Η Επιτροπή εγκρίνει το τροποποιημένο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Κύπρου ύψους 1,22 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου κεφαλαίου για το REPowerEU
Σήμερα, η Επιτροπή αξιολόγησε θετικά το τροποποιημένο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Κύπρου, το οποίο περιλαμβάνει κεφάλαιο για το REPowerEU. Το σχέδιο ανέρχεται πλέον σε 1,22 δισ. ευρώ (0,2 δισ. ευρώ σε δάνεια και 1,02 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις).
Το κεφάλαιο της Κύπρου για το REPowerEU αποτελείται από δύο νέες μεταρρυθμίσεις, πέντε κλιμακούμενες επενδύσεις που βασίζονται σε πέντε υφιστάμενα μέτρα, και δύο νέες επενδύσεις με σκοπό την επίτευξη των στόχων του σχεδίου REPowerEU για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα πολύ πριν από το 2030.
Οι τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου της Κύπρου, οι οποίες υπερβαίνουν το νέο κεφάλαιο για το REPowerEU, αφορούν 28 μεταρρυθμίσεις και 50 επενδύσεις. Οι τροποποιήσεις αυτές βασίζονται στην ανάγκη να ληφθούν υπόψη:
- αντικειμενικές περιστάσεις που εμποδίζουν την εκπλήρωση ορισμένων μέτρων όπως είχαν αρχικά προγραμματιστεί, όπως ο υψηλός πληθωρισμός που σημειώθηκε το 2022 και το 2023 και οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού που προκλήθηκαν από τον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας·
- η προς τα κάτω αναθεώρηση της μέγιστης κατανομής επιχορηγήσεων στο πλαίσιο του ΜΑΑ της Κύπρου, από 1,01 δισ. ευρώ σε 0,92 δισ. ευρώ, μετά την επικαιροποίηση της κλείδας κατανομής επιχορηγήσεων του ΜΑΑ τον Ιούνιο του 2022. Η μείωση αυτή αντικατοπτρίζει τα συγκριτικά καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα της Κύπρου το 2020 και το 2021 σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη. Ως εκ τούτου, ορισμένες επενδύσεις αφαιρέθηκαν από το σχέδιο ή μειώθηκαν, αν και οι περισσότερες από αυτές θα συνεχίσουν να στηρίζονται μέσω εθνικών πόρων.
Η Κύπρος ζήτησε επίσης να μεταφερθεί στο σχέδιο το μερίδιό της από το αποθεματικό προσαρμογής στο Brexit (BAR) ύψους 52 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον κανονισμό REPowerEU. Με τα κονδύλια αυτά, τα οποία προστίθενται στις επιχορηγήσεις που διατίθενται στην Κύπρο στο πλαίσιο του ΜΑΑ και του REPowerEU (ύψους 916 εκατ. ευρώ και 52 εκατ. ευρώ αντίστοιχα) και στο αίτημά της για χορήγηση δανείου στο πλαίσιο του ΜΑΑ ύψους 0,2 δισ. ευρώ, το εγκεκριμένο τροποποιημένο σχέδιο ανέρχεται συνολικά σε 1,22 δισ. ευρώ.
Πρόσθετη ώθηση για την πράσινη μετάβαση της Κύπρου
Ως αποτέλεσμα της προσθήκης κεφαλαίου για το REPowerEU, το τροποποιημένο σχέδιο εστιάζει περισσότερο στην πράσινη μετάβαση, καθώς διαθέτει το 45% (από 41% στο αρχικό σχέδιο) των διαθέσιμων κονδυλίων σε μέτρα που στηρίζουν τους στόχους για το κλίμα.
Τα νέα και τα κλιμακούμενα μέτρα που περιλαμβάνονται στο κεφάλαιο για το REPowerEU συμβάλλουν σημαντικά στην πράσινη διάσταση του σχεδίου. Το κεφάλαιο για το REPowerEU περιλαμβάνει δύο νέες μεταρρυθμίσεις,οι οποίες θα συμβάλουν σημαντικά στην πράσινη μετάβαση, καθιστώντας δυνατή την υλοποίηση έργων ανανεώσιμης ενέργειας στη χώρα, διευκολύνοντας τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και επιτρέποντας στους τελικούς καταναλωτές να συμμετέχουν ενεργά στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Μία νέα επένδυση και τρεις κλιμακούμενες επενδύσεις αναμένεται να συμβάλουν σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας και στην αύξηση της εξοικονόμησης ενέργειας σε πολλά δημόσια και ιδιωτικά κτίρια. Μία κλιμακούμενη επένδυση αναμένεται να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες να στραφούν στη χρήση οχημάτων μηδενικών εκπομπών και, συνεπώς, να μειώσουν την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων για τις μεταφορές, ενώ δύο επενδύσεις (μία κλιμακούμενη, μία νέα) θα αυξήσουν τον αριθμό των επιχειρήσεων οι οποίες συμμετέχουν σε δραστηριότητες έρευνας και καινοτομίας (Ε&Κ) που συμβάλλουν στην πράσινη μετάβαση. Αναμένεται επίσης να προωθήσουν στοχευμένες δραστηριότητες Ε&Κ που αποσκοπούν στην παροχή λύσεων στα σημεία συμφόρησης που εντοπίζονται στην παραγωγή, την αποθήκευση, τη μεταφορά και τη διανομή ενέργειας. Το τελευταίο αυτό σύνολο δραστηριοτήτων Ε&Κ θα καταστήσει αποδοτικότερες τις εθνικές υποδομές δικτύου της χώρας, θα επιταχύνει την ενσωμάτωση τεχνολογιών ανανεώσιμης ενέργειας και θα μειώσει σημαντικά τις ενεργειακές ανάγκες της χώρας.
Διατήρηση της ψηφιακής ετοιμότητας και της κοινωνικής ανθεκτικότητας της Κύπρου
Η φιλοδοξία του τροποποιημένου σχεδίου της Κύπρου παραμένει αμετάβλητη, παρόλο που με την προσθήκη των μέτρων του REPowerEU αυξήθηκε ονομαστικά το συνολικό ποσοστό των ψηφιακών μέτρων. Το σχέδιο διαθέτει πλέον το 24,6% (από 23% στο αρχικό σχέδιο) των κονδυλίων του για τη στήριξη της ψηφιακής μετάβασης.
Διατηρείται επίσης η σημαντική κοινωνική διάσταση του τροποποιημένου σχεδίου. Ορισμένα μέτρα, όπως η επέκταση της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης έως την ηλικία των 4 ετών, η μεταρρύθμιση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και τα μέτρα που αποσκοπούν στην ενίσχυση της ικανότητας και της αποδοτικότητας των νοσοκομείων και στην προώθηση ενός αποτελεσματικότερου και δικαιότερου φορολογικού συστήματος, εξακολουθούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην υγεία και στην οικονομική, κοινωνική και θεσμική ανθεκτικότητα, ενώ οι πολιτικές για την επόμενη γενιά, τα παιδιά και τους νέους εξακολουθούν επίσης να κατέχουν σημαντική θέση στο ΣΑΑ, για παράδειγμα χάρη στα μέτρα για την εκπαίδευση και την απασχόληση.
Επόμενα βήματα
Το Συμβούλιο θα έχει στη διάθεσή του πλέον, κατά γενικό κανόνα, τέσσερις εβδομάδες για να εγκρίνει την αξιολόγηση της Επιτροπής. Η έγκριση του Συμβουλίου θα επιτρέψει στην Κύπρο να λάβει προχρηματοδότηση ύψους 20% των κονδυλίων του REPowerEU. Στο πλαίσιο του ΜΑΑ, η Κύπρος έχει λάβει μέχρι στιγμής 242 εκατ. ευρώ: προχρηματοδότηση ύψους 157 εκατ. ευρώ και εκταμίευση πρώτης πληρωμής ύψους 85 εκατ. ευρώ.
Η Επιτροπή θα εγκρίνει περαιτέρω εκταμιεύσεις βάσει της ικανοποιητικής εκπλήρωσης των οροσήμων και των στόχων που περιγράφονται στο αναθεωρημένο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Κύπρου, που θα αντικατοπτρίζουν την πρόοδο ως προς την υλοποίηση των επενδύσεων και των μεταρρυθμίσεων.
Για περισσότερες πληροφορίες
Θετική αξιολόγηση του αναθεωρημένου σχεδίου της Κύπρου από την Επιτροπή
Ιστότοπος για το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Κύπρου
Μηχανισμός ανάκαμψης και ανθεκτικότητας: ερωτήσεις και απαντήσεις
Κεφάλαια για το REPowerEU και αναθεώρηση των σχεδίων ανάκαμψης
Κανονισμός για τον μηχανισμό ανάκαμψης και ανθεκτικότητας
Ιστότοπος για τον μηχανισμό ανάκαμψης και ανθεκτικότητας
Η Πρόεδρος φον ντερ Λάιεν μεταβαίνει στην Αίγυπτο και την Ιορδανία
Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα μεταβεί στην Αίγυπτο και την Ιορδανία το Σάββατο 18 Νοεμβρίου.
Πρώτος της σταθμός θα είναι το Κάιρο, όπου θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου κ. Αμντέλ Φατάχ Αλ-Σίσι. Το απόγευμα, η Πρόεδρος θα μεταβεί στο αεροδρόμιο Al-Arish, όπου θα υποδεχθεί τα ανθρωπιστικά εφόδια της ΕΕ, τα οποία θα φτάσουν την ίδια ημέρα, και θα τα παραδώσει στην Αιγυπτιακή Ερυθρά Ημισέληνο. Στη συνέχεια, η Πρόεδρος θα προβεί σε δήλωση. Συμβουλευθείτε το πρόγραμμα του EbS για περισσότερες λεπτομέρειες και το χρονοδιάγραμμα της επίσκεψης.
Αργότερα την ίδια ημέρα, η Πρόεδρος θα μεταβεί στο Αμμάν, όπου θα συναντηθεί με την Αυτού Μεγαλειότητα τον Βασιλιά της Ιορδανίας Αμπντάλα μπιν Αλ-Χουσεΐν II. Η συνάντηση αυτή πραγματοποιείται σε συνέχεια της επίσκεψης του Βασιλιά Αμπντάλα II στις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα, κατά την οποία οι δύο ηγέτες συζήτησαν ιδίως τις πρόσφατες εξελίξεις και την ανάγκη πρόληψης της εξάπλωσης της βίας στην περιοχή, όπου η Ιορδανία αποτελεί βασικό παράγοντα σταθερότητας.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Eric Mamer — Τηλ.: + 32 229 94073)
Η Επιτροπή χαιρετίζει τη συμφωνία επί των νέων κανόνων για μεγαλύτερη διαφάνεια στις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις
Η Επιτροπή εκφράζει την ικανοποίησή της για τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου επί της πρότασης για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων που υποβλήθηκε περίπου πριν από ένα έτος. Ο νέος κανονισμός θα ενισχύσει τη διαφάνεια στον εν λόγω τομέα, θεσπίζοντας σαφείς κανόνες σχετικά με τη συλλογή και την ανταλλαγή δεδομένων από τους εκμισθωτές και τις πλατφόρμες. Ο κανονισμός θα παρέχει βασικές πληροφορίες στις αρχές που επιθυμούν να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων στις τοπικές κοινότητες. Οι υποχρεώσεις των πλατφορμών να μοιράζονται δεδομένα θα προσαρμοστούν στους μικρότερους παράγοντες της αγοράς. Όταν τεθεί σε ισχύ, τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους περίοδο 24 μηνών για να θεσπίσουν τους μηχανισμούς ανταλλαγής δεδομένων, οι οποίοι ετοιμάζονται ήδη με την υποστήριξη της Επιτροπής.
Ο κανονισμός για τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις θα συμπληρώνει τον κανονισμό για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Η νέα νομοθεσία, η οποία αποτελεί βασικό παραδοτέο για βιώσιμο και έξυπνο τουρισμό στο πλαίσιο της πορείας μετάβασης του τουρισμού, παρέχει συγκεντρωτικά δεδομένα που θα τροφοδοτήσουν τον ευρωπαϊκό χώρο δεδομένων για τον τουρισμό.
Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, δήλωσε σχετικά: «Ο τουρισμός είναι καίριας σημασίας για την οικονομία της ΕΕ. Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις αποτελούν σημαντικό μέρος του τουριστικού οικοσυστήματος, αλλά δεν πρέπει να αποβαίνουν εις βάρος των τοπικών κοινοτήτων. Χάρη στη σημερινή συμφωνία, οι τοπικές αρχές θα μπορέσουν να διαχειριστούν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις με αποτελεσματικό και αναλογικό τρόπο. Η πρόταση βασίζεται στον κανονισμό για τις ψηφιακές υπηρεσίες και θα διασφαλίσει ότι οι επιγραμμικές πλατφόρμες ενοικίασης αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, ανταλλάσσουν δεδομένα και συμβάλλουν στην καταπολέμηση των παράνομων καταχωρίσεων.»
(Για περισσότερες πληροφορίες: Johanna Bernsel — Τηλ.: +32 32 2 298 66· Ana Martinez Sanjurjo – Τηλ.: +32 2 296 30 66)
Η Επιτροπή επιτρέπει την πρόσβαση στους υπερυπολογιστές της ΕΕ για να επιταχύνει την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης
Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η κοινή επιχείρηση για την υπολογιστική υψηλών επιδόσεων (EuroHPC) δεσμεύτηκαν να παραχωρήσουν και να επεκτείνουν την πρόσβαση στους υπερυπολογιστές παγκόσμιας κλάσης της ΕΕ για τις ευρωπαϊκές νεοφυείς και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), καθώς και για την ευρύτερη κοινότητα τεχνητής νοημοσύνης. Για την προώθηση της ανάπτυξης και της αναβάθμισης των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, είναι σημαντικό να υπάρχει πρόσβαση σε υπερυπολογιστές παγκόσμιας κλάσης, οι οποίοι επιταχύνουν την εκπαίδευση της ΤΝ και τη διενέργεια δοκιμών, μειώνοντας τον χρόνο εκπαίδευσης από μήνες ή έτη σε λίγες εβδομάδες.
Η δήλωση για την παραχώρηση πρόσβασης έγινε στο πλαίσιο της τέταρτης συνόδου της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη Μαδρίτη και αποτελεί συνέχεια της ανακοίνωσης της Προέδρου κ. φον ντερ Λάιεν στην ομιλία της για την κατάσταση της Ένωσης το 2023. Οι ευρωπαϊκοί φορείς της τεχνητής νοημοσύνης και της υπολογιστικής υψηλών επιδόσεων (HPC) θα συνεργαστούν στενά για την προώθηση ρηξικέλευθων καινοτομιών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού βιομηχανικού οικοσυστήματος. Έτσι, θα επιταχυνθεί η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και η ΕΕ θα καταστεί κορυφαία ανταγωνιστική δύναμη σε παγκόσμια κλίμακα.
Η Πρόεδρος κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε σχετικά: «Η Ευρώπη είναι ηγέτιδα στον τομέα των υπερυπολογιστών, χάρη στις επενδύσεις που πραγματοποιήσαμε τα τελευταία χρόνια. Διαθέτουμε τρεις υπερυπολογιστές τελευταίας τεχνολογίας στην ΕΕ. Και πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτή την υπολογιστική δύναμη. Η παραχώρηση πρόσβασης στην ευρωπαϊκή υπερυπολογιστική υποδομή που ανακοινώνουμε σήμερα θα βοηθήσει τις νεοφυείς επιχειρήσεις να ηγηθούν της ανάπτυξης και της επέκτασης της τεχνητής νοημοσύνης με υπεύθυνο τρόπο και σύμφωνα με τις αρχές της ΕΕ.»
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο σχετικό δελτίο Τύπου.
(Για περισσότερες πληροφορίες: Johannes Bahrke — Τηλ.: + 32 2 295 86 15· Roberta Verbanac — Τηλ. + 32 2 298 24 98)
Δέσμη παραβάσεων Νοεμβρίου: κυριότερες αποφάσεις
Απόβλητα: Η Επιτροπή καλεί τη ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, την ΤΣΕΧΙΑ, την ΕΣΘΟΝΙΑ, την ΚΥΠΡΟ, την ΑΥΣΤΡΙΑ και τη ΡΟΥΜΑΝΙΑ να μεταφέρουν ορθά στο εθνικό τους δίκαιο την οδηγία-πλαίσιο για τα απόβλητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στη Βουλγαρία [INFR(2023)2143], στην Κύπρο [INFR(2023)2144], στην Τσεχία [INFR(2023)2145], στην Εσθονία [INFR(2023)2146], στη Ρουμανία [INFR(2023)2147] και στην Αυστρία [INFR(2023)2142] για να διορθώσουν ελλείψεις όσον αφορά τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας 2008/98/ΕΚ (οδηγία-πλαίσιο για τα απόβλητα) όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2018/851.
Η τροποποιημένη οδηγία θεσπίζει νομικά δεσμευτικούς στόχους για την ανακύκλωση και την προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση των αστικών αποβλήτων. Απαιτεί επίσης από τα κράτη μέλη να βελτιώσουν τα οικεία συστήματα διαχείρισης αποβλήτων και την αποδοτικότητα της χρήσης των πόρων. Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 από τα κράτη μέλη στο εθνικό τους δίκαιο έληξε στις 5 Ιουλίου 2020. Τα οικεία κράτη μέλη δεν το έχουν πράξει ορθά μέχρι σήμερα.
Η νομοθεσία της Βουλγαρίας μεταφέρει εσφαλμένα τις διατάξεις σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις για τα προγράμματα διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση των μέτρων πρόληψης της δημιουργίας αποβλήτων, καθώς και τη χωριστή συλλογή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, η οποία θα πρέπει να καθιερωθεί από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Η κυπριακή νομοθεσία παρουσιάζει ελλείψεις όσον αφορά τα παραστατικά για την πραγματοποίηση των εργασιών διαχείρισης αποβλήτων.
Η Τσεχία παρουσιάζει ελλείψεις σε πτυχές των γενικών ελάχιστων απαιτήσεων για τα προγράμματα διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού. Επίσης, έχει μεταφέρει πλημμελώς στο εθνικό της δίκαιο τους κανόνες για τη χωριστή συλλογή και για τα επικίνδυνα απόβλητα που παράγονται από τα νοικοκυριά.
Όσον αφορά την Εσθονία, οι απαιτήσεις σχετικά με την πρόληψη της σπατάλης τροφίμων και της δημιουργίας απορριμμάτων δεν έχουν μεταφερθεί πλήρως στο εθνικό δίκαιο, όπως και οι απαιτήσεις που αφορούν την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της επαναχρησιμοποίησης και των μέτρων πρόληψης της σπατάλης τροφίμων. Επιπλέον, αρκετές πτυχές των προγραμμάτων διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού δεν έχουν μεταφερθεί στο εθνικό δίκαιο.
Οι ελλείψεις της ρουμανικής νομοθεσίας αφορούν τον τερματισμό του καθεστώτος των αποβλήτων, τη διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού, την παρέκκλιση από τον καταμερισμό της οικονομικής ευθύνης, και τα μέτρα για την πρόληψη της παραγωγής αποβλήτων.
Οι ελλείψεις στην Αυστρία αφορούν τον αποχαρακτηρισμό αποβλήτων, τον υπολογισμό των στόχων ανακύκλωσης και προετοιμασίας για επαναχρησιμοποίηση, την απαγόρευση της ανάμειξης επικίνδυνων αποβλήτων και το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων.
Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στα οικεία κράτη μέλη, τα οποία έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν και να διορθώσουν τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.
Καθαρός αέρας: Η Επιτροπή καλεί τη ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, την ΙΡΛΑΝΔΙΑ, την ΚΥΠΡΟ, τη ΛΕΤΟΝΙΑ, τη ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ, το ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ, την ΟΥΓΓΑΡΙΑ, την ΑΥΣΤΡΙΑ, την ΠΟΛΩΝΙΑ, την ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, τη ΡΟΥΜΑΝΙΑ και τη ΣΟΥΗΔΙΑ να συμμορφωθούν με το δίκαιο της ΕΕ όσον αφορά την ατμοσφαιρική ρύπανση και να περιορίσουν τις εκπομπές αρκετών ρύπων με σκοπό τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε επίσης να αποστείλει προειδοποιητική επιστολή σε τρία κράτη μέλη —το Λουξεμβούργο [INFR(2022)2075], την Πολωνία [INFR(2022)2077] και τη Ρουμανία [INFR(2022)2079]— και αιτιολογημένη γνώμη σε εννέα κράτη μέλη —τη Βουλγαρία [INFR(2022)2068], την Ιρλανδία [INFR(2022)2073], την Κύπρο [INFR(2022)2069], τη Λετονία [INFR(2022)2076], τη Λιθουανία [INFR(2022)2074], την Ουγγαρία [INFR(2022)2072], την Αυστρία [INFR(2022)2067], την Πορτογαλία [INFR(2022)2078] και τη Σουηδία [INFR(2022)2080]—, επειδή δεν διασφάλισαν την ορθή εφαρμογή των δεσμεύσεών τους για μείωση διάφορων ατμοσφαιρικών ρύπων, όπως απαιτείται από την οδηγία (ΕΕ) 2016/2284 σχετικά με τη μείωση των εθνικών εκπομπών ορισμένων ατμοσφαιρικών ρύπων («οδηγία ΕΑΟΕ»).
Η οδηγία ΕΑΟΕ καθορίζει εθνικές δεσμεύσεις για μείωση των εκπομπών πέντε σημαντικών ατμοσφαιρικών ρύπων: οξείδια του αζώτου (NOx), πτητικές οργανικές ενώσεις εκτός του μεθανίου (NMVOC), διοξείδιο του θείου (SO2), αμμωνία (NH3) και λεπτά αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ2,5). Οι ρύποι αυτοί συμβάλλουν στην κακή ποιότητα του αέρα, με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Οι δεσμεύσεις για μείωση των εκπομπών πρέπει να υλοποιούνται από κάθε κράτος μέλος σε ετήσια βάση κατά την περίοδο 2020-2029, και πιο φιλόδοξες μειώσεις από το 2030 και μετά. Τα κράτη μέλη υποχρεούνται επίσης να καταρτίσουν εθνικά προγράμματα ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ) στα οποία θα παρουσιάζουν τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθούν οι εν λόγω δεσμεύσεις.
Τον Ιανουάριο του 2023 η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή σε 14 κράτη μέλη που δεν είχαν τηρήσει τις δεσμεύσεις τους το 2020 για μείωση ενός ή περισσότερων ρύπων της οδηγίας ΕΑΟΕ. Τον Φεβρουάριο του 2023 τα κράτη μέλη υπέβαλαν την τελευταία εθνική απογραφή εκπομπών που περιλάμβανε εκπομπές για τα έτη 2020 και 2021, συνοδευόμενη από ενημερωτική έκθεση απογραφής.
Η Επιτροπή ανέλυσε τις τελευταίες απογραφές, καθώς και άλλες πληροφορίες που υπέβαλαν τα κράτη μέλη (προβλέψεις εκπομπών για τα έτη 2025 και 2030· επικαιροποιημένα εθνικά προγράμματα ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή επικαιροποιημένες πολιτικές και μέτρα, κατά περίπτωση) και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Βουλγαρία, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Λετονία, η Λιθουανία, η Ουγγαρία, η Αυστρία, η Πορτογαλία και η Σουηδία εξακολουθούσαν να μην τηρούν τις δεσμεύσεις τους για μείωση. Για την Πολωνία και το Λουξεμβούργο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν τήρησαν τις δεσμεύσεις τους όσον αφορά ρύπους που δεν είχαν ακόμη συμπεριληφθεί στην προειδοποιητική επιστολή που απεστάλη τον Ιανουάριο του 2023. Όσον αφορά τη Ρουμανία, το πρώτο εθνικό πρόγραμμα ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, που υποβλήθηκε το 2023, δεν περιλαμβάνει επαρκή μέτρα για τη διασφάλιση της απαιτούμενης μείωσης των εκπομπών.
Για τον λόγο αυτό, η Επιτροπή αποστέλλει συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή στο Λουξεμβούργο, στην Πολωνία και στη Ρουμανία. Τα εν λόγω κράτη μέλη έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν και να διορθώσουν τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.
Επιπλέον, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Βουλγαρία, την Ιρλανδία, την Κύπρο, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, την Αυστρία, την Πορτογαλία και τη Σουηδία, οι οποίες έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν και να λάβουν τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εταιρικό δίκαιο: Η Επιτροπή καλεί τη ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, την ΚΥΠΡΟ, το ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ και την ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ να διασφαλίσουν την πλήρη και έγκαιρη μεταφορά των ενωσιακών κανόνων σχετικά με τις διασυνοριακές μετατροπές, συγχωνεύσεις και διασπάσεις εταιρειών
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στη Βουλγαρία [INFR(2023)0049], την Κύπρο [INFR(2023)0051], το Λουξεμβούργο [INFR(2023)0077] και την Πορτογαλία [INFR(2023)0092], επειδή δεν μετέφεραν τους ενωσιακούς κανόνες που προβλέπονται στην οδηγία (ΕΕ) 2019/2121 όσον αφορά τις διασυνοριακές μετατροπές, συγχωνεύσεις και διασπάσεις εταιρειών. Η οδηγία καθορίζει εναρμονισμένες διαδικασίες για τη συγχώνευση, τη διάσπαση ή τη μετακίνηση των εταιρειών εντός της ενιαίας αγοράς, παρέχοντας παράλληλα διασφαλίσεις κατά των καταχρήσεων και εξασφαλίζοντας την επαρκή προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Όλα τα κράτη μέλη όφειλαν να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία και να ενημερώσουν σχετικά την Επιτροπή έως τις 31 Ιανουαρίου 2023. Τον Μάρτιο του 2023 η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στη Βουλγαρία, την Κύπρο, το Λουξεμβούργο και την Πορτογαλία, επειδή δεν είχαν κοινοποιήσει τα εθνικά μέτρα μεταφοράς της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο. Μετά τις απαντήσεις τους, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Βουλγαρία, η Κύπρος, το Λουξεμβούργο και η Πορτογαλία εξακολουθούν να μην έχουν κοινοποιήσει τα εθνικά μέτρα που διασφαλίζουν τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο. Τα κράτη μέλη αυτά έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να διορθώσουν τις παραλείψεις που διαπίστωσε η Επιτροπή. Η Επιτροπή, αν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να τα παραπέμψει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αεροπορική ασφάλεια: Η Επιτροπή καλεί τη ΔΑΝΙΑ και την ΚΥΠΡΟ να εφαρμόσουν ορθά τους ενωσιακούς κανόνες για την αεροπορική ασφάλεια
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στη Δανία [INFR(2023)2150] και στην Κύπρο [INFR(2023)2151], επειδή δεν εφάρμοσαν ορθά ορισμένα σημεία της ενωσιακής νομοθεσίας για την αεροπορική ασφάλεια. Στην περίπτωση της Δανίας, η Επιτροπή εντόπισε ελλείψεις όσον αφορά τους κανόνες για την αεροπορική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης κατάλληλα ειδικευμένου προσωπικού (επιθεωρητές), της εφαρμογής των διαδικασιών εποπτείας, και της αποδοχής και έγκρισης εγχειριδίων αεροπορικών εταιρειών, κατά παράβαση των κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 1321/2014 και (ΕΕ) αριθ. 748/2012. Στην περίπτωση της Κύπρου, οι ελλείψεις αφορούν διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με την εποπτεία των αερολιμένων, τα οποία καθορίζονται στους κανονισμούς (ΕΕ) αριθ. 139/2014 και (ΕΕ) αριθ. 923/2012, όπως η επαλήθευση της εφαρμογής των υποχρεώσεων που σχετίζονται με τους αερολιμένες και η επάρκεια του κυπριακού συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας. Η Δανία και η Κύπρος έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν στα επιχειρήματα της Επιτροπής και να εφαρμόσουν τα αναγκαία μέτρα. Σε αντίθετη περίπτωση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.
Όροι εργασίας: Η Επιτροπή καλεί την ΕΛΛΑΔΑ, την ΚΥΠΡΟ και τη ΜΑΛΤΑ να ενσωματώσουν στο εθνικό δίκαιο την οδηγία για τον χρόνο εργασίας στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει τρεις διαδικασίες επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ελλάδα [INFR(2023)2138], στην Κύπρο [INFR(2023 2139] και στη Μάλτα [INFR(2023)2137], επειδή δεν μετέφεραν στο εθνικό τους δίκαιο την οδηγία για τον χρόνο εργασίας στον τομέα των εσωτερικών πλωτών μεταφορών (οδηγία 2014/112/ΕΕ). Οι κανόνες αυτοί εφαρμόζουν συμφωνία των κοινωνικών εταίρων που ρυθμίζει ορισμένες πτυχές του χρόνου εργασίας των εργαζομένων που απασχολούνται σε πλοία στον τομέα των εσωτερικών πλωτών μεταφορών. Ειδικότερα, η συμφωνία των κοινωνικών εταίρων ρυθμίζει τη διάρκεια του ημερήσιου και εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας, τις περιόδους ανάπαυσης, τα διαλείμματα, τον μέγιστο χρόνο εργασίας κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς και την ετήσια άδεια. Ανεξάρτητα από το αν ένα κράτος μέλος έχει εσωτερικές πλωτές οδούς στο έδαφός του, η Επιτροπή θεωρεί ότι η ομοιόμορφη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο από όλα τα κράτη μέλη είναι αναγκαία για να διασφαλιστεί ότι οι ατομικές συμβάσεις εργασίας των μετακινούμενων εργαζομένων που εργάζονται σε πλοία που αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης στο έδαφος της Ένωσης συμμορφώνονται πλήρως με τις διατάξεις της οδηγίας. Η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να κοινοποιήσουν στην Επιτροπή τα εθνικά τους μέτρα. Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.
pdf σε εκτυπώσιμη μορφή
Δέσμη παραβάσεων Νοεμβρίου:
ελληνικά (176.973 kB – PDF)
Τα κράτη μέλη δεν κατέληξαν σε ειδική πλειοψηφία για την ανανέωση ή την απόρριψη της έγκρισης της ουσίας glyphosate (γλυφοσάτη)
Τα κράτη μέλη δεν κατέληξαν στην ειδική πλειοψηφία που απαιτείται για την ανανέωση ή την απόρριψη της έγκρισης της ουσίας glyphosate στην ψηφοφορία που διενεργήθηκε σήμερα στην επιτροπή προσφυγών. Είχε προηγηθεί ψηφοφορία στο πλαίσιο της μόνιμης επιτροπής φυτών, ζώων, τροφίμων και ζωοτροφών (SCOPAFF) στις 13 Οκτωβρίου, κατά την οποία δεν είχε και πάλι καταστεί δυνατό να επιτευχθεί η απαιτούμενη πλειοψηφία των κρατών μελών για την ανανέωση ή την απόρριψη της πρότασης.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ και ελλείψει της απαιτούμενης πλειοψηφίας η Επιτροπή υποχρεούται τώρα να εκδώσει σχετική απόφαση πριν από τις 15 Δεκεμβρίου 2023, όταν δηλαδή πρόκειται να λήξει η τρέχουσα περίοδος έγκρισης. Η Επιτροπή, με βάση τις ολοκληρωμένες εκτιμήσεις ασφάλειας που διενεργήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Χημικών Προϊόντων (ECHA), σε συνεργασία με τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα προχωρήσει στην ανανέωση της έγκρισης της ουσίας glyphosate για περίοδο 10 ετών, υπό ορισμένους νέους όρους και περιορισμούς. Στους περιορισμούς αυτούς περιλαμβάνεται η απαγόρευση της χρήσης της ως ξηραντικής ουσίας πριν από τη συγκομιδή και η ανάγκη λήψης ορισμένων μέτρων με σκοπό την προστασία των μη στοχευόμενων οργανισμών.
Τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την έγκριση σε εθνικό επίπεδο των φυτοπροστατευτικών προϊόντων (ΦΠΠ) που περιέχουν την ουσία glyphosate και διατηρούν τη δυνατότητα να περιορίσουν τη χρήση τους σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, εάν το κρίνουν αναγκαίο με βάση τα αποτελέσματα των εκτιμήσεων κινδύνου, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη την ανάγκη προστασίας της βιοποικιλότητας.
Για περισσότερες πληροφορίες
Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με την έγκριση της ουσίας glyphosate
Η επίτροπος Ελίζα Φερέιρα απονέμει τα βραβεία REGIOSTARS 2023 για πρωτοποριακά έργα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής
Σήμερα η επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Ελίζα Φερέιρα απένειμε τα βραβεία REGIOSTARS για το 2023 σε επτά εξέχοντα και καινοτόμα έργα από ολόκληρη την Ευρώπη που έχουν λάβει στήριξη από τα ταμεία της πολιτικής συνοχής. Τα έργα αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ, μέσω της πολιτικής συνοχής, επιτυγχάνει αλλαγές στην πράξη και ενισχύει την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη σε ολόκληρη την ΕΕ. Η τελετή απονομής των βραβείων πραγματοποιήθηκε στην Οστράβα της Τσεχίας.
Για την έκδοση του 2023 υποβλήθηκαν συνολικά 228 υποψηφιότητες για να διαγωνιστούν για το πρώτο βραβείο σε έξι διαφορετικές κατηγορίες καθώς και για το βραβείο του κοινού, με 30 επικρατέστερους υποψήφιους.
Κατηγορία 1 — Μια ανταγωνιστική και έξυπνη Ευρώπη: Το ισπανικό έργο «Edificio Fundacion Pasqual Maragall» βρίσκεται στην κορυφή του καταλόγου σε αυτή την κατηγορία. Το ίδρυμα που εδρεύει στη Βαρκελώνη διαθέτει πλέον προηγμένες υποδομές που επιτρέπουν την έρευνα, την ψηφιοποίηση και τη συνεργασία με άλλες χώρες της ΕΕ για την καταπολέμηση της νόσου του Αλτσχάιμερ.
Κατηγορία 2 — Πράσινη Ευρώπη: Από το ορυχείο στον ποταμό. Το έργο Interreg «Water Guardians» που βρίσκεται στα σύνορα Ρουμανίας και Σερβίας ήταν νικητής σε αυτή την κατηγορία. Δύο πανεπιστήμια και μια ΜΚΟ συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν μια λύση για τη μείωση της ρύπανσης που προκαλείται από τις εξορυκτικές δραστηριότητες και για την αποκατάσταση της φυσικής ελκυστικότητας και της αισθητικής της μεθοριακής περιοχής.
Κατηγορία 3 — Συνδέοντας την Ευρώπη: Ένα έργο Interreg που λειτουργεί στη Γερμανία, την Αυστρία, την Κροατία, την Ουγγαρία, την Ιταλία και την Πολωνία έλαβε το βραβείο για την κατηγορία αυτή. Το «Dynaxibility4CE» βελτιώνει την κινητικότητα χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και την ποιότητα του αέρα σε ολόκληρη την περιοχή της Κεντρικής Ευρώπης, εξοπλίζοντας τις αρχές δημόσιων μεταφορών με στρατηγικές σχεδιασμού και τα απαραίτητα εργαλεία για την αντιμετώπιση των νέων τάσεων κινητικότητας.
Κατηγορία 4 — Μια κοινωνική Ευρώπη χωρίς αποκλεισμούς : Ο νικητής είναι «ProFem 2.0» από την Τσεχία. Το έργο προσφέρει στήριξη στα θύματα ενδοοικογενειακής και σεξουαλικής βίας μέσω ειδικών κέντρων και διαδικτυακής πλατφόρμας. Το έργο κατέδειξε την ικανότητα στήριξης των θυμάτων σε ολόκληρη τη χώρα με τη δημιουργία ειδικών δομών σε εθνικό επίπεδο.
Κατηγορία 5 — Μια Ευρώπη πιο κοντά στους πολίτες της: Το «EuregioFamilyPass», μια κάρτα που προσφέρει πολλά οφέλη στις οικογένειες (για παράδειγμα, πρόσβαση σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, δημόσιες συγκοινωνίες και εκπαίδευση) στην περιφέρεια Tyrol-South Tyrol-Trentino μεταξύ Αυστρίας και Ιταλίας, ήταν ο νικητής στην κατηγορία αυτή.
Κατηγορία 6 — Θέμα της χρονιάς (Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων 2023): Το «TechGrounds» από τις Κάτω Χώρες εξασφάλισαν την πρώτη θέση στην κατηγορία αυτή. Το έργο επιλύει την αναντιστοιχία που παρατηρείται συχνά στην αγορά εργασίας ΤΠ ενεργοποιώντας κρυφά ταλέντα και προσφέροντας μια καθοδηγούμενη προσέγγιση στην ΤΠ, από συμβουλές ένταξης έως ειδικά προγράμματα κατάρτισης.
Όπως κάθε χρόνο, το κοινό κλήθηκε να ψηφίσει για το αγαπημένο του έργο μεταξύ των 30 επικρατέστερων υποψηφίων. The public’s clear favourite this year and the project which received the highest number of online votes, was the ‘Cultural Art Centre: museum and library’ in Burgas, Bulgaria. Thanks to Cohesion funds, an abandoned building was reconverted into a cultural and educational centre and is now home to a museum, the largest library in South-East Bulgaria with 600 000 books, and a space which can be used for community events and workshops.
Ιστορικό
The REGIOSTARS Awards are a yearly competition organised by the Commission since 2008. Αποτελούν το ευρωπαϊκό σήμα αριστείας για έργα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής, τα οποία αναδεικνύουν καινοτόμες και χωρίς αποκλεισμούς προσεγγίσεις στην περιφερειακή ανάπτυξη. They have inspired regions to deliver an ever more impactful EU Cohesion Policy, which is meeting the needs of citizens at a local level.
This year saw hundreds of projects compete in five categories aligned with the policy objectives of the 2021-2027 programming period, along with a specific category established for this edition – in this case, it related to the 2023 European Year of Skills. There were therefore six categories to compete in, as well as an overall public choice award where the public voted for their favourite project amongst the list of finalists.
Out of 228 applications, 30 finalists were selected to present their final pitch before a jury during the annual EU Regions’ Week, which took place in October 2023.
The culminating awards ceremony was then chosen to take place in the city of Ostrava, Czechia. Each year, a different Member States hosts the ceremony based on a rotational calendar.
Για περισσότερες πληροφορίες
Interreg : European Territorial Co-operation
Το πρόγραμμα υποτροφιών της ΕΕ για την τουρκοκυπριακή κοινότητα προσφέρει υποτροφίες για σπουδές στο Κολέγιο της Ευρώπης
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι το πρόγραμμα υποτροφιών της ΕΕ για την τουρκοκυπριακή κοινότητα προσφέρει έως και 3 υποτροφίες σε Τουρκοκύπριες και Τουρκοκύπριους επιστήμονες για ευρωπαϊκές σπουδές στο φημισμένο Κολέγιο της Ευρώπης. Η ευκαιρία αυτή, η οποία άρχισε να προσφέρεται το 2021, αποτελεί μια πρόσθετη προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να φέρει την τουρκοκυπριακή κοινότητα πιο κοντά στην ΕΕ, δίνοντας τη δυνατότητα σε νέες και νέους επιστήμονες να σπουδάσουν στο Πανεπιστήμιο της Μπριζ (Βέλγιο), όπου θα έχουν εύκολη πρόσβαση στα θεσμικά όργανα της ΕΕ και σε άλλους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς του ευρωπαϊκού εγχειρήματος.
Το Κολέγιο της Ευρώπης προσφέρει διάφορα εξειδικευμένα προγράμματα για τις ευρωπαϊκές υποθέσεις, τα οποία όλα αυτά τα χρόνια συμβάλλουν στην προετοιμασία επαγγελματιών που εργάζονται για μια ισχυρότερη και ενωμένη Ευρώπη. Αυτό ακριβώς ελπίζει και η Επιτροπή, ήτοι οι νέοι Τουρκοκύπριοι και οι νέες Τουρκοκύπριες να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στην επανένωση της Κύπρου και στην πλήρη ένταξη στην ΕΕ.
Οι υποτροφίες καλύπτουν πλήρη δίδακτρα, διαμονή και σίτιση, μηνιαίο επίδομα, καθώς και τα έξοδα ταξιδίου. Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 είναι ανοικτή και θα διαρκέσει έως τις 16 Ιανουαρίου 2024. Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν πριν τη λήξη της προθεσμίας στη σχετική ιστοσελίδα του Κολεγίου.
Στο πλαίσιο των μαθημάτων που προσφέρει το πρόγραμμα υποτροφιών της ΕΕ, οι αιτητές και οι αιτήτριες, εάν επιθυμούν να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για μαθήματα γαλλικής γλώσσας. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υποτροφίες της ΕΕ και τα μαθήματα γλωσσών, επικοινωνήστε με το Ινστιτούτο Goethe στην ηλεκτρονική διεύθυνση euscholarships-cyprus@goethe.de.
Περαιτέρω πληροφορίες
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υποτροφίες της ΕΕ για την τουρκοκυπριακή κοινότητα, επισκεφθείτε τον ιστότοπο https://www.euburs.eu/index.
The European Commission is committed to personal data protection. Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly. If you do not work for a media organisation, you are welcome to contact the EU through Europe Direct in writing or by calling 00 800 6 7 8 9 10 11.
Athanasios ATHANASIOU
Press Officer / Political Reporter
European Commission
Representation in Cyprus
EU House, 30 Vyronos Avenue, 1096 Nicosia
Tel: +357 22 81 75 76 Mob: +357 99 363753
Twitter: @aathans