Κοινό Κέντρο Ερευνών Μια νέα μέθοδος βοηθά τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να υπερασπιστούν τις δημοκρατίες από τις υβριδικές απειλές
Σήμερα, το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δημοσίευσε μια έκθεση με τίτλο Hybrid threats: a comprehensive resilience ecosystem (Υβριδικές απειλές: ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα ανθεκτικότητας). Η έκθεση παρέχει στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ένα μοντέλο και συστάσεις για το πώς να αντιμετωπίσουν τις υβριδικές απειλές, σε όλη τους την πολυπλοκότητα, με αποτελεσματικό και συντονισμένο τρόπο. Το μοντέλο «Ολοκληρωμένο Οικοσύστημα Ανθεκτικότητας» (CORE) λειτουργεί ως στρατηγικός πίνακας που βοηθάει τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής να αποφασίσουν ποιους πόρους και ποια εργαλεία και μέτρα να κινητοποιήσουν για την αντιμετώπιση εχθρικών δραστηριοτήτων σε επίπεδο ΕΕ, κρατών μελών ή σε επιχειρησιακό επίπεδο.
Το νέο αυτό μοντέλο, το οποίο εκπονήθηκε σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Αριστείας για την Αντιμετώπιση Υβριδικών Απειλών (Hybrid CoE), λαμβάνει υπόψη τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των διάφορων στρωμάτων της κοινωνίας (διακυβέρνηση, πολίτες, υπηρεσίες κ.ά.), καθώς και διάφορων επιπέδων (διεθνές, εθνικό και τοπικό). Με την εισαγωγή διαφορετικών τύπων επιπτώσεων, το μοντέλο αυτό μπορεί να καταδείξει πώς οι δραστηριότητες υβριδικών απειλών αποτελούν πρόκληση για τις δημοκρατίες.
Κατά συνέπεια, το μοντέλο CORE μπορεί να θεωρηθεί οδηγός προσαρμοστικής σκέψης που βοηθάει τα κράτη μέλη της ΕΕ να κατανοήσουν πώς τα κράτη μέλη της ΕΕ —μεμονωμένα ή συλλογικά— μπορούν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα και τα περιθώρια ελιγμών τους όταν αντιμετωπίζουν υβριδικές απειλές.
Το μοντέλο CORE θα βοηθήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να τροφοδοτήσουν την υβριδική εργαλειοθήκη της ΕΕ που δημιουργήθηκε σύμφωνα με τον στρατηγικό προσανατολισμό για την ασφάλεια και την άμυνα. Όπως περιγράφεται στις βασικές στρατηγικές της ΕΕ, όπως στην ανακοίνωση σχετικά με τη στρατηγική της ΕΕ για την Ένωση Ασφάλειας, οι χώρες είναι αντιμέτωπες με υβριδικές απειλές αυξημένης πολυπλοκότητας. Κρατικοί και μη κρατικοί φορείς χρησιμοποιούν υβριδικές στρατηγικές, όπως κυβερνοεπιθέσεις, εκστρατείες παραπληροφόρησης, άμεσες παρεμβάσεις στις εκλογές και στις πολιτικές διαδικασίες, οικονομικό εξαναγκασμό και εργαλειοποίηση των παράτυπων μεταναστευτικών ροών. Στην ανακοίνωση σχετικά με τη συμβολή της Επιτροπής στην ευρωπαϊκή άμυνα απευθύνεται επίσης έκκληση να δοθεί επειγόντως σημαντική ώθηση στην ανθεκτικότητα και την άμυνα της Ευρώπης έναντι αυτών των απειλών. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στη σχετική είδηση.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Johannes Bahrke — Τηλ.: +32 2 295 86 15· Flore Boutier – Τηλ.: +32 2 296 60 43)
Βιώσιμες χημικές ουσίες: νέοι κανόνες ταυτοποίησης των ενδοκρινικών διαταρακτών και των μακρόβιων χημικών ουσιών για μεγαλύτερη διαφάνεια
Σήμερα τίθεται σε ισχύ o κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμός για την ταξινόμηση, την επισήμανση και τη συσκευασία των χημικών ουσιών (CLP). Εισάγονται νέες τάξεις κινδύνου για τους ενδοκρινικούς διαταράκτες, καθώς και για τις μη βιοδιασπώμενες χημικές ουσίες που υπάρχει κίνδυνος να συσσωρευτούν σε ζώντες οργανισμούς, ή να εισέλθουν και να εξαπλωθούν στον κύκλο του νερού, συμπεριλαμβανομένου του πόσιμου.
Οι νέες τάξεις κινδύνου για τους ενδοκρινικούς διαταράκτες και τις ανθεκτικές ουσίες αποτελούν μία από τις βασικές δεσμεύσεις στο πλαίσιο της στρατηγικής για τις χημικές ουσίες με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και την έγκαιρη ταυτοποίηση αυτών των επιβλαβών ουσιών. Είναι το αποτέλεσμα εκτεταμένων επιστημονικών συζητήσεων και θα παρέχουν επικαιροποιημένες πληροφορίες για τις εν λόγω χημικές ουσίες σε όλους τους χρήστες τους, όπως τους καταναλωτές, τους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις, όταν αποφασίζουν σχετικά με την αγορά ή τη χρήση τους σε όλη την εσωτερική αγορά. Καθιστούν δυνατή τη λήψη πρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση και τον μετριασμό των κινδύνων από ουσίες και μείγματα στο πλαίσιο άλλων νομοθετικών πράξεων της ΕΕ, όπως ο κανονισμός REACH, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις.
Η Επιτροπή ενέκρινε τον εν λόγω κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό στις 19 Δεκεμβρίου 2022. Στη συνέχεια διαβιβάστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο και δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα στις 31 Μαρτίου 2023.
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο και στον ιστότοπο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Χημικών Προϊόντων.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Adalbert Jahnz — Τηλ.: + 32 2 299 31 56· Sonya Gospodinova — Thl.: +32 2 295 69 53 ·Daniela Stoycheva – Τηλ.: +32 2 295 36 64 ·Federica Miccoli – Τηλ.: +32 2 295 83 00)
Σύμφωνο για τις δεξιότητες: Συγκροτείται μια μεγάλης κλίμακας σύμπραξη δεξιοτήτων για τη μακροχρόνια φροντίδα
Σήμερα, οι πάροχοι μακροχρόνιας φροντίδας, οι κοινωνικοί εταίροι και οι πάροχοι εκπαίδευσης και κατάρτισης, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συγκρότησαν μια μεγάλης κλίμακας σύμπραξη δεξιοτήτων μακροχρόνιας φροντίδας. Η σύμπραξη αυτή αποσκοπεί στη βελτίωση τόσο των επαγγελματικών προοπτικών όσο και της ποιότητας της παρεχόμενης φροντίδας, ώστε ο κλάδος της μακροχρόνιας περίθαλψης να καταστεί πιο ελκυστικός. Οι εταίροι δεσμεύονται να συνεισφέρουν ώστε κάθε χρόνο έως το 2030 να καταρτίζεται τουλάχιστον το 60 % του εργατικού δυναμικού μακροχρόνιας φροντίδας (3,8 εκατομμύρια εργαζόμενοι).
Καθώς ο ευρωπαϊκός πληθυσμός γερνάει, η ζήτηση για φροντίδα αυξάνεται. Πάνω από 6,3 εκατομμύρια άτομα εργάζονται σήμερα στον τομέα της μακροχρόνιας φροντίδας στην ΕΕ. Έως το 2050, θα χρειαστούν άλλα 1,6 εκατομμύρια εργαζόμενοι και εργαζόμενες, ώστε η φροντίδα να διατηρήσει το σημερινό επίπεδο κάλυψης. Για την αντιμετώπιση των ελλείψεων εργατικού δυναμικού, είναι σημαντικό ο τομέας της μακροχρόνιας φροντίδας να διατηρήσει και να προσελκύσει προσωπικό, ιδίως μέσω της βελτίωσης των δεξιοτήτων και της κατάρτισης. Έτσι θα ευνοηθεί και η ισότητα των φύλων, καθώς οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 90 % του συνολικού εργατικού δυναμικού στον κλάδο της φροντίδας.
Ο Επίτροπος Απασχόλησης και Κοινωνικών Δικαιωμάτων, κ. Νικολά Σμιτ, δήλωσε σχετικά: «Ο κλάδος της φροντίδας έχει τεράστιες προοπτικές για τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Έως το 2050, θα χρειαστεί να εργαστούν στον κλάδο της μακροχρόνιας φροντίδας άλλα 1,6 εκατομμύρια άτομα, προκειμένου η κάλυψη να διατηρηθεί στο σημερινό επίπεδο. Ωστόσο, οι δεξιότητες που απαιτούνται για τις δραστηριότητες φροντίδας είναι σύνθετες και οι πάροχοι φροντίδας συχνά αντιμετωπίζουν έλλειψη ευκαιριών κατάρτισης και σταδιοδρομίας. Με τη σημερινή δέσμευση των εταίρων, έχουμε την ευκαιρία να αναστρέψουμε την τάση και να αρχίσουμε να προσελκύουμε εργαζομένους στον κλάδο της φροντίδας.»
Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν προσέθεσε: «Η διαθεσιμότητα ειδικευμένου εργατικού δυναμικού είναι σημαντική για τις επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών φροντίδας. Χρειαζόμαστε συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων ελλείψεων. Αυτή η νέα, μεγάλης κλίμακας σύμπραξη για τις δεξιότητες δεσμεύεται να συμβάλει στην κατάρτιση τουλάχιστον 3,8 εκατομμυρίων εργαζομένων ετησίως έως το 2030, βοηθώντας τον κλάδο της φροντίδας να επιτύχει στην ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση, και παράλληλα βελτιώνοντας την ποιότητα των θέσεων εργασίας, αλλά και της φροντίδας.»
Η μεγάλης κλίμακας σύμπραξη δεξιοτήτων για τον κλάδο της φροντίδας ανακοινώθηκε με την ευρωπαϊκή στρατηγική για τη φροντίδα. Η στήριξη της ψηφιακής κατάρτισης βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της δέσμης μέτρων για τις ψηφιακές δεξιότητες και την ψηφιακή εκπαίδευση που παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα. Η εν λόγω σύμπραξη δεξιοτήτων είναι η 16η που συγκροτείται στο πλαίσιο του Συμφώνου για τις Δεξιότητες. Η σύμπραξη εντάσσεται και στο Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Veerle Nuyts — Τηλ.: + 32 2 299 63 02· Sonya Gospodinova — Τηλ.: + 32 2 296 69 53)
Ελευθέρωση του καθεστώτος θεωρήσεων: Η ΕΕ καταργεί την υποχρέωση θεωρήσεων για το Κόσοβο
Το αργότερο από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι κάτοχοι διαβατηρίων Κοσόβου θα μπορούν να ταξιδεύουν χωρίς θεώρηση (visa). Κατόπιν συμφωνίας μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου επί της σχετικής πρότασης της Επιτροπής, οι κάτοχοι διαβατηρίων Κοσόβου θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν στην ΕΕ χωρίς θεώρηση, για μέγιστη περίοδο 90 ημερών εντός οποιασδήποτε περιόδου 180 ημερών.
Η απαλλαγή από την υποχρέωση θεώρησης συνεπάγεται σημαντικά οφέλη για τους πολίτες και των δύο πλευρών και ενισχύει περαιτέρω τις σχέσεις της ΕΕ με το Κόσοβο. Το Κόσοβο έχει εκπληρώσει με συνέπεια όλα τα κριτήρια και συνεχώς επιδεικνύει την προσήλωσή του. Με την απαλλαγή από την υποχρέωση θεώρησης, σύντομα όλοι οι εταίροι των Δυτικών Βαλκανίων θα έχουν πρόσβαση στην ΕΕ χωρίς να χρειάζονται θεώρηση.
Ήδη από το 2016, η Επιτροπή πρότεινε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να απαλλάξουν τους πολίτες του Κοσόβου από την υποχρέωση θεώρησης. Η Επιτροπή εκτίμησε ότι το Κόσοβο πληρούσε όλες τις απαιτήσεις από το 2018, καθώς πληρούσε όλα τα κριτήρια που ορίζονται στον οδικό χάρτη για την ελευθέρωση του καθεστώτος θεωρήσεων.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πολιτική θεωρήσεων της ΕΕ είναι διαθέσιμες εδώ.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Anitta Hipper — Τηλ.: + 32 2 298 56 91· Fiorella Belciu — Τηλ.: + 32 2 299 37 34)
Η Επιτροπή μειώνει ακόμη περισσότερο τη γραφειοκρατία για τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα δέσμη μέτρων για μεγαλύτερη απλοποίηση των διαδικασιών της για την εξέταση των συγκεντρώσεων επιχειρήσεων βάσει του κανονισμού της ΕΕ για τις συγκεντρώσεις. Η δέσμη μέτρων περιλαμβάνει: I) αναθεωρημένο εκτελεστικό κανονισμό συγκεντρώσεων («εκτελεστικός κανονισμός»), ii) ανακοίνωση σχετικά με την απλοποιημένη διαδικασία («ανακοίνωση») και iii) ανακοίνωση σχετικά με τη διαβίβαση εγγράφων («ανακοίνωση»).
Η δέσμη μέτρων που εγκρίθηκε σήμερα αναμένεται να αποφέρει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις και στους συμβούλους τους όσον αφορά τις προπαρασκευαστικές εργασίες και το σχετικό κόστος. Σκοπός της είναι να απλοποιήσει και να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της διαδικασίας εξέτασης της Επιτροπής όσον αφορά τις μη προβληματικές συγκεντρώσεις («απλοποιημένες υποθέσεις»), καθώς και να μειώσει τον όγκο των πληροφοριών που απαιτούνται για την κοινοποίηση των συναλλαγών και να βελτιστοποιήσει τη διαβίβαση των εγγράφων. Στο πλαίσιο αυτό, η δέσμη μέτρων που παρουσιάζεται σήμερα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου της Επιτροπής για μείωση κατά 25 % των απαιτήσεων παροχής πληροφοριών, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωσή της για τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα της ΕΕ. Οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε εφαρμογή την 1η Σεπτεμβρίου 2023.
Οι κυριότερες αλλαγές της δέσμης μέτρων του 2023 για την απλοποίηση των συγκεντρώσεων
Οι κυριότερες αλλαγές στους προηγούμενους κανόνες αποσκοπούν στην απλούστευση και στον εξορθολογισμό τόσο της απλοποιημένης όσο και της κανονικής διαδικασίας εξέτασης των συγκεντρώσεων. Συγκεκριμένα, οι νέοι κανόνες:
- Διευρύνουν και/ή αποσαφηνίζουν τις υποθέσεις που μπορούν να εξετάζονται στο πλαίσιο της απλοποιημένης διαδικασίας. Η ανακοίνωση προσδιορίζει δύο νέες κατηγορίες υποθέσεων που μπορούν να τύχουνσε απλουστευμένης εξέτασης. Πρόκειται για περιπτώσεις στις οποίες, σύμφωνα με όλους τους πιθανούς ορισμούς της αγοράς:
- το ατομικό ή το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς προηγούμενου σταδίου των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων είναι κάτω από 30 % και το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς τους είναι κάτω από 30 %· και
- τα ατομικά ή τα συνδυασμένα μερίδια αγοράς προηγούμενου και επόμενου σταδίου των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων είναι κάτω από 50 %, ο δείκτης συγκέντρωσης της αγοράς («Δέλτα HHI») είναι μικρότερος από 150, και η εταιρεία με το μικρότερο μερίδιο αγοράς είναι η ίδια στις αγορές προηγούμενου και επόμενου σταδίου.
Η ανακοίνωση παρέχει επίσης στην Επιτροπή διακριτική ευχέρεια να εξετάζει ορισμένες περιπτώσεις στο πλαίσιο της απλοποιημένης διαδικασίας, ακόμη και αν δεν εμπίπτουν σε καμία από τις προκαθορισμένες κατηγορίες για τέτοια εξέταση. Ειδικότερα, η ανακοίνωση περιλαμβάνει τις ακόλουθες ρήτρες ευελιξίας:
- για τις οριζόντιες επικαλύψεις όταν τα συνδυασμένα μερίδια αγοράς των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων είναι 20-25 %·
- για τις κάθετες σχέσεις όταν τα μεμονωμένα ή συνδυασμένα μερίδια αγοράς προηγούμενου και επόμενου σταδίου των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων είναι 30-35 %·
- για τις κάθετες σχέσεις όταν τα ατομικά ή συνδυασμένα μερίδια αγοράς των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων δεν υπερβαίνουν το 50 % στη μία αγορά και το 10 % στην άλλη κάθετα συνδεδεμένη αγορά· και
- για τις κοινές επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών και περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 100 εκατ. EUR και 150 εκατ. EUR στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο («ΕΟΧ»).
Η ανακοίνωση παρέχει επίσης έναν πιο σαφή και λεπτομερή κατάλογο των περιστάσεων στις οποίες η Επιτροπή μπορεί να διερευνήσει μια υπόθεση που πληροί τις τεχνικές προϋποθέσεις για απλοποιημένη εξέταση στο πλαίσιο της κανονικής διαδικασίας εξέτασης.
- Εξορθολογισμός της εξέτασης των απλοποιημένων υποθέσεων. Ο εκτελεστικός κανονισμός εισάγει ένα νέο έντυπο κοινοποίησης (έντυπο συνοπτικής κοινοποίησης CO τύπου «επιλέξτε το τετραγωνίδιο») για τις απλοποιημένες υποθέσεις. Το έντυπο αυτό περιλαμβάνει κυρίως ερωτήσεις και πίνακες πολλαπλής επιλογής, καθώς και εξορθολογισμένες ερωτήσεις τόσο σχετικά με τη δικαιοδοσία όσο και σχετικά με την επί της ουσίας αξιολόγηση των υποθέσεων. Η ανακοίνωση προσδιορίζει επίσης κατηγορίες υποθέσεων που μπορούν να τύχουν «εξαιρετικά απλοποιημένης» εξέτασης, στο πλαίσιο της οποίας τα μέρη καλούνται σε απευθείας κοινοποίηση χωρίς προηγούμενη συνεργασία με την Επιτροπή.
- Εξορθολογισμός της επανεξέτασης των απλοποιημένων υποθέσεων. Ο εκτελεστικός κανονισμός μειώνει και αποσαφηνίζει τις απαιτήσεις παροχής πληροφοριών στο έντυπο κοινοποίησης για τις υποθέσεις αυτές (έντυπο CO). Το έντυπο αυτό περιλαμβάνει πλέον σαφέστερες πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες απαλλαγής, εισάγει πίνακες για πληροφορίες σχετικά με τις επηρεαζόμενες αγορές και καταργεί ορισμένες υποχρεώσεις παροχής πληροφοριών.
- Βελτιστοποίηση της διαβίβασης εγγράφων στην Επιτροπή με τη νέα ανακοίνωση, η οποία εισάγει εξ ορισμού ηλεκτρονικές κοινοποιήσεις.
Όλες αυτές οι αλλαγές αναμένεται επίσης να απλοποιήσουν συνολικά τις επαφές πριν από την κοινοποίηση, μειώνοντας περαιτέρω τον χρόνο που απαιτείται για τις εν λόγω συζητήσεις. Πρόσθετες λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις κυριότερες αλλαγές περιλαμβάνονται σε επεξηγηματικό σημείωμα που συνοδεύει τους αναθεωρημένους κανόνες, καθώς και στο έγγραφο ερωταπαντήσεων.
Ιστορικό
Η Επιτροπή έχει καθήκον να ελέγχει τις συγκεντρώσεις και τις εξαγορές μεταξύ επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών που υπερβαίνει συγκεκριμένο κατώτατο όριο (βλ. άρθρο 1 του κανονισμού συγκεντρώσεων της ΕΕ) και να προλαμβάνει συγκεντρώσεις που θα παρεμπόδιζαν σημαντικά την άσκηση αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον ΕΟΧ ή σε σημαντικό τμήμα του. Με την πάροδο των ετών, η Επιτροπή επιδίωξε να εστιάσει τις έρευνές της στις υποθέσεις εκείνες που ενδέχεται να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις και στους πολίτες της ΕΕ. Το 2000 η Επιτροπή θέσπισε για πρώτη φορά απλοποιημένη διαδικασία για τις μη προβληματικές συγκεντρώσεις. Το 2013, η Επιτροπή ενέκρινε δέσμη μέτρων απλοποίησης για τον περαιτέρω εξορθολογισμό και την απλοποίηση της διαδικασίας εξέτασης των συγκεντρώσεων για μη προβληματικές υποθέσεις.
Τον Μάρτιο του 2021 η Επιτροπή ολοκλήρωσε την αξιολόγηση διαδικαστικών και δικαιοδοτικών πτυχών του ελέγχου των συγκεντρώσεων στην ΕΕ. Η αξιολόγηση έδειξε ότι, ενώ η δέσμη μέτρων απλοποίησης του 2013 είχε αυξήσει την εφαρμογή απλοποιημένων διαδικασιών σε μη προβληματικές συγχωνεύσεις και είχε μειώσει τον διοικητικό φόρτο τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την Επιτροπή, διασφαλίζοντας παράλληλα την αποτελεσματική επιβολή, εξακολουθούν να υπάρχουν υποθέσεις που συνήθως δεν είναι προβληματικές και δεν αποτυπώνονται στην απλοποιημένη διαδικασία. Η αξιολόγηση έδειξε επίσης ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι υποχρεώσεις παροχής πληροφοριών εξακολουθούν ενδεχομένως να είναι υπερβολικά εκτεταμένες. Τέλος, η αξιολόγηση αποκάλυψε ότι η ανακοίνωση του 2013 σχετικά με την απλοποιημένη διαδικασία δεν ήταν αρκετά σαφής όσον αφορά τον προσδιορισμό των ειδικών περιστάσεων κατά τις οποίες υποθέσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις για απλοποιημένη εξέταση υποβάλλονται, παρ’ όλα αυτά, σε κανονική εξέταση.
Στις 26 Μαρτίου 2021 η Επιτροπή δημοσίευσε την αρχική της εκτίμηση επιπτώσεων, στην οποία περιγράφονται λεπτομερώς οι διάφορες επιλογές που εξετάζονται για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που εντοπίστηκαν στην αξιολόγηση. Ταυτόχρονα, τον Μάρτιο του 2021 η Επιτροπή δρομολόγησε μια πρώτη δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις επιλογές που αναφέρονται στην αρχική της εκτίμηση επιπτώσεων. Μετά την αξιολόγηση των παρατηρήσεων που ελήφθησαν κατά την πρώτη δημόσια διαβούλευση και την περαιτέρω εσωτερική έρευνα, η Επιτροπή επανεξέτασε τους κανόνες και τους υπέβαλε σε διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη τον Μάιο του 2022. Τον Οκτώβριο του 2022, η Επιτροπή δημοσίευσε στοχευμένη διαβούλευση σχετικά με ορισμένες διατάξεις.
Σήμερα δημοσιεύεται επίσης η έκθεση εκτίμησης επιπτώσεων, η οποία περιλαμβάνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις δραστηριότητες διαβούλευσης, καθώς και σχετικά με την αξιολόγηση των προτεινόμενων αλλαγών. Για πιο συνοπτικές πληροφορίες σχετικά με την εκτίμηση επιπτώσεων, συμβουλευτείτε τη περίληψη της έκθεσης εκτίμησης επιπτώσεων.
Για περισσότερες πληροφορίες
Βλ. την ειδική ιστοσελίδα της ΓΔ Ανταγωνισμού, η οποία περιέχει τον αναθεωρημένο εκτελεστικό κανονισμό συγκεντρώσεων και την ανακοίνωση για την απλοποιημένη διαδικασία, καθώς και όλες τις εισηγήσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της αξιολόγησης, την αρχική εκτίμηση επιπτώσεων και την έκθεση εκτίμησης επιπτώσεων.
Δηλώσεις
Η μείωση του διοικητικού φόρτου αποτελεί προτεραιότητα στο σύνολο της Επιτροπής. Η δέσμη μέτρων του 2023 για την απλοποίηση των συγκεντρώσεων που εγκρίθηκε σήμερα διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της απλοποιημένης διαδικασίας μας για την εξέταση των μη προβληματικών συγχωνεύσεων. Οι νέοι κανόνες καθιστούν επίσης τη διαδικασία κοινοποίησης σημαντικά ευκολότερη για τα μέρη προς όφελος όχι μόνο των επιχειρήσεων και των συμβούλων τους, αλλά και της Επιτροπής, η οποία θα είναι σε θέση να εστιάσει τους πόρους της στις πιο περίπλοκες υποθέσεις.
κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού – 20/04/2023
pdf σε εκτυπώσιμη μορφή
Η Επιτροπή μειώνει ακόμη περισσότερο τη γραφειοκρατία για τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων
ελληνικά (48.712 kB – PDF)
Λεπτομέρειες επικοινωνίας για τα ΜΜΕ
· Arianna PODESTA
Τηλέφωνο
+32 2 298 70 24
Ηλεκτρονική διεύθυνση
· Maria TSONI
Τηλέφωνο
+32 2 299 05 26
Ηλεκτρονική διεύθυνση
Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύεται στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Όλα τα προσωπικά δεδομένα υπόκεινται επεξεργασίας συμφώνως προς τον Κανονισμό (EC) αριθ. 2018/1725. Όλα τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που επεξεργάζεται η Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας/Αντιπροσωπείες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τυγχάνουν ανάλογης διαχείρισης. Εάν δεν εργάζεστε σε ΜΜΕ, σας παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με την ΕΕ μέσω του Europe Direct εγγράφως ή καλώντας στον αριθμό 00 800 6 7 8 9 10 11.
Athanasios ATHANASIOU
Press Officer / Political Reporter
European Commission
Representation in Cyprus
EU House, 30 Vyronos Avenue, 1096 Nicosia
Tel: +357 22 81 75 76 Mob: +357 99 363753
Twitter: @aathans