Skip to content

Ηλεκτρονική επίλυση διαφορών με τους εμπόρους

ilektronikes-agoresΟι ηλεκτρονικές αγορές είναι γρήγορες, βολικές και γίνονται σχεδόν πάντα χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο, το 2015, 31% των  καταναλωτών στην Ε.Ε  αντιμετώπισαν πρόβλημα όταν ψώνισαν από το διαδίκτυο. Την ίδια περίοδο 30% των Κύπριων καταναλωτών αντιμετώπισαν πρόβλημα με ηλεκτρονικές αγορές. Παραδείγματα  τέτοιων προβλημάτων είναι η μη παράδοση ή αποστολή λάθος προϊόντος.

Εάν μια ηλεκτρονική αγορά πάει στραβά, οι καταναλωτές θέλουν να είναι σίγουροι ότι μπορούν να επιλύσουν το πρόβλημα τους εύκολα, γρήγορα και φτηνά.

Με σκοπό να ενισχύσει την εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ε.Ε, η Επιτροπή εγκαινίασε την πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών (ΗΕΔ): http://ec.europa.eu/odr

Η πλατφόρμα λειτουργεί ήδη στην Κύπρο και ο Κυπριακός φορέας επίλυσης διαφορών είναι η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας  Καταναλωτών. Οι γλώσσες στις οποίες η Υπηρεσία χειρίζεται τις υποθέσεις είναι η Ελληνική και η Αγγλική. Το 23% των Κύπριων καταναλωτών ψωνίζουν διαδικτυακά, τόσο εγχώρια όσο και διασυνοριακά. Συνεπώς, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών μπορεί  να αποδειχθεί χρήσιμο εργαλείο σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα.

Βασικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας:

  • Βοηθά τους καταναλωτές και του εμπόρους στην Ε.Ε να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές τους για αγορές που έγιναν στο διαδίκτυο. Αυτό γίνεται εξωδικαστικά μέσω διαδικασιών εναλλακτικής επίλυσης διαφορών.

 

  • Είναι εύχρηστη. Οι καταναλωτές μπορούν να συμπληρώσουν το δελτίο καταγγελίας στην πλατφόρμα ακολουθώντας τρία απλά βήματα.

 

  • Είναι πολύγλωσση. Η πλατφόρμα λειτουργεί σε όλες τις γλώσσες της Ε.Ε και διαθέτει μεταφραστική στήριξη.

 

  • Προσφέρει τη δυνατότητα διεξαγωγής της διαδικασίας επίλυσης διαδικτυακά.

 

  • Προωθεί αυτόματα τις διαφορές σε εθνικούς φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ) οι οποίοι έχουν επιλεγεί από τα κράτη μέλη σύμφωνα με κριτήρια ποιότητας.

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών λειτουργεί ήδη σε 23 κράτη μέλη. Όλα τα κράτη μέλη και όλοι οι τομείς αναμένεται ότι θα καλυφτούν πλήρως μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ιστορικό

Η νομική βάση για τη δημιουργία της πλατφόρμας ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών είναι ο κανονισμός για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών. Ο κανονισμός βασίζεται στην οδηγία για την εναλλακτική επίλυση διαφορών. Η οδηγία εξασφαλίζει στους καταναλωτές πρόσβαση στην εναλλακτική επίλυση διαφορών κατά την επίλυση των συμβατικών διαφορών τους με εμπόρους, για αγορές που πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά ή άλλες αγορές, χωρίς να προσφεύγουν στα δικαστήρια.

Για περισσότερες πληροφορίες

Πλατφόρμα ΗΕΔ

Βίντεο ΗΕΔ

Συχνές ερωτήσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *