Η Επιτροπή δημοσιεύει σήμερα τις εκθέσεις των Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft και Google σχετικά με τα μέτρα που έλαβαν κατά της παραπληροφόρησης για τον κορονοϊό ως συμβαλλόμενα μέρη του κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση. Η Επιτροπή αποφάσισε επίσης να παρατείνει το πρόγραμμα μέχρι το τέλος του έτους. Η Αντιπρόεδρος Βιέρα Γιούροβα, αρμόδια για τις αξίες και τη διαφάνεια, δήλωσε σχετικά: «Οι εκθέσεις αυτές δείχνουν πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να παρακολουθήσουμε αποτελεσματικά τα μέτρα που εφαρμόζουν οι πλατφόρμες για τη μείωση της παραπληροφόρησης. Αποφασίσαμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα αυτό, δεδομένου ότι ο όγκος των επικίνδυνων ψευδών πληροφοριών εξακολουθεί να κατακλύζει τον χώρο πληροφόρησης μας, αλλά και διότι θα τροφοδοτήσει τη δημιουργία ενός νέου κώδικα κατά της παραπληροφόρησης. Χρειαζόμαστε ένα ισχυρό πρόγραμμα παρακολούθησης και σαφέστερους δείκτες για τη μέτρηση του αντικτύπου των δράσεων που αναλαμβάνουν οι πλατφόρμες. Απλώς δεν γίνεται να αστυνομεύουν μόνες τους τον εαυτό τους.» Ο Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, πρόσθεσε: «Σε αυτή την κρίσιμη φάση της εκστρατείας εμβολιασμού, αναμένω από τις πλατφόρμες να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να εφαρμόσουν τον ενισχυμένο κώδικα δεοντολογίας το συντομότερο δυνατόν, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές μας. Με τον ενισχυμένο κώδικα και το πλαίσιο της από κοινού ρύθμισης που θέσπισε ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες, ξεκινάμε ένα νέο κεφάλαιο στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στην ΕΕ.» Το Facebook εισήγαγε πλαίσια εικόνων σχετικά με τα εμβόλια, με σκοπό να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να εμβολιαστούν. Το Twitter εισήγαγε την εμφάνιση ειδοποιήσεων στο προσωπικό χρονολόγιο των χρηστών κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Εβδομάδας Εμβολιασμού σε 16 χώρες και πραγματοποίησε συζητήσεις σχετικά με εμβόλια, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα 5 εκατομμύρια εντυπώσεις. Η έκθεση του TikTok συνεχίζει να παρέχει χρήσιμα στοιχεία· πιο συγκεκριμένα, τον Απρίλιο υπήρξε μια ελαφρά μείωση του αριθμού των ετικετών που χρησιμοποιούνται σε βίντεο για τα εμβόλια COVID (7.256) στην ΕΕ, ενώ στην Ιταλία και την Ισπανία τα κλικ και οι εντυπώσεις όσον αφορά την ίδια ετικέτα υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με τον Μάρτιο. Η Microsoft ανακατευθύνει χρήστες που αναζητούν τον «κορονοϊό» ή την «#covid» στην επίσημη σελίδα του LinkedIn για τη νόσο COVID-19, παρουσιάζοντας πληροφορίες από επαληθευμένες διεθνείς πηγές. Οι διαφημιστικές επιχορηγήσεις (Ad Grants) της Google που προσφέρθηκαν στις δημόσιες αρχές είχαν ως αποτέλεσμα 470 εκατομμύρια εντυπώσεις και 83 εκατομμύρια κλικ. Παρά τα εν λόγω χρήσιμα μέτρα, οι εν λόγω εκθέσεις εξακολουθούν να μην περιέχουν επαρκή στοιχεία σχετικά με τον αντίκτυπο των μέτρων που έχουν ληφθεί για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης που σχετίζεται με τον κορονοϊό. Οι πρόσφατα δημοσιευθείσες κατευθυντήριες γραμμές για την ενίσχυση του κώδικα δεοντολογίας θα διαμορφώσουν ένα ισχυρό πλαίσιο παρακολούθησης, με σαφείς βασικούς δείκτες επιδόσεων, που θα μετρούν επίσης την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνουν οι πλατφόρμες, όπως ορίζεται στο ευρωπαϊκό σχέδιο δράσης για τη δημοκρατία.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Johannes Bahrke — Τηλ.: + 32 229 58615· Charles Manoury — Τηλ.: + 32 229 13391)
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύεται στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Όλα τα προσωπικά δεδομένα επεξεργάζονται σύμφωνα με τον Κανονισμό (EC) αριθ. 2018/1725. Όλα τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που επεξεργάζεται η Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας/Αντιπροσωπείες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα διαχειρίζονται αναλόγως.