοδότησης.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, θα σταματήσει η εθνική συγχρηματοδότηση, ενώ τα ποσοστά συγχρηματοδότησης από την ΕΕ θα αυξηθούν στο 70% για τα απλά προγράμματα που υποβάλλονται από οργανισμό ενός κράτους μέλους, στο 80% για προγράμματα στα οποία συμμετέχουν περισσότερα του ενός κράτη μέλη ή στοχεύουν σε χώρες εκτός ΕΕ, και στο 85% για μέτρα κατά της κρίσης.
Οι άλλες αλλαγές αφορούν ένα ευρύτερο φάσμα επιλέξιμων προϊόντων (συμπεριλαμβανομένων και μεταποιημένων προϊόντων, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά), καθώς και τη δυνατότητα συμμετοχής των οργανώσεων παραγωγών.
Με κοινό παρονομαστή «Enjoy, it´s from Europe» («Απόλαυσέ το, είναι ευρωπαϊκό»), η νέα πολιτική έχει ως στόχο να βοηθήσει τους επαγγελματίες του κλάδου να εισέλθουν στις διεθνείς αγορές ή να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους σ’ αυτές, και να ενημερώσει τους καταναλωτές για τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι Ευρωπαίοι γεωργοί.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *