Τη στρατηγική της για την ψηφιακή ενιαία αγορά παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προτείνοντας 16 διαφορετικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της πρόσβασης των καταναλωτών και των επιχειρήσεων σε ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη, την δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού και την μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας.
Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, ήδη σε γενικές γραμμές η Κύπρος βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου για ψηφιακές αγορές ή υπηρεσίες.
Στην Κύπρο το 65% των πολιτών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο (μέσος όρος ΕΕ 75%), ενώ μόλις το 38% αυτών κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά (μέσος όρος ΕΕ 63%) και το 34% εκτός των συνόρων της νήσου (μέσος όρος ΕΕ 18%).
Ωστόσο οι Κύπριοι ενδιαφέρονται να λαμβάνουν πληροφορίες από άλλες χώρες της ΕΕ όταν βρίσκονται στη χώρα τους κατά 44% (μέσος όρος ΕΕ 19%) και ενδιαφέρονται επίσης να παρακολουθήσουν ή να ακούσουν υλικό από τη χώρα τους όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό κατά 40% (μέσος όρος ΕΕ 27%).
Όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που πουλούν προϊόντα ή υπηρεσίες διαδικτυακά στην Κύπρο είναι μόλις στο 10% ενώ και ο μέσος όρος της ΕΕ αν και ψηλότερος (15%) χρήζει βελτίωσης. Οι διασυνοριακές πωλήσεις βρίσκονται σε παρόμοια επίπεδα, 6,1% για την Κύπρο και 6,5 για το μέσο όρο της ΕΕ.
Οι Κύπριοι (45%) όπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι (43%) ανησυχούν για κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων τους και για την ασφάλεια των πληρωμών που κάνουν μέσω διαδικτύου (34% σε σχέση με 42% στην ΕΕ).
Όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου σε σχέση με τις κυβερνητικές υπηρεσίες οι Κύπριοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο κατά 28% σε σχέση με 33% του μέσου όρου της ΕΕ.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Κομισιόν «η ομάδα έργου για την ψηφιακή ενιαία αγορά θα μεριμνήσει για την υλοποίηση των διαφόρων αυτών δράσεων έως το τέλος του 2016. Με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, η ψηφιακή ενιαία αγορά θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό».
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ ανέφερε ότι «σήμερα, θέτουμε τις βάσεις για το ψηφιακό μέλλον της Ευρώπης».
Επιθυμώ, πρόσθεσε, «να δω πανευρωπαϊκά δίκτυα τηλεπικοινωνιών, διασυνοριακές ψηφιακές υπηρεσίες και ένα κύμα νέων καινοτόμων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων». Θα ήθελα, επεσήμανε, «να μπορεί κάθε καταναλωτής να βρίσκει τις καλύτερες προσφορές και κάθε επιχείρηση να έχει πρόσβαση στη μεγαλύτερη δυνατή αγορά – οπουδήποτε στην Ευρώπη».
Σημειώνεται ότι η ψηφιακή ενιαία αγορά θα περιλαμβάνεται στην ατζέντα της συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις 25-26 Ιουνίου.