Skip to content

Ευρωπαϊκές Ειδήσεις 7/3

Η ΕΕ κάνει ένα σημαντικό βήμα για την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στους Παλαιστίνιους της Γάζας το 2024

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υπογράψει συμβάσεις ύψους 81 εκατ. ευρώ, από τα συνολικά 125 εκατ. ευρώ κονδυλίων ανθρωπιστικής βοήθειας, και εργάζεται για την εκταμίευσή τους προς τις ανθρωπιστικές οργανώσεις εταίρους.

Μέχρι στιγμής η ΕΕ έχει διοργανώσει 41 πτήσεις ανθρωπιστικής βοήθειας για την αποστολή 1.800 τόνων βοήθειας στους Παλαιστινίους μέσω της Αιγύπτου, ενώ διερευνά άλλα μέσα για την παράδοση ζωτικής σημασίας προμηθειών, μεταξύ άλλων και μέσω θαλάσσιου διαδρόμου ή ρίψης από αέρος, σε συνεργασία με τους ανθρωπιστικούς της εταίρους.

Την ίδια στιγμή, ο Επίτροπος Διαχείρισης Κρίσεων κ. Γιάνες Λέναρτσιτς βρίσκεται σήμερα στο Ισραήλ ολοκληρώνοντας την περιοδεία του στη Μέση Ανατολή, έπειτα από επίσκεψη στη Δυτική Όχθη και την Ιορδανία χθες. Σκοπός της επίσκεψης είναι να επιβεβαιώσει ότι η ΕΕ είναι προσηλωμένη στην κινητοποίηση κάθε μέσου για την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας στους Παλαιστινίους που έχουν ανάγκη.

Στο Ισραήλ, ο Επίτροπος συναντήθηκε με τον Ισραηλινό Υπουργό Εξωτερικών και με εκπρόσωπο της ισραηλινής υπηρεσίας COGAT (Συντονισμός Κυβερνητικών Λειτουργιών στα Εδάφη) και διατύπωσε την ξεκάθαρη έκκληση της ΕΕ υπέρ της προστασίας των αμάχων, της ανεμπόδιστης και ασφαλούς πρόσβασης της ανθρωπιστικής βοήθειας σε όλη τη Λωρίδα της Γάζας, ενώ παράλληλα επανέλαβε την έκκληση της ΕΕ για την απελευθέρωση όλων των ομήρων.

Σήμερα, ο Επίτροπος επισκέφτηκε τον μεθοριακό σταθμό Κερέμ Σαλόμ μεταξύ του Ισραήλ και της Λωρίδας της Γάζας, για να υπογραμμίσει ότι είναι ζωτικής σημασίας να επιτραπεί η ανεμπόδιστη και ασφαλής πρόσβαση της ανθρωπιστικής βοήθειας σε όλα τα σημεία διέλευσης, καθώς και το άνοιγμα νέων σημείων διέλευσης και στη βόρεια Γάζα. Ο Επίτροπος επισκέφτηκε επίσης το κιμπούτς Νιρ Οζ, έναν από τους πολλούς στόχους των ειδεχθών τρομοκρατικών επιθέσεων της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου.

Το σχετικό δελτίο Τύπου είναι διαθέσιμο εδώ.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Balazs Ujvari — Τηλ.: +32 2 295 45 78· Daniel Puglisi — Τηλ.: +32 2 296 91 40)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί τους αγρότες να λάβουν μέρος σε διαδικτυακή έρευνα σχετικά με την απλούστευση των κανόνων

Σήμερα η Επιτροπή δημοσιεύει μια διαδικτυακή έρευνα για να συγκεντρώσει τις απόψεις των αγροτών απευθείας από τους ίδιους, όπως είχε αναγγείλει στις προτάσεις της για τη μείωση του γραφειοκρατικού φόρτου που επωμίζονται. Η έρευνα θα διαρκέσει από τις 7 Μαρτίου ως τις 8 Απριλίου. Μέσα από σύντομες ερωτήσεις, διαθέσιμες σε όλες τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ, η Επιτροπή θα συγκεντρώσει πολύτιμη ανατροφοδότηση για να κατανοήσει τις κύριες πηγές ανησυχίας τους. Επιπλέον, η έρευνα θα συμβάλει στην ταυτοποίηση των πηγών διοικητικού φόρτου και πολυπλοκότητας που απορρέουν από τους κανόνες της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (ΚΓΠ), καθώς και από άλλους κανόνες για τα τρόφιμα και τη γεωργία, όσον αφορά την εφαρμογή τους σε εθνικό επίπεδο και τις συνδεόμενες με αυτούς υποχρεώσεις καταγραφής και αναφοράς. Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στα μέσα Απριλίου.

Ως το καλοκαίρι, η έρευνα θα έχει δώσει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τα κύρια γραφειοκρατικά εμπόδια που αντιλαμβάνονται και αντιμετωπίζουν οι αγρότες. Τα αποτελέσματά της θα περιληφθούν σε μια λεπτομερέστερη ανάλυση που αναμένεται να δημοσιευτεί το φθινόπωρο του 2024, ώστε να αποσαφηνιστούν οι πηγές πολυπλοκότητας με την οποία είναι αντιμέτωποι οι αγρότες σε επίπεδο ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο, σε σχέση με την ΚΓΠ και με άλλες απαιτήσεις και πολιτικές.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ. Στο διαδίκτυο έχει δημοσιευτεί και σχετικό δελτίο Τύπου.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Balazs Ujvari — Τηλ.: +32 2 295 45 78· Μυρτώ-Αμαρυλλίς Λάππα — Τηλ.: +32 2 299 70 98)

Η Επιτροπή χαιρετίζει την προσωρινή πολιτική συμφωνία επί της διαβίβασης ποινικών δικογραφιών μεταξύ των κρατών μελών

Η Επιτροπή χαιρετίζει την προσωρινή πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε χθες μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου επί του κανονισμού για τη διαβίβαση ποινικών δικογραφιών, ο οποίος προτάθηκε από την Επιτροπή στις 5 Απριλίου 2023. Καθώς τα εγκλήματα διασυνοριακού χαρακτήρα αυξάνονται, αρκετά κράτη μέλη συμβαίνει συχνά να έχουν δικαιοδοσία για την ποινική δίωξη της ίδιας υπόθεσης. Θεσπίζοντας μια δέσμη μέτρων που θα καταστήσει δυνατή τη διαβίβαση μιας ποινικής δικογραφίας στο κράτος μέλος που είναι το πλέον κατάλληλο να ασκήσει ποινική δίωξη, ο νέος αυτός κανονισμός θα συμβάλει στην πρόληψη της αναποτελεσματικής αλληλεπικάλυψης των διαδικασιών και στην αποφυγή περιπτώσεων ατιμωρησίας σε περίπτωση άρνησης παράδοσης στο πλαίσιο ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης. Οι κανόνες αυτοί περιλαμβάνουν κοινά κριτήρια για την υποβολή αιτήματος διαβίβασης, προθεσμία για την απόφαση σχετικά με τη διαβίβαση, εξαντλητικό κατάλογο των λόγων απόρριψης του αιτήματος διαβίβασης, καθώς και υποχρεώσεις όσον αφορά τα δικαιώματα των υπόπτων, των κατηγορουμένων και των θυμάτων, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματός τους σε αποτελεσματικά ένδικα μέσα κατά της απόφασης αποδοχής του αιτήματος διαβίβασης.

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Η εγκληματικότητα δεν έχει σύνορα και το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τη δικαιοσύνη. Οι διαφορετικές ποινικές διαδικασίες για την ίδια υπόθεση συνιστούν άσκοπη αλληλεπικάλυψη εργασιών, παρεμποδίζουν την αποτελεσματικότητα της ποινικής δίωξης και μπορούν να απειλήσουν το θεμελιώδες δικαίωμα να μη διώκεται κανείς δύο φορές για την ίδια αξιόποινη πράξη. Δίνοντας τη δυνατότητα για ταχεία διαβίβαση των ποινικών δικογραφιών, η οποία λαμβάνει δεόντως υπόψη τα δικαιώματα των ενδιαφερομένων, ενισχύουμε τόσο την αποτελεσματικότητα των δικαστικών μας συστημάτων όσο και την απονομή δικαιοσύνης.»

Ο κανονισμός θα αντικαταστήσει ένα κατακερματισμένο τοπίο διαφόρων νομικών πλαισίων για τις διαβιβάσεις ποινικών δικογραφιών με ένα ενοποιημένο νομικό πλαίσιο που θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαβίβαση ποινικών δικογραφιών στην ΕΕ είναι διαθέσιμες εδώ.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Christian Wigand — Τηλ.: + 32 2 296 22 53· Cristina Torres Castillo — Τηλ.: + 32 2 299 06 79)

Το Tinder δεσμεύεται να παρέχει στους καταναλωτές σαφείς πληροφορίες σχετικά με τις εξατομικευμένες τιμές

Μετά από διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, το Tinder δεσμεύτηκε να ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι εκπτώσεις που προτείνει για προνομιακές υπηρεσίες (premium) είναι εξατομικευμένες με αυτοματοποιημένα μέσα. Το Tinder χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα μέσα, για παράδειγμα, για τον εντοπισμό των καταναλωτών που επιδεικνύουν μικρό ή μηδενικό ενδιαφέρον για τις προνομιακές υπηρεσίες στην προκαθορισμένη τιμή, ώστε να τους προσφέρει στη συνέχεια εξατομικευμένες εκπτώσεις. Η εξατομίκευση των εκπτώσεων χωρίς ρητή ενημέρωση των καταναλωτών είναι αθέμιτη, καθώς τους εμποδίζει να κάνουν συνειδητές επιλογές.

Το δίκτυο των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών διαπίστωσε ότι το Tinder εφάρμοζε τέτοιες εξατομικευμένες τιμές χωρίς να ενημερώνει τους καταναλωτές, γεγονός που παραβιάζει τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Επιπλέον, έως τον Απρίλιο του 2022, το Tinder προσέφερε χαμηλότερες τιμές για τις προνομιακές υπηρεσίες με βάση την ηλικία, χωρίς να ενημερώνει σχετικά τους χρήστες. Το Tinder σταμάτησε την πρακτική αυτή πριν από την έναρξη της έρευνας. 

Το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC), υπό τον συντονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με επικεφαλής τη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και την Ολλανδική Αρχή για την Προστασία των Καταναλωτών και την Εποπτεία των Αγορών, ξεκίνησε τον διάλογο με το Tinder τον Ιούλιο του 2022. Μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου, το Tinder δεσμεύτηκε να προβεί στις εξής ενέργειες έως τα μέσα Απριλίου 2024: 1) να μην εφαρμόζει εξατομικευμένη τιμολόγηση με βάση την ηλικία χωρίς να ενημερώνει σαφώς και εκ των προτέρων τους καταναλωτές σχετικά με αυτήν την πολιτική· 2) να ενημερώνει σαφώς τους καταναλωτές ότι οι εκπτώσεις επί των τιμών για τις προνομιακές υπηρεσίες είναι εξατομικευμένες με αυτοματοποιημένα μέσα και· 3) να ενημερώνει τους καταναλωτές για τους λόγους για τους οποίους τους προσφέρονται εξατομικευμένες εκπτώσεις, για παράδειγμα επειδή δεν ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν τις προνομιακές υπηρεσίες του Tinder στην προκαθορισμένη τιμή.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο σχετικό δελτίο Τύπου.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Christian Wigand — Τηλ.: + 32 2 296 22 53· Yuliya Matsyk — Τηλ.: + 32 2 291 31 73)

Η Επιτροπή ζητά ανατροφοδότηση σχετικά με το σχέδιό της για τη θέσπιση νέων κανόνων για την απλούστευση των διαδικασιών χορήγησης κρατικών ενισχύσεων στον τομέα των πράσινων μεταφορών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε σήμερα πρόσκληση υποβολής στοιχείων σχετικά με το σχέδιό της για τη θέσπιση νέων κανόνων που θα εξαιρούσαν ορισμένα είδη ενισχύσεων για τις σιδηροδρομικές, τις εσωτερικές πλωτές και τις πολυτροπικές μεταφορές από την υποχρέωση προηγούμενης κοινοποίησης βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις. Τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορούν να υποβάλουν τις απόψεις τους στο πλαίσιο της πρόσκλησης υποβολής στοιχείων έως τις 3 Απριλίου 2024.

Η σημερινή πρόσκληση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης διαδικασίας επανεξέτασης που αποσκοπεί στην απλούστευση των διαδικασιών χορήγησης κρατικών ενισχύσεων στον τομέα των σιδηροδρομικών, των εσωτερικών πλωτών και των διατροπικών μεταφορών, καθώς και στην προώθηση μιας βιώσιμης πολιτικής μεταφορών της ΕΕ σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της στρατηγικής για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.

Ο νέος κανονισμός απαλλαγής κατά κατηγορία όσον αφορά τις κρατικές ενισχύσεις στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος προτάθηκε στο πλαίσιο της αναθεώρησης των κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στους σιδηροδρόμους, θα κηρύσσει συμβατές με την εσωτερική αγορά ορισμένες κατηγορίες κρατικών ενισχύσεων για πιο οικολογικούς τρόπους μεταφοράς, ώστε τα κράτη μέλη να μπορούν να εφαρμόζουν τα μέτρα ενίσχυσης χωρίς προηγούμενη έγκριση από την Επιτροπή. Ο κανονισμός απαλλαγής κατά κατηγορία στον τομέα των μεταφορών θα συμπληρώσει τις αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές για τους σιδηροδρόμους, οι οποίες θα περιέχουν κανόνες για την αξιολόγηση των μέτρων κρατικών ενισχύσεων τα οποία δεν εμπίπτουν στον κανονισμό αυτό και πρέπει να κοινοποιούνται στην Επιτροπή για προηγούμενη έγκριση.

Οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν μέσω της πρόσκλησης θα αποτελέσουν μέρος των αποδεικτικών στοιχείων που θα χρησιμοποιηθούν στην εκτίμηση επιπτώσεων της Επιτροπής. Η εκτίμηση επιπτώσεων θα βοηθήσει την Επιτροπή να καταλήξει σε επιλογές πολιτικής για τον κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία στον τομέα των μεταφορών και να αναλύσει τον αντίκτυπό τους.

Όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με την πρωτοβουλία αυτή είναι διαθέσιμες εδώ.

(Για περισσότερες πληροφορίες: Lea Zuber — Τηλ.: + 32 2 295 62 98· Nina Ferreira — Τηλ.: + 32 2 299 81 63)

Οι ορισθέντες ρυθμιστές πρόσβασης πρέπει πλέον να συμμορφώνονται με όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την πράξη για τις ψηφιακές αγορές

Οι Apple, Alphabet, Meta, Amazon, Microsoft και ByteDance —οι έξι «πυλωροί» (ρυθμιστές πρόσβασης) που ορίστηκαν από την Επιτροπή τον Σεπτέμβριο του 2023— πρέπει από σήμερα να συμμορφώνονται πλήρως με όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την πράξη για τις ψηφιακές αγορές (DMA).

Η πράξη για τις ψηφιακές αγορές έχει ως στόχο να καταστήσει τις ψηφιακές αγορές στην ΕΕ πιο διεκδικήσιμες και πιο δίκαιες. Θεσπίζει νέους κανόνες για 10 καθορισμένες βασικές υπηρεσίες πλατφόρμας, όπως είναι οι μηχανές αναζήτησης, οι διαδικτυακές αγορές, τα καταστήματα εφαρμογών, οι διαδικτυακές διαφημίσεις και η αποστολή μηνυμάτων, και παρέχει νέα δικαιώματα στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και στους τελικούς χρήστες.

Για τους επιχειρηματικούς χρήστες που είναι εγκατεστημένοι στην ΕΕ, οι οποίοι εξαρτώνται από τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι έξι πυλωροί για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, δημιουργούνται από σήμερα νέες ευκαιρίες. Για παράδειγμα, οι επιχειρηματικοί χρήστες θα είναι σε θέση:

  • Να επωφελούνται από δίκαιη μεταχείριση και ισότιμους όρους ανταγωνισμού όταν ανταγωνίζονται τις υπηρεσίες των πυλωρών στις πλατφόρμες τους.
  • Να ζητούν να υπάρχει διαλειτουργικότητα με τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι πυλωροί, προκειμένου να παρέχουν νέες καινοτόμες υπηρεσίες.
  • Να πωλούν τις εφαρμογές τους μέσω εναλλακτικών διαύλων αντί των καταστημάτων εφαρμογών του πυλωρού.
  • Να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που παράγονται από τις δραστηριότητές τους στις πλατφόρμες των πυλωρών.
  • Να προωθούν προσφορές και να συνάπτουν συμβάσεις με πελάτες εκτός της πλατφόρμας του πυλωρού.

Οι τελικοί χρήστες θα επωφεληθούν από περισσότερες επιλογές και καινοτομίες στον ευρωπαϊκό ψηφιακό χώρο. Θα είναι σε θέση:

  • Να έχουν και πάλι τη δύναμη να κάνουν επιλογή και να μην υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τις προεπιλεγμένες επιλογές των πυλωρών, για παράδειγμα επιλέγοντας εναλλακτικά καταστήματα εφαρμογών και υπηρεσίες, αντί εκείνων που προσφέρουν οι πυλωροί.
  • Να έχουν καλύτερο έλεγχο των δεδομένων τους, καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν αν ο πυλωρός μπορεί να συνδέει τους λογαριασμούς τους και, κατ’ επέκταση, να παρακολουθεί και να συνδυάζει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα από διαφορετικές υπηρεσίες.
  • Να αποκτούν, να μεταφέρουν και να χρησιμοποιούν με ευκολία τα δεδομένα από μια υπηρεσία ή εφαρμογή σε άλλη, γεγονός που θα επιτρέπει την απρόσκοπτη δημιουργία εφεδρικών αντιγράφων δεδομένων και τη μετακίνηση μεταξύ διαφορετικών υπηρεσιών.
  • Να χρησιμοποιούν εναλλακτικές υπηρεσίες ηλεκτρονικής ταυτοποίησης ή πληρωμής εντός εφαρμογής.  

Οι πυλωροί έχουν ξεκινήσει τις δοκιμές μέτρων για τη συμμόρφωσή τους με την πράξη για τις ψηφιακές αγορές πριν από την προθεσμία, και έχουν ξεκινήσει να συλλέγουν παρατηρήσεις και σχόλια από τρίτα μέρη. Από σήμερα, οι ρυθμιστές πρόσβασης υποχρεούνται να αποδεικνύουν την αποτελεσματική συμμόρφωσή τους με την πράξη για τις ψηφιακές αγορές και να περιγράφουν τα μέτρα που λαμβάνουν στο πλαίσιο εκθέσεων συμμόρφωσης. Η δημόσια έκδοση των εν λόγω εκθέσεων είναι προσβάσιμη στην ειδική ιστοσελίδα της Επιτροπής για την πράξη για τις ψηφιακές αγορές. Πλέον, οι ορισθέντες ρυθμιστές πρόσβασης πρέπει επίσης να υποβάλουν στην Επιτροπή περιγραφή των τεχνικών που χρησιμοποιούν για την κατάρτιση προφίλ των καταναλωτών, η οποία υποβάλλεται σε ανεξάρτητο έλεγχο, συνοδευόμενη από μη εμπιστευτική έκδοση της έκθεσης.

Η Επιτροπή θα αναλύσει τώρα προσεκτικά τις εκθέσεις συμμόρφωσης και θα εκτιμήσει κατά πόσον τα εφαρμοζόμενα μέτρα είναι αποτελεσματικά για την επίτευξη των στόχων των σχετικών υποχρεώσεων που απορρέουν από την πράξη για τις ψηφιακές αγορές. Η εκτίμηση της Επιτροπής θα βασιστεί επίσης στη συμβολή ενδιαφερόμενων μερών, μεταξύ άλλων στο πλαίσιο των εργαστηρίων συμμόρφωσης, όπου οι πυλωροί καλούνται να παρουσιάσουν τις λύσεις τους.

Η Επιτροπή δεν θα διστάσει να λάβει επίσημα μέτρα επιβολής, χρησιμοποιώντας το σύνολο της εργαλειοθήκης που έχει στη διάθεσή της για την πλήρη επιβολή της πράξης για τις ψηφιακές αγορές.

Σε περίπτωση που η Επιτροπή υποπτευτεί ότι υφίσταται παράβαση των διατάξεων της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, μπορεί να κινήσει διαδικασία για τη διερεύνηση της πιθανής παράβασης. Σε περίπτωση παράβασης, η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα που φτάνουν έως και το 10 % του συνολικού παγκόσμιου κύκλου εργασιών της εταιρείας, ενώ το ποσοστό αυτό μπορεί να ανέλθει έως και στο 20 % σε περίπτωση επανειλημμένης παράβασης. Επιπλέον, σε περίπτωση συστηματικών παραβάσεων, η Επιτροπή εξουσιοδοτείται επίσης να θεσπίζει πρόσθετα επανορθωτικά μέτρα, όπως η υποχρέωση του πυλωρού να πωλήσει μια επιχείρηση ή τμήματα αυτής ή η επιβολή στον πυλωρό της απαγόρευσης να αποκτήσει πρόσθετες υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συστημική μη συμμόρφωση.

Ιστορικό

Η πράξη για τις ψηφιακές αγορές, μαζί με την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες, αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο κανόνων που ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ, με σκοπό τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου ψηφιακού χώρου στον οποίο τα θεμελιώδη δικαιώματα των χρηστών προστατεύονται, καθώς και τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις.

Η πράξη για τις ψηφιακές αγορές αποσκοπεί στη διασφάλιση διεκδικήσιμων και δίκαιων αγορών στον ψηφιακό τομέα. Ρυθμίζει τη δράση των πυλωρών, που είναι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες οι οποίες αποτελούν σημαντική πύλη σύνδεσης των επιχειρηματικών χρηστών με τους καταναλωτές, η θέση των οποίων μπορεί να τους παράσχει τη δύναμη να δημιουργήσουν ένα σημείο συμφόρησης στην ψηφιακή οικονομία.

Στις 5 Σεπτεμβρίου 2023 η Επιτροπή όρισε έξι πυλωρούς —Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta, Microsoft— και 22 από τις βασικές υπηρεσίες πλατφόρμας τους. Από τη στιγμή που ορίστηκαν ως τέτοιοι, οι ρυθμιστές πρόσβασης είχαν στη διάθεσή τους έξι μήνες για να συμμορφωθούν με τον πλήρη κατάλογο των υποχρεώσεων που απορρέουν από την πράξη για τις ψηφιακές αγορές, προσφέροντας περισσότερες επιλογές και μεγαλύτερη ελευθερία στους τελικούς χρήστες και στους επιχειρηματικούς χρήστες των υπηρεσιών που παρέχουν. Η Επιτροπή δημοσίευσε ετήσια έκθεση  σχετικά με την εφαρμογή της πράξης για τις ψηφιακές αγορές το 2023 και την πρόοδο που έχει σημειωθεί ως προς την επίτευξη των στόχων της.

Στις 12 Φεβρουαρίου 2024 η Επιτροπή περάτωσε τέσσερις διερευνήσεις της αγοράς, αφότου διαπίστωσε ότι η Apple και η Microsoft δεν θα πρέπει να οριστούν ως ρυθμιστές πρόσβασης για τις ακόλουθες βασικές υπηρεσίες πλατφόρμας: την υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων iMessage της Apple, τη διαδικτυακή μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft, το πρόγραμμα πλοήγησης Edge και την υπηρεσία διαφήμισης Microsoft Advertising.

Την 1η Μαρτίου 2024 η Επιτροπή έλαβε κοινοποιήσεις από τις Booking, ByteDance και X σχετικά με τις υπηρεσίες τους οι οποίες ενδέχεται να πληρούν τα όρια της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, γεγονός που θα μπορούσε να τις υπάγει στους νέους κανόνες της ΕΕ για τις πλατφόρμες ρυθμιστών πρόσβασης. Η Επιτροπή θα λάβει απόφαση σχετικά με τις κοινοποιήσεις αυτές εντός 45 εργάσιμων ημερών, δηλαδή το αργότερο έως τις 13 Μαΐου 2024.

Δηλώσεις

Σήμερα η πράξη για τις ψηφιακές αγορές αρχίζει να ισχύει για όλους τους πυλωρούς που ορίσαμε πριν από μισό έτος. Η νέα δέσμη κανόνων μας θα καταστήσει πλέον τις διαδικτυακές αγορές πιο ανοικτές και διεκδικήσιμες για τις μικρές, καινοτόμες επιχειρήσεις, ώστε να απολαμβάνουν κι αυτές ίσες ευκαιρίες να τα καταφέρουν. Και ως καταναλωτές θα έχουμε πιο οικονομικά προσιτές επιλογές στο διαδίκτυο. Αυτό θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας των διαδικτυακών αγορών και θα ανοίξει την ψηφιακή αγορά, προς όφελος όλων των ευρωπαϊκών φορέων και χρηστών.

κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για τον ευρωπαϊκό ψηφιακό μας χώρο. Η πράξη για τις ψηφιακές αγορές ορίζει ακριβείς υποχρεώσεις, καθώς και τη δυνατότητα επιβολής κυρώσεων στις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Έχουμε ξεκινήσει τις συζητήσεις με τους πυλωρούς εδώ και μήνες, ώστε να τους βοηθήσουμε να προσαρμοστούν. Και μπορούμε ήδη να διαπιστώσουμε αλλαγές στην αγορά: οι διάφοροι ανταγωνιστές μπορούν να δημιουργούν εναλλακτικά καταστήματα εφαρμογών, οι Ευρωπαίοι χρήστες έχουν μεγαλύτερο έλεγχο επί των δεδομένων τους και έχουν πλέον τη δυνατότητα να κάνουν επιλογές που δεν υπήρχαν προηγουμένως, λόγω προεπιλεγμένων ρυθμίσεων. Κάθε εταιρεία που διαπιστώνεται ότι δεν συμμορφώνεται θα υπόκειται σε αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν ως έσχατη λύση και τη διάλυσή τους.

κ. Τιερί Μπρετόν, επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς

Δήλωση της Επιτροπής και του Ύπατου Εκπροσώπου για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο Ύπατος Εκπρόσωπος / Αντιπρόεδρος προβαίνουν στην ακόλουθη δήλωση:  

«Σήμερα, το ποσοστό των γυναικών στην πολιτική εξακολουθεί να απέχει πολύ από το να είναι αντιπροσωπευτικό των πολύμορφων κοινωνιών μας. Το συνολικό ποσοστό των γυναικών βουλευτών ανέρχεται επί του παρόντος κατά μέσο όρο σε 33 % στα κοινοβούλια των κρατών μελών της ΕΕ και σε 26,5 % παγκοσμίως. Πρέπει να συνεχίσουμε να καταβάλουμε περισσότερες προσπάθειες για να εμπνεύσουμε και να προωθήσουμε τη συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική.

Το 2024 είναι έτος ορόσημο για τις εκλογές σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς περισσότεροι από 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι καλούνται να ψηφίσουν, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 400 εκατομμυρίων πολιτών της ΕΕ που θα ψηφίσουν τον Ιούνιο στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.  Αυτή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας αναγνωρίζουμε τον θαρραλέα ακτιβισμό που επέδειξαν οι Ευρωπαίες σουφραζέτες, οι οποίες αγωνίστηκαν για το δικαίωμα της ψήφου όταν ήταν προνόμιο των ανδρών, αλλά και όλων των γυναικών, σε όλη την πολυμορφία τους, που συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση πιο δίκαιης και πιο ισότιμης κοινωνίας.

Σε πολλά μέρη του κόσμου, δυστυχώς, οι γυναίκες εξακολουθούν να εμποδίζονται να συμμετέχουν στον δημόσιο βίο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αποκλείονται πλήρως από τη λήψη αποφάσεων και τον δημόσιο χώρο. Σε όλες τις κοινωνίες οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν διακρίσεις και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο βίας εντός και εκτός διαδικτύου. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο για τις γυναίκες πολιτικούς, δημοσιογράφους και ακτιβιστές, ιδίως για τις γυναίκες που υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Το τρέχον έτος εκλογών, ενθαρρύνουμε όλες τις γυναίκες, συμπεριλαμβανομένων των νέων γυναικών, παντού να ασκήσουν το δικαίωμα ψήφου τους, να διεκδικήσουν τον χώρο τους στην κοινωνία και να αισθάνονται ότι έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην πολιτική ζωή.»

Ιστορικό

Το παγκόσμιο θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας 2024 είναι «Εμπνεύστε τη συμμετοχή», το οποίο συνάδει με το φετινό θέμα των Ηνωμένων Εθνών «Επενδύστε στις γυναίκες: επιταχύνετε την πρόοδο». Η συμμετοχή των γυναικών στην κοινωνία είναι ουσιαστικής σημασίας, μεταξύ άλλων και σε θέσεις λήψης αποφάσεων. 

Στις 6 Μαρτίου 2024 η αντιπρόεδρος κ. Γιούροβα εγκαινίασε την εκδήλωση υψηλού επιπέδου της Επιτροπής «Οι γυναίκες στον δημόσιο βίο», στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο των επικείμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Διάφορες ομάδες επικεντρώθηκαν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην πολιτική, τη δημοσιογραφία και την κοινωνία των πολιτών. Οι συμμετέχοντες/-ουσες συζήτησαν τους λόγους για τους οποίους οι γυναίκες αποφασίζουν να εγκαταλείψουν δημόσιες θέσεις και προσδιόρισαν συγκεκριμένες λύσεις για τον τερματισμό αυτής της τάσης, μεταξύ άλλων με τη συμμετοχή των πλατφορμών μέσων ενημέρωσης, των ρυθμιστικών φορέων και των πολιτικών κομμάτων.

Οι γυναίκες εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται στην πολιτική. Το 2023 μόνο 6 κράτη μέλη πέτυχαν ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων άνω του 40 % στα μέλη του κοινοβουλίου τους, με 7 κράτη μέλη να έχουν λιγότερο από 25 % γυναίκες βουλευτές.  Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προσεγγίζει την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων μεταξύ των μελών του με 40 % γυναίκες και 60 % άνδρες. Από τον Ιανουάριο του 2024, μόνο 5 από τα 27 κράτη μέλη έχουν γυναίκες αρχηγούς κρατών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι γυναίκες κατέχουν μόλις το 26,7 % των κοινοβουλευτικών εδρών, το 35,5 % των εδρών τοπικής αυτοδιοίκησης και μόνο το 28,2 % των διευθυντικών θέσεων στον χώρο εργασίας. Με τον σημερινό αργό ρυθμό αλλαγών, το ποσοστό των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις εργασίας θα ανέλθει μόλις σε 30 % έως το 2050. Η Επιτροπή θα στηρίξει τα κράτη μέλη στην ανάπτυξη και εφαρμογή αποτελεσματικότερων στρατηγικών για την αύξηση του αριθμού των γυναικών σε θέσεις λήψης αποφάσεων, όπως η θέσπιση εκλογικών καταλόγων με ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων, με αποτέλεσμα καλύτερες πολιτικές, κουλτούρα κατά των διακρίσεων και κατά των σεξιστικών συστημάτων και ισχυρότερες δημοκρατίες που αντιμετωπίζουν καλύτερα τις διάφορες κοινωνικές ανάγκες.

Σήμερα η Επιτροπή δημοσίευσε επίσης την έκθεσή της του 2024 για την ισότητα των φύλων στην ΕΕ, η οποία παρέχει επισκόπηση της προόδου που έχει σημειωθεί όσον αφορά την εφαρμογή της στρατηγικής για την ισότητα των φύλων 2020-2025. Οι περισσότερες από τις δράσεις που προβλέπονται στη στρατηγική έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Η πρώτη Επιτροπή υπό την ηγεσία γυναίκας, αποτελούμενη από σώμα επιτρόπων με ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων, και η πρώτη επίτροπος Ισότητας κατάφεραν να θέσουν την ισότητα των φύλων στο επίκεντρο του θεματολογίου της ΕΕ. Η Επιτροπή σημείωσε επίσης βιώσιμη πρόοδο όσον αφορά την επίτευξη ισόρροπης εκπροσώπησης των φύλων σε όλα τα επίπεδα διοίκησης. Την 1η Μαρτίου 2024 οι γυναίκες κατείχαν το 48,5 % του συνόλου των διευθυντικών θέσεων εντός της Επιτροπής. 

Το πιο πρόσφατο επίτευγμα είναι η πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2024 μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την πρόταση οδηγίας της Επιτροπής για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας. Η οδηγία είναι το πρώτο ολοκληρωμένο νομικό μέσο σε επίπεδο ΕΕ για την αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών, η οποία εξακολουθεί να είναι υπερβολικά διαδεδομένη. Η οδηγία ποινικοποιεί ορισμένες μορφές βίας κατά των γυναικών σε ολόκληρη την ΕΕ, τόσο εντός όσο και εκτός διαδικτύου. Ο ακρωτηριασμός των γυναικείων γεννητικών οργάνων και ο καταναγκαστικός γάμος θα ποινικοποιηθούν ως αυτοτελή εγκλήματα. Θα ποινικοποιηθούν επίσης οι πιο διαδεδομένες μορφές βίας στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων της μη συναινετικής κοινοχρησίας εικόνων προσωπικής φύσης (συμπεριλαμβανομένων των βαθυπαραποιημένων εικόνων), της επίμονης κυβερνοπαρακολούθησης (cyber-stalking), της κυβερνοπαρενόχλησης, της μισογυνικής ρητορικής μίσους και της κυβερνοεπιδειξιομανίας (cyber-flashing). Η οδηγία προβλέπει επίσης ολοκληρωμένα μέτρα για την προστασία των θυμάτων, την πρόσβαση στη δικαιοσύνη και τη στήριξη, όπως καταφύγια, κέντρα υποστήριξης θυμάτων βιασμού και τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας. Τα μέτρα αυτά θα ωφελήσουν τα θύματα κάθε μορφής βίας κατά των γυναικών που ποινικοποιείται σε εθνικό επίπεδο.

Τα τελευταία τέσσερα έτη χαρακτηρίστηκαν από διάφορα σημαντικά νομοθετικά ορόσημα που προωθούν την ισότητα των φύλων. Μόλις ένα έτος μετά την έγκριση της στρατηγικής για την ισότητα των φύλων, τον Μάρτιο του 2021, η Επιτροπή υπέβαλε πρόταση οδηγίας για την ενίσχυση της αρχής της ίσης αμοιβής μέσω της μισθολογικής διαφάνειας και των μηχανισμών επιβολής. Τον Δεκέμβριο του 2022 επιτεύχθηκε πολιτική συμφωνία σχετικά με την οδηγία για τη μισθολογική διαφάνεια, σε χρόνο ρεκόρ, ανοίγοντας τον δρόμο για την έκδοση της οδηγίας τον Μάιο του 2023. Οι νέοι κανόνες για τη διαφάνεια και τα διορθωτικά μέτρα θα συμβάλουν στο να διασφαλιστεί ότι η αρχή της ίσης αμοιβής για όμοια εργασία ή για εργασία της αυτής αξίας, η οποία κατοχυρώνεται στη Συνθήκη από το 1957, θα εφαρμοστεί επιτέλους στην πράξη.

Από τον Αύγουστο του 2022 άρχισαν να ισχύουν τα νέα δικαιώματα ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής σε επίπεδο ΕΕ για τους γονείς και τους φροντιστές. Τον Σεπτέμβριο του 2022 η Επιτροπή παρουσίασε την ευρωπαϊκή στρατηγική για τη φροντίδα, η οποία συνδέεται με νέους στόχους για την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα με σκοπό την ενίσχυση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας.  

Τον Νοέμβριο του 2022, δέκα χρόνια μετά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εγκρίθηκε η οδηγία για την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων στα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών. Αυτή η νέα νομοθεσία της ΕΕ θα συμβάλει στην άρση των εμποδίων που εμποδίζουν την επαγγελματική ανέλιξη των γυναικών.

Στις 8 Μαρτίου 2023 η Επιτροπή ξεκίνησε την εκστρατεία #EndGenderStereotypes («Τέλος στα έμφυλα στερεότυπα»), η οποία διήρκεσε ολόκληρο το περασμένο έτος. Η εκστρατεία καλεί τους θεατές να αποκαλύψουν και να αμφισβητήσουν τα έμφυλα στερεότυπα όσον αφορά τις επιλογές σταδιοδρομίας, τις ευθύνες φροντίδας και τη λήψη αποφάσεων.

Την 1η Οκτωβρίου 2023 η Επιτροπή προσχώρησε στη σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας — σύμβαση της Κωνσταντινούπολης. Η ΕΕ δεσμεύεται πλέον από φιλόδοξα και ολοκληρωμένα πρότυπα για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας στον τομέα της δικαστικής συνεργασίας σε ποινικές υποθέσεις, του ασύλου και της μη επαναπροώθησης, καθώς και όσον αφορά τη δημόσια διοίκησή της. Περιλαμβάνονται εν προκειμένω χρηματοδότηση, πολιτική και νομοθετικά μέτρα.

Το φθινόπωρο του 2023 η Επιτροπή δημιούργησε ενωσιακό δίκτυο για την πρόληψη της έμφυλης βίας και της ενδοοικογενειακής βίαςΤο δίκτυο παρέχει στα κράτη μέλη και στα ενδιαφερόμενα μέρη τον χώρο για να συζητούν νέα και αναδυόμενα ζητήματα πρόληψης της βίας και να ανταλλάσσουν γνώσεις και ορθές πρακτικές. 

Κατά τη διάρκεια του 2024 η Επιτροπή θα υποβάλει σύσταση για την πρόληψη και την καταπολέμηση των επιβλαβών πρακτικών κατά των γυναικών και των κοριτσιών. Η σύσταση θα προσδιορίζει τις επιτόπιες δράσεις που θα μπορούσαν να αναλάβουν τα κράτη μέλη για την αντιμετώπιση επιβλαβών πρακτικών όπως ο ακρωτηριασμός των γυναικείων γεννητικών οργάνων, η αναγκαστική στείρωση, η αναγκαστική άμβλωση και ο πρόωρος και καταναγκαστικός γάμος.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των ετών η Επιτροπή χρηματοδότησε έργα και οργανισμούς που προωθούν την ισότητα των φύλων και αντιμετωπίζουν την έμφυλη βία μέσω του προγράμματος «Πολίτες, ισότητα, δικαιώματα και αξίες». Όλα τα έργα που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο του προγράμματος CERV αναμένεται να λαμβάνουν υπόψη κατά τον σχεδιασμό τους την ισότητα των φύλων και την απαγόρευση των διακρίσεων. Επί του παρόντος, δύο προσκλήσεις υποβολής προτάσεων συνολικού συνολικού ύψους έως 35 εκατ. ευρώ είναι ανοικτές προς υποβολή για την πρόληψη της έμφυλης βίας και τη στήριξη των θυμάτων και για την αντιμετώπιση των αιτίων του χάσματος φροντίδας μεταξύ των φύλων και την εφαρμογή της οδηγίας για τη μισθολογική διαφάνεια.

Σημειώθηκε επίσης πρόοδος στην εξωτερική δράση της ΕΕ. Η προώθηση της ίσης συμμετοχής και ηγεσίας των γυναικών αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του σχεδίου δράσης για την ισότητα των φύλων III (GAP III) για την εξωτερική δράση της ΕΕ. Η αύξηση της φωνής και του ηγετικού ρόλου των νέων γυναικών στη χάραξη πολιτικής και στη λήψη αποφάσεων αποτελεί επίσης προτεραιότητα του πρώτου σχεδίου δράσης για τη νεολαία στην εξωτερική δράση της ΕΕ. Μία από τις εν προκειμένω εμβληματικές πρωτοβουλίες, η πρωτοβουλία «Γυναίκες και νεολαία στη δημοκρατία» επικεντρώνεται στην ενίσχυση των δικαιωμάτων, τη χειραφέτηση και τη συμμετοχή στον δημόσιο και πολιτικό βίο της νεολαίας και των γυναικών ως βασικών παραγόντων ανάπτυξης και αλλαγής. Στις 14 Μαρτίου θα δρομολογηθεί η συνιστώσα πολιτικής συμμετοχής των γυναικών, ύψους 11,5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της Επιτροπής για τη Θέση της Γυναίκας, στη Νέα Υόρκη.

Τον Νοέμβριο του 2023 η Επιτροπή και ο Ύπατος Εκπρόσωπος εξέδωσαν την κοινή ενδιάμεση έκθεση σχετικά με την εφαρμογή του σχεδίου δράσης της ΕΕ για την ισότητα των φύλων, η οποία επικεντρώθηκε στα αποτελέσματα της εξωτερικής δράσης της ΕΕ για την ισότητα των φύλων και τη χειραφέτηση των γυναικών και των κοριτσιών. Από την έγκριση του GAP III πριν από τρία χρόνια και μετά έχουν δρομολογηθεί σημαντικές νέες πρωτοβουλίες και προγράμματα της ΕΕ σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων πρωτοβουλιών της «Ομάδας Ευρώπη» για τη στήριξη της χειραφέτησης των γυναικών και των κοριτσιών, από τη σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία και τα δικαιώματα σε ίση πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση έως την πρόσβαση των νέων γυναικών επιχειρηματιών σε χρηματοδότηση.

Το 2021 η ΕΕ ανανέωσε την προσήλωσή της στον χάρτη πορείας 2021-2025 της «πρόσκλησης για δράση σχετικά με την προστασία από την έμφυλη βία σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης» που δρομολογήθηκε το 2013. Πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών στο ανθρωπιστικό σύστημα με σκοπό την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.

Για περισσότερες πληροφορίες

Έκθεση του 2024 για την ισότητα των φύλων στην ΕΕ

Πύλη παρακολούθησης της στρατηγικής για την ισότητα των φύλων

Προώθηση της ισότητας των φύλων

Ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών στη λήψη αποφάσεων

Βάση δεδομένων του EIGE για τις στατιστικές φύλου

Βιντεοσκοπημένο μήνυμα της προέδρου κ. φον ντερ Λάιεν από την εκδήλωση «Οι γυναίκες στον δημόσιο βίο»

The European Commission is committed to personal data protection.  Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly. If you do not work for a media organisation, you are welcome to contact the EU through Europe Direct in writing or by calling 00 800 6 7 8 9 10 11.

Athanasios ATHANASIOU

Press Officer / Political Reporter

cid:image002.gif@01DA43A2.26C1A9C0

European Commission

Representation in Cyprus

EU House, 30  Vyronos Avenue, 1096 Nicosia

Tel: +357 22 81 75 76 Mob: +357 99 363753

Twitter: @aathans

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *