Σήμερα, στο πλαίσιο εκδήλωσης υψηλού επιπέδου στην Κύπρο, η οποία διοργανώθηκε μαζί με την UNESCO και το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου (ΥΠΑΝ), η Επιτροπή ανακοίνωσε τη δρομολόγηση ενός έργου τεχνικής υποστήριξης για τη διευκόλυνση της εφαρμογής της ολοήμερης σχολικής φοίτησης στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου. Το έργο θα αξιολογήσει την τρέχουσα κατάσταση της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θα εξετάσει τις ορθές πρακτικές που εφαρμόζονται. Θα διατυπώσει συστάσεις για την καθιέρωση ολοήμερης σχολικής φοίτησης στην Κύπρο και θα συμβάλει στην εφαρμογή της σε επιλεγμένα σχολεία.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) που δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του 2020, στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου παρατηρείται χαμηλό επίπεδο επιδόσεων των μαθητών. Κατά μέσο όρο, ένας στους 10 μαθητές εγκαταλείπει πρόωρα το σχολείο στην Κύπρο, ενώ το ποσοστό μεταξύ των νέων που έχουν γεννηθεί στο εξωτερικό ανέρχεται σε 30%. Το ποσοστό ανεργίας των νέων είναι υψηλό (16,6%). Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων και την προώθηση της συμμετοχής των μαθητών, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου (ΥΠΑΝ) ζήτησε τη στήριξη της Επιτροπής για την εφαρμογή μιας μεταρρύθμισης που θα προετοιμάσει το έδαφος για την ολοήμερη σχολική φοίτηση στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ολόκληρο το νησί.
Τα οφέλη αυτής της μεταρρύθμισης για τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς είναι πολλά. Η ολοήμερη σχολική εκπαίδευση διατηρεί τα παιδιά ασφαλή και έχει θετικό αντίκτυπο στην ευημερία τους, ενώ τα προετοιμάζει καλύτερα και για τη διά βίου μάθηση. Μπορεί επίσης να μειώσει την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και να βελτιώσει τις ακαδημαϊκές επιδόσεις όλων των μαθητών και των μαθητριών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών και προσφύγων. Η ολοήμερη σχολική εκπαίδευση προωθεί επίσης την πρόσβαση των γυναικών στην αγορά εργασίας, μειώνοντας και τον φόρτο των γονέων όσον αφορά τη φροντίδα μετά το σχολείο.
Το έργο είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με την προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διασφάλιση ποιοτικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για όλους, καθώς και με τη σύσταση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους δρόμους προς τη σχολική επιτυχία.
Το Μέσο Τεχνικής Υποστήριξης (TSI) είναι το κύριο μέσο της Επιτροπής για την παροχή τεχνικής υποστήριξης σε μεταρρυθμίσεις στην ΕΕ, κατόπιν αιτήματος των εθνικών αρχών. Αποτελεί μέρος του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου 2021-2027 και του σχεδίου ανάκαμψης για την Ευρώπη. Βασίζεται στην επιτυχία του προηγούμενου προγράμματος, ήτοι του Προγράμματος Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων, το οποίο από το 2017 έχει υλοποιήσει μαζί με το TSI περισσότερα από 1.500 έργα τεχνικής υποστήριξης σε όλα τα κράτη μέλη.
Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το έργο είναι διαθέσιμες εδώ.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Stefan De Keersmaecker — Τηλ.: + 32 229 84680· Veronica Favalli — Τηλ.: + 32 229 87269)
The European Commission is committed to personal data protection. Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly. If you do not work for a media organisation, you are welcome to contact the EU through Europe Direct in writing or by calling 00 800 6 7 8 9 10 11.
Εκ μέρους του
Athanasios ATHANASIOU
Press Officer / Political Reporter
European Commission
Representation in Cyprus
EU House, 30 Vyronos Avenue, 1096 Nicosia
Tel: +357 22 81 75 76 Mob: +357 99 363753
Twitter: @aathans