Skip to content

Ευρωπαϊκές Ειδήσεις 31/5

Η Επιτροπή τροποποιεί τις κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα, ώστε να καταστεί δυνατή η αυξημένη στήριξη έργων της πλατφόρμας στρατηγικών τεχνολογιών για την Ευρώπη

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τροποποίηση των κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα (στο εξής: ΚΓΠΕ), ώστε να επιτραπεί στα κράτη μέλη να χορηγούν υψηλότερα ποσά περιφερειακών ενισχύσεων για επενδυτικά έργα που καλύπτονται από την πλατφόρμα στρατηγικών τεχνολογιών για την Ευρώπη (στο εξής: STEP). Η STEP έχει ως στόχο να στηρίξει την ανάπτυξη και την παραγωγή κρίσιμων τεχνολογιών που σχετίζονται με την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ, καθώς και τη στρατηγική κυριαρχία της ΕΕ.

Η τροποποίηση των κατευθυντήριων γραμμών για τις περιφερειακές ενισχύσεις

Οι περιφερειακές ενισχύσεις αποτελούν σημαντικό μέσο που χρησιμοποιούν τα κράτη μέλη για την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης.

Οι ΚΓΠΕ καθορίζουν τους κανόνες βάσει των οποίων τα κράτη μέλη μπορούν να χορηγούν κρατικές ενισχύσεις σε επιχειρήσεις για τη στήριξη επενδύσεων στις λιγότερο ευνοημένες περιφέρειες της Ευρώπης. Τα κράτη μέλη κοινοποιούν περιφερειακούς χάρτες, που αξιολογούνται και εγκρίνονται από την Επιτροπή, στους οποίους καθορίζονται οι περιφέρειες όπου επιτρέπονται οι περιφερειακές επενδυτικές ενισχύσεις καθώς και το μέγιστο ποσό κρατικής ενίσχυσης που μπορεί να χορηγηθεί, εκφραζόμενο ως ποσοστό των επιλέξιμων επενδυτικών δαπανών.

Η σημερινή τροποποίηση επιτρέπει στα κράτη μέλη να τροποποιήσουν τους οικείους χάρτες περιφερειακών ενισχύσεων, ώστε να καταστεί δυνατή η αύξηση των επιπέδων περιφερειακών ενισχύσεων για επενδυτικά έργα που καλύπτονται από τη STEP έως και:

  • κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες στις περιφέρειες που είναι επιλέξιμες για ενίσχυση βάσει του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο α) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (οι λεγόμενες περιοχές «α»)· και
  • κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες στις περιφέρειες που είναι επιλέξιμες για ενίσχυση βάσει του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (οι λεγόμενες περιοχές «γ»).

Ιστορικό

Η Ευρώπη χαρακτηρίζεται από σημαντικές περιφερειακές ανισότητες όσον αφορά την οικονομική ευημερία, το εισόδημα και την ανεργία. Οι περιφερειακές ενισχύσεις αποσκοπούν στη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης σε μειονεκτούσες περιοχές της Ευρώπης και, παράλληλα, στην εξασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των κρατών μελών.

Στις 19 Απριλίου 2021 η Επιτροπή εξέδωσε τις αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2022.

Στις ΚΓΠΕ η Επιτροπή καθορίζει, αφενός, τους όρους υπό τους οποίους οι περιφερειακές ενισχύσεις μπορούν να θεωρηθούν συμβιβάσιμες με την εσωτερική αγορά και, αφετέρου, τα κριτήρια για τον προσδιορισμό των περιοχών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχεία α) και γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (περιοχές «α» και «γ», αντίστοιχα). Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή ενέκρινε τους κοινοποιημένους χάρτες περιφερειακών ενισχύσεων στους οποίους τα κράτη μέλη προσδιόρισαν σε ποιες γεωγραφικές περιοχές μπορούν οι επιχειρήσεις να λάβουν κρατικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα (ενισχυόμενες περιοχές) και σε ποιο επίπεδο (ένταση της ενίσχυσης).

Στις 20 Ιουνίου 2023 η Επιτροπή πρότεινε την πλατφόρμα στρατηγικών τεχνολογιών για την Ευρώπη, με σκοπό την ενίσχυση της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας της ΕΕ, εστιάζοντας σε έργα στα στάδια της ανάπτυξης και της παραγωγής κρίσιμων τεχνολογιών, στους τομείς των ψηφιακών τεχνολογιών και της καινοτομίας στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας, των καθαρών τεχνολογιών και των βιοτεχνολογιών, για ένα βιώσιμο και ανταγωνιστικό μέλλον. Ο κανονισμός για τη θέσπιση της STEP άρχισε να ισχύει την 1η Μαρτίου 2024.

Δηλώσεις

Η σημερινή τροποποίηση των κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα θα επιτρέψει στα κράτη μέλη να αυξήσουν τη στήριξη για επενδύσεις σε κρίσιμες τεχνολογίες στις λιγότερο ευνοημένες ευρωπαϊκές περιφέρειες. Αυτό θα επιτρέψει επενδύσεις στην καθαρή τεχνολογία, τη βιοτεχνολογία, τις ψηφιακές και τις υπερπροηγμένες τεχνολογίες, οι οποίες είναι καίριας σημασίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης, διατηρώντας παράλληλα τους στόχους συνοχής.

κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού

Περισσότερα από 27,000 ενιαία διπλώματα ευρεσιτεχνίας καταχωρίστηκαν κατά το πρώτο, επιτυχημένο έτος του ενιαίου συστήματος διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας

[Η είδηση αυτή μεταφράστηκε με αυτόματη μετάφραση. Επιστροφή στην αρχική γλώσσα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη για την ποιότητα και την ακρίβεια αυτής της αυτόματης μετάφρασης. Σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την αυτόματη μετάφραση]

Κατά το πρώτο επιτυχημένο έτος εφαρμογής του ενιαίου συστήματος διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (ΕΓΔΕ) έχει ήδη καταχωρίσει περισσότερα από 27,000 ενιαία διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Αυτό σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, σχεδόν ένα στα τέσσερα (23 %) χορηγηθέντα ευρωπαϊκά διπλώματα ευρεσιτεχνίας ισχύουν σε όλα τα συμμετέχοντα κράτη μέλη. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται επίσης σταθερά. Το ποσοστό απορρόφησης ανέρχεται σχεδόν στο 50 % μεταξύ των αιτούντων που είναι εγκατεστημένοι στη Δανία και την Πολωνία και περίπου στο 40 % στην Ισπανία. Τα περισσότερα διπλώματα ευρεσιτεχνίας χορηγούνται για ιατρική τεχνολογία (31 %), έργα πολιτικού μηχανικού (6 %) και μεταφορές (5 %). 

Μέχρι στιγμής έχουν κινηθεί περίπου 350 υποθέσεις ενώπιον του Ενιαίου Δικαστηρίου Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (ΕΔΔΕ). Το νέο αυτό δικαστήριο επιτρέπει πλέον τη διεξαγωγή κεντρικών δικαστικών διαδικασιών όχι μόνο για τα ενιαία διπλώματα ευρεσιτεχνίας, για τα οποία το ΕΔΔΕ έχει αποκλειστική αρμοδιότητα, αλλά και για τα μη ενιαία ευρωπαϊκά διπλώματα ευρεσιτεχνίας, υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Το ενιαίο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, το οποίο δρομολογήθηκε τον Ιούνιο του 2023, διαδραματίζει καίριο ρόλο στην ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Ευρώπης και έχει αλλάξει τα δεδομένα για την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ. Το σύστημα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να προστατεύουν τις καινοτομίες τους, παρέχοντας μια υπηρεσία μίας στάσης για την απόκτηση και την επιβολή διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στην Ευρώπη. Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες να εξοικονομούν δαπάνες, καθώς και να μειώνουν τη γραφειοκρατία και τον διοικητικό φόρτο. Η δημιουργία του Ενιαίου Δικαστηρίου Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας καθιστά επίσης λιγότερο επαχθείς και δαπανηρές τις διαφορές σε θέματα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, παρέχοντας παράλληλα μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου.

Επί του παρόντος, 17 κράτη μέλη της ΕΕ συμμετέχουν στο ενιαίο σύστημα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, αντιπροσωπεύοντας περίπου τα τρία τέταρτα του ΑΕΠ της ΕΕ. Το σύστημα είναι επίσης ανοικτό και σε άλλα κράτη μέλη. Σύντομα, η Ρουμανία θα καταστεί το 18ο συμμετέχον μέλος.

Η Επιτροπή αποσκοπεί επίσης στην περαιτέρω ενίσχυση του συστήματος με τη δημιουργία ενιαίου συμπληρωματικού πιστοποιητικού προστασίας (ΣΠΠ), το οποίο θα επιτρέπει την επέκταση των ενιαίων δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας για συγκεκριμένα εγκεκριμένα φαρμακευτικά και φυτοπροστατευτικά προϊόντα με ενιαίο τρόπο.

Ιστορικό

Το ενιαίο σύστημα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας βασίζεται σε δύο κανονισμούς της ΕΕ (τον κανονισμό για το ενιαίο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και τον κανονισμό σχετικά με το γλωσσικό καθεστώς του ενιαίου διπλώματος ευρεσιτεχνίας) και σε μια διεθνή συμφωνία μεταξύ των χωρών της ΕΕ για τη σύσταση του Ενιαίου Δικαστηρίου Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Η συμφωνία κυρώθηκε στις αρχές του 2023, επιτρέποντας την έναρξη ισχύος του ενιαίου συστήματος διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας την 1 Ιουνίου 2023.

Τις καταχωρίσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας διαχειρίζεται το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (ΕΓΔΕ). Για την απόκτηση ενιαίου διπλώματος ευρεσιτεχνίας, ο αιτών υποβάλλει πρώτα αίτηση για ευρωπαϊκό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σύμφωνα με τους συνήθεις κανόνες και διαδικασίες του ΕΓΔΕ. Στη συνέχεια, μετά τη χορήγηση του ευρωπαϊκού διπλώματος ευρεσιτεχνίας, ο κάτοχος του διπλώματος ευρεσιτεχνίας μπορεί να ζητήσει από το ΕΓΔΕ να του αποδώσει ενιαία ισχύ, εντός ενός μηνός από τη χορήγησή του, με αποτέλεσμα την εφαρμογή ενιαίου διπλώματος ευρεσιτεχνίας σε όλα τα συμμετέχοντα κράτη μέλη χωρίς πρόσθετες απαιτήσεις επικύρωσης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιστοσελίδα του ενιαίου συστήματος διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Επιτροπής

Ιστοσελίδες του ΕΓΔΕ σχετικά με το ενιαίο σύστημα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας

Δικτυακός τόπος του Ενιαίου Δικαστηρίου Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας

Δηλώσεις

Τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας είναι απαραίτητα για την ευρωπαϊκή καινοτομία και ανταγωνιστικότητα. Το νέο ενιαίο σύστημα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας παρέχει μια υπηρεσία μίας στάσης για την καταχώριση των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στην Ευρώπη, καθιστώντας την προστασία των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ισχυρότερη, απλούστερη και λιγότερο δαπανηρή — προς όφελος όλων των επιχειρήσεων, ιδίως των ΜΜΕ. Περισσότερα από 27.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας έχουν καταχωριστεί μετά από ένα μόνο έτος, καλύπτοντας 17 κράτη μέλη. Ενθαρρύνω τα υπόλοιπα κράτη μέλη να προσχωρήσουν σύντομα στο ενιαίο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

κ. Τιερί Μπρετόν, επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς

Η Επιτροπή ορίζει το Temu ως πολύ μεγάλη επιγραμμική πλατφόρμα στο πλαίσιο της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες

[Η είδηση αυτή μεταφράστηκε με αυτόματη μετάφραση. Επιστροφή στην αρχική γλώσσα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη για την ποιότητα και την ακρίβεια αυτής της αυτόματης μετάφρασης. Σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την αυτόματη μετάφραση]

Σήμερα, η Επιτροπή χαρακτήρισε επίσημα το Temu ως πολύ μεγάλη επιγραμμική πλατφόρμα (VLOP) στο πλαίσιο της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).

Το Temu είναι μια διαδικτυακή αγορά με κατά μέσο όρο περισσότερους από 45 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο εν λόγω αριθμός χρήστη, τον οποίο η Temu έχει κοινοποιήσει στην Επιτροπή, υπερβαίνει το κατώτατο όριο της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες όσον αφορά τον χαρακτηρισμό ως VLOP.

Μετά τον σημερινό χαρακτηρισμό της ως VLOP, η Temu θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους κανόνες στο πλαίσιο της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες εντός τεσσάρων μηνών από την κοινοποίησή της (δηλαδή έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2024), όπως η υποχρέωση δέουσας εκτίμησης και μετριασμού τυχόν συστημικών κινδύνων που απορρέουν από τις υπηρεσίες της, συμπεριλαμβανομένης της καταχώρισης και πώλησης προϊόντων παραποίησης/απομίμησης, μη ασφαλών ή παράνομων προϊόντων, καθώς και ειδών που παραβιάζουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας.

Πιο συγκεκριμένα, οι πρόσθετες αυτές υποχρεώσεις περιλαμβάνουν:

Πιο επιμελής παρακολούθηση των παράνομων προϊόντων

  • Η Temu πρέπει να αναλύσει επιμελώς τους συγκεκριμένους συστημικούς κινδύνους όσον αφορά τη διάδοση παράνομου περιεχομένου και προϊόντων και από τον σχεδιασμό ή τη λειτουργία της υπηρεσίας της και των συναφών συστημάτων της. Οι εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου θα πρέπει να υποβάλλονται στην Επιτροπή 4 μήνες μετά την κοινοποίηση του επίσημου χαρακτηρισμού και στη συνέχεια ένα έτος.
  • Η Temu πρέπει να θεσπίσει μέτρα μετριασμού για την αντιμετώπιση κινδύνων, όπως η καταχώριση και η πώληση προϊόντων παραποίησης/απομίμησης, μη ασφαλών προϊόντων και ειδών που παραβιάζουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας. Τα μέτρα αυτά μπορούν να περιλαμβάνουν την προσαρμογή των όρων υπηρεσίας, την ενίσχυση του σχεδιασμού της διεπαφής χρήστη για την καλύτερη αναφορά και τον εντοπισμό ύποπτων καταχωρίσεων, τη βελτίωση των διαδικασιών ελέγχου για την ταχεία αφαίρεση παράνομων ειδών και τη βελτίωση των αλγορίθμων της για την πρόληψη της προώθησης και πώλησης απαγορευμένων αγαθών.
  • Το Temu πρέπει να ενισχύσει τις εσωτερικές διαδικασίες, τους πόρους, τις δοκιμές, την τεκμηρίωση και την εποπτεία οποιασδήποτε από τις δραστηριότητες που συνδέονται με τον εντοπισμό συστημικών κινδύνων.

Ενισχυμένα μέτρα προστασίας των καταναλωτών

  • Οι ετήσιες εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου του Temu πρέπει να αξιολογούν συγκεκριμένα τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών, με έμφαση στη σωματική και ψυχική ευεξία των ανήλικων χρηστών.
  • Το Temu οφείλει να διαρθρώνει την πλατφόρμα του, συμπεριλαμβανομένων των διεπαφών χρήστη, των αλγορίθμων συστάσεων και των όρων παροχής υπηρεσιών, για τον μετριασμό και την πρόληψη των κινδύνων για την ασφάλεια και την ευημερία των καταναλωτών. Πρέπει να εφαρμοστούν μέτρα για την προστασία των καταναλωτών από την αγορά μη ασφαλών ή παράνομων αγαθών, με ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη της πώλησης και της διανομής προϊόντων που θα μπορούσαν να είναι επιβλαβή για τους ανηλίκους. Αυτό περιλαμβάνει την ενσωμάτωση άρτιων συστημάτων διασφάλισης της ηλικίας για τον περιορισμό της αγοράς ειδών περιορισμένης ηλικίας.

Μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία

  • Το Temu πρέπει να διασφαλίζει ότι οι εκτιμήσεις κινδύνου και η συμμόρφωσή του με όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες υπόκεινται σε εξωτερικό και ανεξάρτητο έλεγχο κάθε χρόνο.
  • Το Temu πρέπει να δημοσιεύει αποθετήρια όλων των διαφημίσεων που εξυπηρετούνται στη διεπαφή του.
  • Το Temu θα πρέπει να παρέχει πρόσβαση σε δημόσια διαθέσιμα δεδομένα σε ερευνητές, μεταξύ άλλων σε διαπιστευμένους ερευνητές που ορίζονται από συντονιστές ψηφιακών υπηρεσιών.
  • Το Temu πρέπει να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις διαφάνειας, συμπεριλαμβανομένης της δημοσίευσης εκθέσεων διαφάνειας σχετικά με τις αποφάσεις ελέγχου περιεχομένου και τη διαχείριση κινδύνου κάθε έξι μήνες, επιπλέον των εκθέσεων σχετικά με τους συστημικούς κινδύνους και τα αποτελέσματα των ελέγχων μία φορά ετησίως.
  • Η Temu πρέπει να διορίζει μια υπηρεσία συμμόρφωσης και να υπόκειται σε εξωτερικό ανεξάρτητο έλεγχο κάθε χρόνο.

Γενική εφαρμογή της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες σε επιγραμμικές πλατφόρμες και αγορές

Από τις 17 Φεβρουαρίου 2024, όλες οι επιγραμμικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του Temu, πρέπει ήδη να συμμορφώνονται με τις γενικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Οι εν λόγω γενικές διατάξεις περιλαμβάνουν τις υποχρεώσεις των διαδικτυακών αγορών:

  • Διασφαλίζουν την ιχνηλασιμότητα των εμπόρων στις πλατφόρμες τους·
  • Να σχεδιάζουν τη διεπαφή τους κατά τρόπο που να διευκολύνει τη συμμόρφωση των εμπόρων με τις νομικές υποχρεώσεις τους βάσει του δικαίου της ΕΕ·
  • Ενημερώνουν τους καταναλωτές για την αγορά παράνομου προϊόντος, τη στιγμή που αντιλαμβάνονται την παρανομία του προϊόντος.

Από την 17 Φεβρουαρίου 2024, η πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες απαιτεί επίσης από όλες τις επιγραμμικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των αγορών:

  • Παρέχουν φιλικούς προς τον χρήστη μηχανισμούς που επιτρέπουν στους χρήστες ή τις οντότητες να κοινοποιούν παράνομο περιεχόμενο·
  • Να δώσει προτεραιότητα στην επεξεργασία των ειδοποιήσεων που υποβάλλονται από τις λεγόμενες «αξιόπιστες πηγές επισήμανσης παράνομου περιεχομένου»·
  • Παρέχει αιτιολόγηση στους χρήστες όταν το περιεχόμενό τους περιορίζεται ή αφαιρείται·
  • Να παρέχει εσωτερικό σύστημα διεκπεραίωσης καταγγελιών, το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες να προσφεύγουν κατά αποφάσεων ελέγχου περιεχομένου·
  • Να επανασχεδιάζουν τα συστήματά τους ώστε να διασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ιδιωτικότητας, ασφάλειας και προστασίας των ανηλίκων·
  • Διασφαλίζουν ότι οι διεπαφές τους δεν είναι σχεδιασμένες κατά τρόπο που να εξαπατά ή να χειρίζεται τους χρήστες·
  • Να επισημαίνουν με σαφήνεια τη διαφήμιση στις διεπαφές τους·
  • Να σταματήσει την παρουσίαση στοχευμένης διαφήμισης με βάση την κατάρτιση προφίλ ευαίσθητων δεδομένων (όπως εθνοτική καταγωγή, πολιτικά φρονήματα ή γενετήσιος προσανατολισμός) ή με στόχο ανηλίκους·
  • Έχουν σαφείς όρους και προϋποθέσεις και ενεργούν με επιμελή, αντικειμενικό και αναλογικό τρόπο κατά την εφαρμογή τους·
  • Δημοσιεύουν μία φορά ετησίως εκθέσεις διαφάνειας σχετικά με τις διαδικασίες ελέγχου περιεχομένου τους.

Επόμενα βήματα

Μετά τον ορισμό της ως VLOP, η Επιτροπή θα είναι αρμόδια να εποπτεύει τη συμμόρφωση της Temu με την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες σε συνεργασία με τον Ιρλανδό συντονιστή ψηφιακών υπηρεσιών.

Οι υπηρεσίες της Επιτροπής θα παρακολουθούν προσεκτικά την εφαρμογή των κανόνων και των υποχρεώσεων της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες από την πλατφόρμα, ιδίως όσον αφορά τα μέτρα για τη διασφάλιση της προστασίας των καταναλωτών και την αντιμετώπιση της διάδοσης παράνομων προϊόντων. Οι υπηρεσίες της Επιτροπής είναι έτοιμες να συνεργαστούν στενά με το Temu για να διασφαλίσουν την κατάλληλη αντιμετώπισή τους.

Ιστορικό 

Ο χαρακτηρισμός αυτός καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η Επιτροπή εξακολουθεί να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις της αγοράς. Η Επιτροπή έχει πλέον ορίσει 24 πολύ μεγάλες επιγραμμικές πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης στο πλαίσιο της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Στις 25 Απριλίου 2023, η Επιτροπή όρισε τις πρώτες 19 πολύ μεγάλες λειτουργικές πλατφόρμες (VLOPs) και πολύ μεγάλες επιγραμμικές μηχανές αναζήτησης (VLOSE). Από το τέλος Αυγούστου, οι εν λόγω VLOP και VLOSE έπρεπε να συμμορφωθούν με τις πρόσθετες υποχρεώσεις που απορρέουν από το άρθρο 5 της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Στις 20 Δεκεμβρίου 2023, ορίστηκαν τρεις επιπλέον VLOP. Στις 26 Απριλίου 2024, η Επιτροπή όρισε το Shein ως VLOP, για το οποίο η πρόσθετη υποχρέωση θα καταστεί δεσμευτική τον Αύγουστο του 2024.

Η εποπτεία και η επιβολή της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες ανταλλάσσονται μεταξύ της Επιτροπής και των συντονιστών ψηφιακών υπηρεσιών, οι οποίοι έπρεπε να οριστούν από τα κράτη μέλη έως τις 17 Φεβρουαρίου 2024.  

Περισσότερες πληροφορίες

Κείμενο της Επίσημης Εφημερίδας της ΕΕ σχετικά με την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες 

Ερώτηση Α-Α σχετικά με την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες 

Οδηγίες σχετικά με την καταμέτρηση των αριθμών των χρηστών 

Πολύ μεγάλες επιγραμμικές πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης στο πλαίσιο της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες

The European Commission is committed to personal data protection.  Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly. If you do not work for a media organisation, you are welcome to contact the EU through Europe Direct in writing or by calling 00 800 6 7 8 9 10 11.

Athanasios ATHANASIOU

Press Officer / Political Reporter

European Commission

Representation in Cyprus

EU House, 30  Vyronos Avenue, 1096 Nicosia

Tel: +357 22 81 75 76 Mob: +357 99 363753

Twitter: @aathans

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *